WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: ontsteking ts

ma dec 29, 2008 15:51

Zou wel cool zijn zo'n TS blokje 155 kop met LPG injectie in een 105 en dan G# op kenteken :lol:
Niet dat dat nog wat uitmaakt op een belastingvrij karretje
Waarom zou je nog G3 op kenteken willen, je bent toch belastingvrij met een 105 koets? G3 is alleen maar een belastingklasse, dus....

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma dec 29, 2008 16:04

Zou wel cool zijn zo'n TS blokje 155 kop met LPG injectie in een 105 en dan G# op kenteken :lol:
Waarom zou je nog G3 op kenteken willen, je bent toch belastingvrij met een 105 koets? G3 is alleen maar een belastingklasse, dus....
Waarom? Omdat je het kan. Want dan kan je het ook met een jongere 75 bijv. of een pre 16v 155.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 29, 2008 16:09

Waarom? Omdat je het kan. Want dan kan je het ook met een jongere 75 bijv. of een pre 16v 155.
Ah, die discussie weer. Je zult voor een frankensteinblok waar bij mijn weten nog nooit G3 op heeft gezeten (164 8V blok is duidelijk anders dan 155, onderblok van 75TS is weer anders dan van 155) iemand zo gek moeten zien te krijgen dat ie daar G3 op afgeeft. Ik heb sterk mijn twijfels dat je de G3 normen gaat halen als je er een steekproef voor krijgt. De RDW keurt je aanvraag waarschijnlijk gelijk af zonder steekproef te doen. Als iemand het wil proberen, veel succes, ik hoop dat het lukt, maar ik denk dat het een moeilijke zaak gaat worden voor de eerste goedkeuring.

Alfa 1.5

RE: ontsteking ts

ma dec 29, 2008 16:27

Bij mijn weten is het niet alleen de LPG installatie die dan aan bepaalde eisen moeten voldoen maar ook de type-goedkeuring/mileunorm van de auto(zijnde als benzine-model).

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 29, 2008 16:48

Bij mijn weten is het niet alleen de LPG installatie die dan aan bepaalde eisen moeten voldoen maar ook de type-goedkeuring/mileunorm van de auto(zijnde als benzine-model).
Precies. Als je een DHZproject hebt en je hebt de gehele motor met in- en uitlaatlijn, ontsteking, carburatie/injectie etc. van een goedgekeurd type overgenomen, willen ze vast wel meewerken. Bij een frankensteinblok wat bestaat uit delen van blokken die nooit G3 hebben gehad, zal je echt hard je best moeten doen om ze te overtuigen. De enige methode die ik tot nu toe kon verzinnen was een gecertificeerde keuringsinstantie je auto laten meten en met dat keuringsrapport aantonen dat je aan de G3-eisen voldoet. Omdat dat echt een heel dure hobby gaat worden, denk ik dat je hooguit met veel mazzelen en lobbyen je zin gaat krijgen voor een aanvaardbaar budget.

Terug naar “Algemene Technische vragen”