za jul 02, 2016 13:10
Kan wel, maar beide opties die er zijn hebben wel wat voeten in de aarde.
eerste is kanteling van stuurhuis met stuurstang. Stang is namelijk star, dus wil je dat lager leggen moet stuurhuis meekantelen. Betekent dat in de balk waar het stuurhuis zit nieuwe montageplaatsen gemaakt worden voor het gekantelde huis. Dus las slijp en meetwerk.
tweede optie is een amerikaans stuurhuis. Ik weet niet of dat op alle types toegepast werd maar daar werd vanwege veiligheidseisen wel een gelede stang met kruisstuk toegepast. Die is dan makkelijk kantelbaar zonder positie stuurhuis te veranderen. Heb ik in de racer zitten.
Optie 3 bestaat wellicht ook: ombouw bestaand stuurhuis naar gelede stang met kruisstuk. Is wellicht lastiger maar ik meen dat ik ook dat weleens op het www langs heb zien komen.
Ik ben bezig een stuurhuis met gelede stang uit USA te halen, wellicht kan ik er meer bemachtigen als je er belangstelling voor hebt. Dingen zijn alleen niet goedkoop. alleen al vanwege verzending, deze kan ik niet in handbagage mee laten nemen door mijn amerikaans kontakt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.