Inmiddels is ook het kraken opgelost, na het vervangen van de onderste fuseekogel (Alessandro had dus weer gelijk!). Er zat zeer veel speling op de oude kogel, deze had nooit door de APK meer gemogen (wel gebeurd...).
Het piepen komt zo goed als zeker van de achterremmen. Door tijdens het rijden de handrem licht aan te trekken verdwijnt het. Geluid is een beetje irritant, maar klinkt niet ernstig. Binnenkort de achterremmen maar eens inspecteren, schoonmaken.
Blijft over het tikken. Het geluid komt uit de buurt van de cardanas, maar is moeilijk exact te localiseren, zelfs op de brug. Het tikken gaat met het motortoerental mee en is pas hoorbaar als de motor/auto warm is. Het is zowel binnen als buiten erg goed te horen.
Zoals gezegd zijn de 3 donuts pas vervangen en zijn de glijlagertjes toen schoongemaakt en opnieuw ingevet. Het geluid leek na deze reparatie even iets minder, maar is inmiddels weer onverminderd aanwezig.
Gisteravond samen met Arjan(75QV)

Het middelste lager zat nog prima in het vet en voelt ook goed aan, geen overmatige speling of slijtage.


Vraag is of het zinvol is glijlagers, bussen te vervangen, of alleen met het juiste vet weer terugmonteren.
Of komt het getik toch ergens anders vandaan?
@Roy, weet jij al meer over jouw 75, komt het uit je versnellingsbak?
Graag jullie mening.
Martijn