Gebruikersavatar
Frits
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: do feb 10, 2005 21:54
Locatie: Delft
Contacteer: Website

Re: RE: Consumptie 1.7 16v carbs

ma jun 09, 2014 23:07

Wellicht even kijken of als de brandstofpomp loopt, de opbrengst bij de motor goed is....gewoon een jerrycan vol laten lopen, kun je timen ;-)
Misschien toch eens beginnen bij het begin, meten wat de opbrengst is bij de carbs......
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Consumptie 1.7 16v carbs

di jun 10, 2014 08:15

Bert heeft het in de 4e post al voorgerekend... Als het pompje + leidingen + filters & drukregelaars allemaal doen wat ze moeten doen en de aangevoerde benzine daadwerkelijk de motor in gaat, heb je bij een snelheid van 220 km/h (!) binnen 70 km je tank leeg... Ga je langzamer dan 220? Dan kom je minder ver....

Haal je bij minder dan 220 km/h meer dan 70 km op een volle tank haalt het pompje + etc etc, logischerwijs, niet de opbrengst... Dus weet je waar je moet zoeken...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Consumptie 1.7 16v carbs

za aug 16, 2014 00:03

Het lijkt te zijn opgelost. Ik ben nog voorzichtig met deze uitspraak omdat we nog even moeten wachten totdat ie de bank op gaat.
De oorzaak is moeilijk eenzijdig aan te wijzen;
-er was een massa probleempje > kabels van accu naar carroserie vernieuwd
-ik twijffelde toch nog over de stroomvoorziening naar de pomp. Deze is nu met een relais achter in de wielbak (zo dicht mogelijk bij de pomp) via een normaal relais geschakeld en dat weer dmv 2,5 kwadraat bekabeling. Schakeling gaat nu via een schakelaar op het dashboard.
-vlotters nog nagekeken > van de rechtercarb sloot deze te snel.
-er zat wat vuil in de leidingen vanwege in het verleden tank leeggereden. Alle filters nogmaals vervangen en een goedje van forte in de tank gemikt.
Tot op heden blijven de filters schoon, hoewel ze ook behoorlijk schoon waren.

Waarom ik denk dat het opgelost lijkt te zijn? Waar eerder de boel begon te hikken bij een acceleratie vanuit stilstand gaat hij nu vrolijk door. Dat punt lag bij 140. Nu is er bij 180 nog niets aan de hand en ook niet als dat even vastgehouden wordt. Harder of langer deze snelheid vasthouden doen we maar even niet vanwege jeweetwel.

Nu eerst de auto technisch in orde maken: Paar kleine dingen als een latertje hier, rubbertje daar en dan moeten we maar eens kijken wat er gebeurt als hij de bank op gaat!

Thanks voor alle hulp en suggesties!

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Consumptie 1.7 16v carbs

za aug 16, 2014 00:25

Overigens is de brandstofdruk als opgegeven. Opbrengst heb ik niet gemeten, lijkt me lastig om dat met een emmertje en een stopwatch nog een beetje nauwkeurig te doen

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Consumptie 1.7 16v carbs

ma aug 25, 2014 23:53

Op CPZ toch weer problemen gehad. De eerste rondjes gingen machtig, maar toen had ik het gevoel dat er veel geschreeuw maar weinig wol passeerde. Ik werd compleet zoekgereden. Eenmaal terug op de paddock liep hij moeilijk en bleef ie niet stationair meer aan de praat.
Toch weer vuil in de leidingen en filters. Erg fijn vuil ook want de filter voor de pomp was smerig, maar die na de pomp ook. Dan moet het filter in de pomp ook vuilig zijn. Om toch thuis te geraken eens wat leidingen los getrokken en doorgeblazen. Maar mooi liep ie nog altijd niet.
Een van de carbs moet nu toch vervuild zijn. Binnenkort deze maar weer eens reinigen, overal nieuwe filters maar vooral een nieuwe tank! Want dit ben ik nu wel zat...

Verder liep hij in het begin dus echt fraai. Geen last van hikken bovenin.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4366
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Consumptie 1.7 16v carbs

wo aug 27, 2014 00:42

Overigens is de brandstofdruk als opgegeven. Opbrengst heb ik niet gemeten, lijkt me lastig om dat met een emmertje en een stopwatch nog een beetje nauwkeurig te doen
Minder van belang als vuil het probleem is maar opbrengst meten met een emmer en stopwatch gaat echt prima hoor. Niks mis mee. Wel ff opletten met open vuur natuurlijk met een emmer en een straal benzine.....

Gr
DJ

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: Consumptie 1.7 16v carbs

wo aug 27, 2014 23:31

hoi,

zitten er wel de juiste vlotter naalden in je carbs, die zijn in verschillende groottes te krijgen, als die te klein is/zijn dan is er niet genoeg benzine doorstroming en komt er nooit genoeg benzine in je vlotterkamer.

hoogte vlotterkamer niveau bepaald ook mede je mengsel afstelling.

Han
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Terug naar “Algemene Technische vragen”