alfa boy

past deze sportuitlaat onder mijn 145

ma aug 01, 2011 09:18

beste leden,

ik kan een sportuitlaat kopen voor mijn alfa 145 1.4 junior uit '99. Nu is mijn vraag of deze past. bij de advertentie staat het volgende;

TE KOOP EEN VRIJWEL NIEUWE SPORT UITLAAT VANAF DE KATALISATOR.ORIGINEEL ALFA EN COMPLEET 1
STE + 2
E+ 3
E DEMPER MET RUBBERS.
REKENING VAN DEZE UITLAAT IS AANWEZIG.
NIEUWPRIJS WAS 220 EURO. GRAAG EEN FATSOENLIJK BOD.
GESCHIKT VOOR 1.6, 1.8 EN 2LTR MODELLEN

graag reactie terug voor degene die hier meer van af weet

mvg daniel

Elkoalfagta
Newbie
Newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 18:35
Locatie: hooglanderveen

RE: past deze sportuitlaat onder mijn 145

wo aug 03, 2011 21:22

gezien de motor inhoud die ze opgeven voor de uitlaat zou ik haast gaan denken dat de diameter van de sportuitlaat misschien iets groter zou kunnen wezen.
Als het niet zou gaan passen zou je als je het zelf kan een stuk van de oude uitlaat (de koppelingen onderling ofgenoemd de flens ) eraf slijpen en op de nieuwe moeten lassen.
Dan is alleen nog de vraag of je dat zelf kan of dat je het zou moeten laten doen.

Ik weet ivm de diameters of je er last van zou kunnen krijgen dat de uitlaat voor jouw type motor niet te weinig tegendruk levert.
Ik heb daar persoonlijk de ballen verstand van maar ik denk dat er wel leden zijn die er meer verstand van hebben.

succes


-------------------------------------------------------------------------------
156 SW GTA '04

Gebruikersavatar
MDP
Guru
Guru
Berichten: 1313
Lid geworden op: vr dec 22, 2006 02:36
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer: Website Twitter

RE: past deze sportuitlaat onder mijn 145

zo aug 07, 2011 21:52

Nee, zit geen verschil in de diameter. Let wel op dat dit een Alfa Romeo 145 uitlaat en niet zoals vaker wordt geschreven een 145/6 uitlaat. De einddemper van de 145 loopt net wat anders dan die van de 146. Het eindstuk zit onder een wat andere hoek daardoor dus passend maken is geen A,B,C'tje.

henk116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 941
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 18:07
Locatie: rouveen
Contacteer: Website

Re: RE: past deze sportuitlaat onder mijn 145

zo aug 07, 2011 22:28

Nee, zit geen verschil in de diameter. Let wel op dat dit een Alfa Romeo 145 uitlaat en niet zoals vaker wordt geschreven een 145/6 uitlaat. De einddemper van de 145 loopt net wat anders dan die van de 146. Het eindstuk zit onder een wat andere hoek daardoor dus passend maken is geen A,B,C'tje.
Oh, ik dacht dat de 146 uitlaat alleen maar iets langer was ivm lengt vd auto. Verder is de onderkant toch gelijk?

Terug naar “Algemene Technische vragen”