Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

Stuurhoogte Giulia

do jun 30, 2016 18:32

Ik ben bezig met andere stoelen in mijn Giulia te plaatsen, de "nieuwe" stoelen zitten een stuk lager als de orginele stoelen. Heel fijn, hou ik wel van, maar nu zit het stuur in het zichtveld, kan het stuur met een spacer naar beneden gebracht worden?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Stuurhoogte Giulia

za jul 02, 2016 13:10

Kan wel, maar beide opties die er zijn hebben wel wat voeten in de aarde.

eerste is kanteling van stuurhuis met stuurstang. Stang is namelijk star, dus wil je dat lager leggen moet stuurhuis meekantelen. Betekent dat in de balk waar het stuurhuis zit nieuwe montageplaatsen gemaakt worden voor het gekantelde huis. Dus las slijp en meetwerk.

tweede optie is een amerikaans stuurhuis. Ik weet niet of dat op alle types toegepast werd maar daar werd vanwege veiligheidseisen wel een gelede stang met kruisstuk toegepast. Die is dan makkelijk kantelbaar zonder positie stuurhuis te veranderen. Heb ik in de racer zitten.

Optie 3 bestaat wellicht ook: ombouw bestaand stuurhuis naar gelede stang met kruisstuk. Is wellicht lastiger maar ik meen dat ik ook dat weleens op het www langs heb zien komen.

Ik ben bezig een stuurhuis met gelede stang uit USA te halen, wellicht kan ik er meer bemachtigen als je er belangstelling voor hebt. Dingen zijn alleen niet goedkoop. alleen al vanwege verzending, deze kan ik niet in handbagage mee laten nemen door mijn amerikaans kontakt.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6847
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Stuurhoogte Giulia

za jul 02, 2016 18:14

Stuurhuis aanpassen heb ik gedaan. :wink: daar heb je het wellicht gezien.

Makkelijkste is alles van een Amerikaan te pakken. Je zit namelijk ook met de rest van de stuurkolom die je moet hebben als je tenminste het originele stuur en hendels ed wilt behouden. Ik had dat probleem niet aangezien ik een andere stuurkolom heb gebruikt.

Flinke ingreep is het altijd wel.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6847
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Stuurhoogte Giulia

za jul 02, 2016 18:16

Als je het originele stuurhuis kantelt moet je het hulstuurhuis dezelfde hoek laten kantelen. Nog meer werk dus.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

Re: Stuurhoogte Giulia

za jul 02, 2016 22:54

Thanks voor jullie antwoord heren!. en jawel, het diesel project volg ik op de voet, evenals het gtv project.
Ik denk dat het dus toch de stoel verhogen wordt, en later eventueel een kleiner stuurtje zoeken, nog meer slijp en laswerk zie ik nu ff niet zitten, heb er bijna 5 vierkante meter in zitten langzamerhand, en ik ben helaas nog niet klaar.

Terug naar “Algemene Technische vragen”