Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

di jan 04, 2005 17:02

@ Sudregister1972: dat bovenste plaatje is van een 33!!!! (of een late Sprint)
@ Emilio: Rechter veerschotel is nieuw en goed getectyleerd. Linker is wel getectyleerd, maar is wel ouder en geroest. Lagers zijn goed.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

wo jan 05, 2005 17:08

Als je toch die veerpoten gedemonteerd hebt, kijk dan ook even naar het bovenste rubber waar de demper in vast zit, ook hier zit een lager in. En bij mijn 33 was de gevulcaniseerde bus waar dit lager in zit voor ongeveer 3/4 gescheurd. Normaal is dit niet te zien omdat daar die grote sluitring overheen valt. Kosten ongeveer € 144,-

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

wo jan 05, 2005 17:46

bij mijn 33 was de gevulcaniseerde bus waar dit lager in zit voor ongeveer 3/4 gescheurd. Kosten ongeveer € 144,-
€ 144,-voor die bus alleen? Of inclusief montage?

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

wo jan 05, 2005 18:34

Ik heb er even de rekening bij gepakt
Veerpootrubber bruto € 52,51 ex per stuk, twee stuks € 93,72 incl. btw.
Er zaten nog een paar andere dingen op de rekening.....
Het is naturlijk niet zomaar een bus Dat veerpootrubber bestaat uit een vierkante plaat waar de bevestigingsbouten van de veerpoot door heen gaan. In het midden van die plaat zit nog iets van een buis waar het rubber in is gevulcaniseerd, over de onderkant van dat rubber moet je de stofhoes zien te wurmen en in het midden van dat rubber is dit stalen bus gevulcaniseerd. En in die bus zit dat dat top lager.
Ik hoop dat je de omschrijving een beetje snapt, ik heb geen voorbeeld, plaatje of foto bij de hand om een en ander duidelijker te maken.

En ja, dit is exclusief montage.

Gebruikersavatar
TURBODELTA-116
Member
Member
Berichten: 193
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:40
Locatie: Beekbergen

wo jan 05, 2005 19:23

Emile,

Even voor de duidelijkheid. Draai die veerpoot nooit zonder veerspanner uit elkaar, want anders heb gegarandeerd je gezicht in puin liggen, of je moet goed zijn in het terug koppen van een veertje.
Alfa 159 2.4 Autm
Alfa 147 1.6 TS G3
GTV Spider 916 3.0 V6 12 v 1996
Alfasud 1.2 L 1977
Alfasud 1.5 super 1979
Alfasud 1.5 Valentino 1981

Terug naar “Algemene Technische vragen”