klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

schema ventilatie/kachel slangen spider S3

wo jun 29, 2016 13:33

Goedemiddag, ik ben op zoek naar een weergave (exploded view? - tekening uit werkplaatshandboek) van de slangen onder het dashboard tussen de diverse ventilatie en kachelopeningen voor mijn Spider uit 1984. Het internet biedt me tot op heden weinig soelaas, hulp is welkom.

Groet, Klaas

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: schema ventilatie/kachel slangen spider S3

do jun 30, 2016 16:17

Klaas, wellicht is het dan toch handig eens de cd aan te schaffen met het werkplaatshandboek.
Eigenlijk onmisbaar voor een Spider.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

Re: schema ventilatie/kachel slangen spider S3

wo jul 06, 2016 07:30

Dank je voor je reactie, ik heb de disc besteld en die gaat me vast verder helpen.

Toch vraag ik me af wat er aan de hand is op dit forum. Waar je vroeger (toen alles beter was) van medeforummers een plaatjes kreeg opgestuurd en wat handige tips en vragen wat je probleem is om te zien hoe je elkaar kunt helpen krijg je nu nog slechts de verwijzing naar de disc. Ik ben overigens zeer dankbaar voor de verwijzing naar de disc en heb deze ook besteld, maar waar is de hulpvaardigheid onderling gebleven die ik aantrof in de tijd dat ik de 33 verbouwde tot pimpmobiel en mijn Evo modificeerde?

groet, Klaas

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: schema ventilatie/kachel slangen spider S3

do jul 07, 2016 12:20

Dank je voor je reactie, ik heb de disc besteld en die gaat me vast verder helpen.

Toch vraag ik me af wat er aan de hand is op dit forum. Waar je vroeger (toen alles beter was) van medeforummers een plaatjes kreeg opgestuurd en wat handige tips en vragen wat je probleem is om te zien hoe je elkaar kunt helpen krijg je nu nog slechts de verwijzing naar de disc. Ik ben overigens zeer dankbaar voor de verwijzing naar de disc en heb deze ook besteld, maar waar is de hulpvaardigheid onderling gebleven die ik aantrof in de tijd dat ik de 33 verbouwde tot pimpmobiel en mijn Evo modificeerde?

groet, Klaas
Klopt, ik vraag hier eigenlijk ook niets meer. OF er komt geen antwoord OF een wedervraag OF een domme reactie.
Jammer maar de echte liefhebbers lijken te zijn verdwenen en diegene die er bij komen rijden waarschijnlijk nieuwere Alfa's.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

Re: schema ventilatie/kachel slangen spider S3

za jul 30, 2016 10:58

Ondertussen heb ik de cardisc mogen ontvangen en vast kunnen stellen, ook in contact met de samensteller van de disc dat het ventialatie stukje van de '83 of '84 niet is beschreven; sterker nog dat er geen ''workshop manual'' zou zijn van dit bouwjaar. En de ventilatie is wezenlijk anders; waar bij mij drie klokje gemonteerd zijn zit bij een latere (89) S3 een serie uitstroomopeningen.

Ik zoek verder..

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: schema ventilatie/kachel slangen spider S3

za jul 30, 2016 11:45

Klaas, ik weet niet hoe goed je Engels is maar ik zou je vraag hier eens neerzetten http://www.alfabb.com/bb/forums/spider-1966-up/
Daar zijn ze echt wel behulpzaam en denken ook met je mee.
Zelf heb ik er al veel nuttige info vandaan gehaald.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Terug naar “Algemene Technische vragen”