@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Spook aan boord van de 33SW (raar geluidje)

zo feb 13, 2005 20:51

Nog een ff doorgepiekerd.. Hoe zit het met de vacuumaansluiting van je rembekrachtiger????? pppiiiieeeeeuuuuw,piiiiiiiieeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuueeeeeewwwwwwwppiieeuuw :blue_lol:

Dat het geluid door het motorvacuum wordt veroorzaakt staat volgens mij al een paal boven water.... Het treedt alleen op tussen stationair en pakweg 1500- 1700 toeren en bij meer gasklepopening is het pleite. Als het Piiieiiuuuueeeuuuwwwwww vervolgens ook nog eens afbouwt als je het kontakt eraf zet maakt het zaakje rond... :blue_cool:

Oh ja: Een lekke koppakking fluit meestal niet na (ter geruststelling :wink: ), dat doet alleen de baas.... toch??? :blue_lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 13, 2005 21:06

't leek mij nou meer een "fwoeeeeeeeeeeeeeeewww"
is dat belangrijk ? :mrgreen:

Maar zelfs met mijn beperkte avondonderwijs kennis lijkt mij de theorie van @@ meer dan aannemelijk en begrijpelijk ! Je hoort hem echt even "uitblazen" als je hem stillegt.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

patje1100
Guru
Guru

zo feb 13, 2005 21:25

Hee Dink "Tiesto"Boy,

Nu ik dit zo eens lees zou dat ook best een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Knijp die dikke slang die van je rembekrachtiger komt ( je weet nu waar die zit) eens dicht met een tang. Dat is zo gepiept. Soory voor de woordspeling in dit geval. :wink:

Hans156
Advanced Member
Advanced Member

zo feb 13, 2005 23:51

Het uilen bestand schijnt ook ineens enorm afgenomen te zijn in Nederland. :cry:

Heb van iemand gehoord dat die beesten in Alfa's 33 SW worden gebruikt om oooeeehh,oooooeeeeehhhooo te zeggen :blue_lol:
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 14, 2005 19:50

Nou..... :blue_confused: :-k

Ik heb die slang dichtgeknepen, maar daar zit 't 'm toch niet in, lijkt het. Het oeoeoeoe blijft onveranderd aanhouden. Ben vandaag, tegen mijn gewoonte in, met de auto naar het werk gegaan.

Bij vertrek richting huis trad er een nieuw verschijnsel op. Het toerental bleef varieren (tijdens stilstaan), alsof ik met het gaspedaal zat te spelen. Wel heel erg regelmatig, omgeveer iedere 1,5 seconde tussen de 1.100 en 1.800 toeren....
Zou misschien de stappenmotor kunnen zijn, of is dat dan onregelmatiger? Samenhang of toeval? Na 5 minuten (motor wat warmer) was het over.

En sinds vanochtend geeft de kachel geen warmte meer af (blower blaast wel). Zal de circulatie eens controleren.

Kortom, een leuk studie-object zo... :shock: :D

Emilio
Guru
Guru

ma feb 14, 2005 21:21

Die laatste terloopse zin (kachel die geen warmte meer geeft) doet mij alarm bellen rinkelen.
Ik durf het bijna niet te vragen: Maar heb je direct koelwater gechecked?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 14, 2005 21:26

Is het de waterpomp misschien die de geest gegeven heeft? Kijk inderdaad eerst maar es of er nog koelvloeistof in het tankje zit. Je weet maar nooit tenslotte.

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 14, 2005 21:31

Ja, daar zat nog wel in, dwz gisteren toen ik bij Patje1100 op de koffie-computeronderwijs-projectbewondermomentje-oeoeoeoeluisterhalfuurtje was...
Zo meteen nog effe checken...

Edit: BTW: die waterpomp is nog geen jaar oud... gevalletje garantie?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Spook aan boord van de 33SW (raar geluidje)

ma feb 14, 2005 21:33

Nou..... :blue_confused: :-k

Ik heb die slang dichtgeknepen, maar daar zit 't 'm toch niet in, lijkt het. Het oeoeoeoe blijft onveranderd aanhouden. Ben vandaag, tegen mijn gewoonte in, met de auto naar het werk gegaan.

Bij vertrek richting huis trad er een nieuw verschijnsel op. Het toerental bleef varieren (tijdens stilstaan), alsof ik met het gaspedaal zat te spelen. Wel heel erg regelmatig, omgeveer iedere 1,5 seconde tussen de 1.100 en 1.800 toeren....
Zou misschien de stappenmotor kunnen zijn, of is dat dan onregelmatiger? Samenhang of toeval? Na 5 minuten (motor wat warmer) was het over.

En sinds vanochtend geeft de kachel geen warmte meer af (blower blaast wel). Zal de circulatie eens controleren.

Kortom, een leuk studie-object zo... :shock: :D
En ik zei nog: Een lekke kop "fluit" niet na als je de motor uitzet........... :?
Als de donder je vloeistof niveau controleren !!!!!! :shock: :shock:

Troost: :wink: Het veranderen in toerental kan door een lek in het vacuumgedeelte worden veroorzaakt, waardoor je motor rustig staat af te regelen omdat ie ook niet meer weet waar hij aan toe is.......
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 14, 2005 21:37

Ik meen ook ergens uit de buurt van de aansluiting van de vacuumslang bij t blok een vaag gesis te horen, maar dat is vreselijk lastig vast te stellen met die kakofonie van geluiden in die onregelmatige ruimte. Denk dus steeds 'hoor ik t nou wel of hoor ik t niet???' :roll:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Spook aan boord van de 33SW (raar geluidje)

ma feb 14, 2005 21:40

Is het de waterpomp misschien die de geest gegeven heeft? Kijk inderdaad eerst maar es of er nog koelvloeistof in het tankje zit. Je weet maar nooit tenslotte.
mischien is de waterpomp nog niet kapot maar wel aan het beginnen met kapot gaan ?
156

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 14, 2005 21:44

Tis nu donker dus je ziet er ook nog geen "barst'van.:biggrin:

Ga nu eerst ff koelvloeistof controleren, dan maakt je vast wat rustiger (of niet)
Vergeet niet dat je blok in dat kleine stukje naar de IB nu niet echt warm wordt. Om de kachel bij deze lage temperaturen een beetje te laten branden ben je toch al snel een minuutje of 10 nodig, dus het kan nog goed komen.. :wink:

Druk de "vermeende"slang desnoods eens iets aan. Misschien dat je em net dichtdrukt en het geluidje verdwijnt. Kort em desnoods even een stukje in (indien mogelijk) want slangen gaan vrijwel altijd stuk nabij een aansluiting.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 14, 2005 21:58

Ik ben heel rustig hoor... 8) kom ik paniekerig over dan :schrik: :?:

:biggrin:

Ik heb al zitten schuiven met die slangen, maar geen effect....

Die kachel is meestal bij de Shellpomp al wel warm.... vanmorgen dus niet. :|

cor
Guru
Guru

ma feb 14, 2005 22:08

@Dink, wat mij de laatste keer opviel was dat de verwarming afwisselend warme en koelere lucht de cabine inblies.... :shock: :shock:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Emilio
Guru
Guru

ma feb 14, 2005 22:08

Ik zou geen meter meer rijden zonder eerst precies te willen weten wat er aan de hand is.
Ik heb geleerd: als de kachel het niet meer doet kunnen er pas echt dingen kapot gaan.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Terug naar “Algemene Technische vragen”