Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Octaan gehaltes en w waardes????

vr okt 19, 2007 12:13

voor je 33 16V 10W40 gebruiken (en bij voorkeur agip sint 2000, nooit problemen mee gehad, dronkt ie ook niet terwijl ik echt stevig reed)

dat er geen kwaliteit verschillen zou zitten tussen dure en goedkope olieen geloof ik niet
ik ook niet :wink: Heb zelf een keer MPM 10w40 olie gebruikt en had toen een olieverbruik van 1 op 3000. Daarna Agip Sint 2000 10w40 erin gekiept en het olieverbruik was gedaald naar nog maar 1 op 10000+. rara hoe kan dat?
In mijn geval is het uiteindelijk zelfs nog goedkoper om er Agip in te gooien dan MPM, maar daar deed ik het niet eens voor :wink:
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Octaan gehaltes en w waardes????

vr okt 19, 2007 12:57

In minerale olieen zitten ook dopes hoor ! Het verschil zit hem erin dat je synthetische olie maakt van zuivere basisstoffen (ipv het drabje onderin de kraakkolom waar tientallen zo niet honderden verschillende stoffen inzitten die eigenlijk alleen een kookpunt gemeen hebben)

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: Octaan gehaltes en w waardes????

vr okt 19, 2007 13:27

Voor 60 euro per 4 liter (alfastrada.nl) mag je ook wel verwachten dat het goed spul is :D
Ik gebruik Valvoline MaxLife, heb ook weinig verbruik, in een jaar tijd (16.000 km) krap een liter gebruikt. Bij het verversen een engine flush gebruikt, de oude olie kwam er goed zwart uit! Nu met olie peilen ziet de olie er nog steeds helder uit. Doe er ook altijd de goede hoeveelheid TSL olietoevoeging bij en het blokje loopt netjes, geen getik.

R11i

Re: RE: Octaan gehaltes en w waardes????

vr okt 19, 2007 22:11

In minerale olieen zitten ook dopes hoor ! Het verschil zit hem erin dat je synthetische olie maakt van zuivere basisstoffen (ipv het drabje onderin de kraakkolom waar tientallen zo niet honderden verschillende stoffen inzitten die eigenlijk alleen een kookpunt gemeen hebben)
Excuus, hier gaat mijn verhaal idd een beetje krom.
check
Klik hier

Synthetisch kan idd uit koolwaterstoffen bestaan maar komt ook voort uit de chemische industrie.
Additieven zitten in beide!

groeten!

Terug naar “Algemene Technische vragen”