Ik wilde de klepspeling controleren en riem vervangen. Bij het draaien aan de nokkenassen moet de riem versprongen zijn
Hoe is dat dan gebeurd? Heb je aan de nokkenassen gedraaid (sleutel 22 meen ik)? Kan op zich wel als je aan beide tegelijk draait met beleid maar liever gewoon op de krukas.
Hoe pak ik het best aan om die terug op tijd te zetten. Riem lossen, nokkenassen lossen en op tijd zetten, op bdp zetten en riem erop?
Check deze link even;
klik. Het kan in principe ook met de merktekens op de distributieriem kappen maar die heb je er misschien afgehaald?
Hoe zet ik de ontsteking op tijd?
Die is toch niet verdraaid t.o.v. de krukas als je aan de nokkenassen gemorreld hebt? Liefst markeren in 'werkende' positie anders opzoeken aan de hand van BDP op cilinder 1.
Hoe maak je de hydraulische spanner los en terug op spanning (laat ik gewoon zitten) ?
Zoek even hier, of op
AlfaBB. Is een kwestie van terug tegen de veer in draaien en blokkeren met een gereedschapje. Heb zelf nog nooit een hydraulische spanner op mijn Busso's (75 QV, SZ) gehad dus nooit zelf gedaan.