Marcello
Newbie
Newbie

veglia versus Jaeger

zo mar 27, 2016 18:53

Goedendag,

Ik heb een 1974 Spider 2000 Amerikaanse uitvoering.
Hierin zitten Jaeger instrumenten.

Ik heb een set Veglia meters (benzine, oliedruk en watertemperatuur) die ik graag wil monteren.

De bevestiging van deze meters is anders dan de bevestiging van de Vegliameters.
Wie heeft hier ervaring mee?
Zijn de bevestigingsbeugeltjes voor Veglia los leverbaar? en waar te koop?

Wie weet hier iets van en kan mij de tip geven?

Ik zou er zeer mee zijn geholpen.
Alvast bedankt voor de reacties..

Hartelijke groet,

Marcello

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: veglia versus Jaeger

zo mar 27, 2016 21:02

Nou ik vraag me af of dat gaat werken. Een mix van Jaeger en Veglia gaat meestal niet goed samen. Maar waarom wil je dat omruilen?
Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Marcello
Newbie
Newbie

zo mar 27, 2016 22:07

Ik wil dus niet mixen.

Oorspronkelijk was de auto voorzien van Jaeger instrumenten, dus ook met een mijlenteller.

Toen ik de auto kocht waren de snelheidsmeter/kilometerteller en toerenteller reeds vervangen door Europese tellers van Veglia.
dus met kilometer=uitlezing.
De kleine metertjes (oliedruk, watertemperatuur en benzinemeter) waren nog van Jaeger (met Amerikaanse schaling.
Watertemperatuur in graden Fahrenheit, oliedruk ook andere schaling dan Europees.

Ik ben in het bezit van de kleine metertjes van Veglia, die dus passend zijn bij de grote klokken.
Het blijkt echter dat de bevestiging van deze kleine metertjes iets anders is. Ik heb er geen bevestigingssetje bij.
Klein probleempje duzzzzzz..............

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mar 28, 2016 18:19

Voor je bevestigingsprobleempje tackelt zou ik eerst ff checken of je veglia instrumenten werken met de zenders die je hebt.
Latere bouwjaren is dat doorgaans geen probleem. Maar beter eerst even controleren voor je werk voor nop gaat doen.

Gr
DJ

JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 31, 2016 09:05

de oliedrukgever kan je wel wisselen naar veglia, maar mijn ervaring is dat de aftermarket gevers niet altijd werken met de veglia klok. (niet kloppende waarden)
Ook kan de benzinemeter een andere gever nodig hebben.
tempsensor loopt wel los.

Dus inderdaad eerst eens losjes aansluiten en kijken wat er gebeurt. Sommige uitvoeringen van klokjes kunnen op beide merken sonsoren en sommige slaan dan juist op hol.
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Marcello
Newbie
Newbie

ma apr 04, 2016 21:46

Hartelijk dank voor de reacties.
De andere (Veglia) beugeltjes heb ik al geregeld.
De gevertjes/zendertjes zullen niet zo'n probleem geven om daar eventueel andere voor te krijgen.

We gaan het gewoon proberen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Terug naar “Algemene Technische vragen”