BDP-sensor gevonden, morgen weer eens verder puzzelen....
gr Ron
het is een timingsprobleem, geen bdpsensor. Je moet ook niet de bedrading losnemen, maar uitsluiten dat de vervroeging niet mechanisch blijft hangen.De stekker op de nokkenas (inlaat) heb ik los gehad, daarna gestart, geen verschil. Hij klinkt niet compressieloos bij het starten. IK maak me een beetje zorgen over de olie op de 1e bougies van de 2e t/m/ 4e cilinder. Komt niet door bijvullen en is bij vervangen nokkenas allemaal schoongemaakt.Haal je nokkenasversteller een los mechanisch of controleer of er speling is in ruststand.... ik krijg t vermoedde dat je vervroeging werkt bij t starten??
Klinkt i compressieloos bij t starten?
Waar staat de auto?Ik bel vandaag Tom even, wellicht dat ik hem naar amersfoort kan brengen dit weekend of dat hij nog tips en trucs heeft.
gr Ron
Hebben we gedaan, geen resultaat. Starten klinkt hetzelfde als zonder startpilootworden de bougies nat?
spuit eens een klein beetje remmenreiniger/startpiloot in de luchtfilterbak en kijk of hij daar op aanslaat. Als hij het daar wel op doet moet je naar de brandstofvoorziening kijken.
Zat de blokkering van de kettingspanner wel vast? Die spanner heb je vast los gehad toen je de nokkenas hebt gewisseld. Als in- en uitlaatnokkenas synchroon van tijd af staan staat volgens mij óf de ketting te slap óf de ketting ogenschijnlijk op spanning maar met een losse spanner. Staan de nokkenassen te laat of te vroeg? Gokje: te laat.het goede nieuws is dat het kleppendeksel eraf is.......................................
Verder wat aandachtspuntjes:
De bougies had ik schoongemaakt, de laatste 2 (3e en 4e cilinder) zitten weer onder de olie. Van binnenuit.......................
Er zitten vier doode punten in 1 slag met de dopsleutel (bak in z'n vrij) ik til de auto voor uit zijn vering om door het dode punt te komen. De starmotor strekt hem wel door de dooie punten heen
De merktekens zitten goed synchroom (midden van de nokkenassen)
Wanneer de merktekens goed staan staan alle zuigers in het midden.
Wanneer de 1e en 4e zuiger op het DP-punt staan (zeg maar hoogste stand) staan de merktekens zo'n 2 centimeter verkeerd.
Tanden van de tandwielen zijn perfect. Wij hebben de conclusie getrokken dat hij zo nooit gaat lopen. Mogelijk kleppen krom...................................
Hier ga ik niet uitkomen, maar eens verzinnen...........
gr Ron