alfa164superwebmaster
Member
Member
Berichten: 247
Lid geworden op: do jul 13, 2006 17:24
Locatie: H'gom

Re: RE: olie gta

di jun 28, 2011 11:52

Heel klein stukje hersens?
Sorry Michel, maar kon het niet laten... :lol:
Geeft niets, je hebt helemaal gelijk, een klein deel van mijn hersenen is peaceful, de maar rest :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Nee hoor, ik ben een vredig mens :lol:

Alfa166GTA

Re: RE: olie gta

vr jul 08, 2011 12:30

Als meneer 166 GTA er een echte GTA motor in heeft (166 GTA bestaat niet, is gewoon 3.2) moet ie 10W60 gebruiken maar als het een "gewone" 3.2 heeft moet er volgens Agip specificaties 5W40 in :wink:
Motorcode A932.000-0002754... do the math yourself ;)
inderdaad niet zo geleverd, wel zo gebouwd.

Alfa166GTA

Re: RE: olie gta

vr jul 08, 2011 12:34

Alfa 166 GTA blaast gewoon te hoog van de toren. Dan krijg je zeker reacties van experts en mensen uit de praktijk.

Beter verkeerde olie dan GEEN olie :lol: :lol:

Tjerry
Wellicht blaas ik wat te veel toeren Tjerry... maar wat wil je :wink:
Iedereen hier is op zijn eigen vlak zowel praktijk-deskundige, als expert.
De een weet over een bepaald onderwerp net even wat meer dan de ander, maar dat kan bij elk onderwerp weer anders zijn.
Meningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan 8)

Maar te hoog van de toren? nee hoor. me Alfa ken veel, maar niet vliegen :wink:

Alfa166GTA

RE: olie gta

vr jul 08, 2011 12:36

Nouja... ehm... vliegen.... moet geen drempel pakken met 100 km/pu met die stugge gele koni's want dan vliegt ie wel! :D

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: olie gta

vr jul 08, 2011 16:22

Alfa 166 GTA blaast gewoon te hoog van de toren. Dan krijg je zeker reacties van experts en mensen uit de praktijk.

Beter verkeerde olie dan GEEN olie :lol: :lol:

Tjerry
Wellicht blaas ik wat te veel toeren Tjerry... maar wat wil je :wink:
Iedereen hier is op zijn eigen vlak zowel praktijk-deskundige, als expert.
De een weet over een bepaald onderwerp net even wat meer dan de ander, maar dat kan bij elk onderwerp weer anders zijn.
Meningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan 8)

Maar te hoog van de toren? nee hoor. me Alfa ken veel, maar niet vliegen :wink:
Ik rij een 2,5 V6 24 V die maakt ook veel toeren. :wink:
Laten we het anders verwoorden. Op een forum heb je ongeschreven gedrags regels.Daar kom je pas achter na een tijdje actief mee doen.

Je bent nog in de leerfase zullen we maar zeggen. Nieuwe actieve leden zijn altijd welkom.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3035
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: olie gta

vr jul 08, 2011 17:21

Meningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan 8)
Ik ben blij dat je dit nu zelf zegt en ook inziet. Maar zeggen is niet genoeg :roll:
Als je niet open staat voor het advies en laten we zeggen, opbouwende kritiek, dan komt er weinig van kennis delen.
En als je dit topic terug leest, zul je zelf kunnen zien dat je je iets anders hebt opgesteld als je nu laat zien ;)
Neem alle reacties tot je en doe er vervolgens je voordeel mee. Je bent zelf prima in staat om een reactie op waarde te schatten en te oordelen.
Dit was opbouwnede feedback ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Alfa166GTA

Re: RE: olie gta

za jul 09, 2011 14:11

Meningen delen is gezond en dat brengt je vaak wel tot een "verstandig-overwogen" beslissing. Vindt ik dan 8)
Ik ben blij dat je dit nu zelf zegt en ook inziet. Maar zeggen is niet genoeg :roll:
Als je niet open staat voor het advies en laten we zeggen, opbouwende kritiek, dan komt er weinig van kennis delen.
En als je dit topic terug leest, zul je zelf kunnen zien dat je je iets anders hebt opgesteld als je nu laat zien ;)
Neem alle reacties tot je en doe er vervolgens je voordeel mee. Je bent zelf prima in staat om een reactie op waarde te schatten en te oordelen.
Dit was opbouwnede feedback ;)

Groetjes,
Marc
Feedback, opbouwend of niet, altijd welkom Marc :wink:
Bovenstaande gelt ook voor tjerry btw :D

Elkoalfagta
Newbie
Newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr apr 02, 2010 18:35
Locatie: hooglanderveen

Re: RE: olie gta

zo jul 10, 2011 19:59

Nu ben ik benieuwd of meneer mij wel een Alfist vind??? :?

Ik heb tenslotte een BMW als dagelijkse auto... En in mijn Alfetta GTV ligt een Saab turbo motor. :twisted:

Ik ben op de eerste plaats autoliefhebber en op de tweede plaats Alfist. Ik kan ook andere merken dus waarderen maar mijn hart ligt bij Alfa. Maar verwacht maar niet dat ik een GTA ga ophemelen in een vergelijk met bv een E46 M3, daar delft de GTA gewoon het onderspit, hoe jammer ook :( . Ik neem iemand die mij gaat vertellen dat een GTA een betere auto is als een E46 M3 gewoonweg niet serieus. :oops:

Als ik iets sneu vind is het iemand die perse zijn gelijk wil halen over iets. Als je de personen waar je mee in discussie gaat verder ook helemaal niet kent of weet wat ze in het dagelijks leven doen dan vind ik het ook nog eens zeer respectloos om ze te bestempelen als zijnde geen echte alfist.

Een GTA motor verschilt op maar enkele onderdelen van een normale v6 24v, krukas, zuigers en inlaatnokkenassen. Dat zijn nou niet echt dramatische wijzigingen, ook draait de motor niet meer toeren of komt hij echt sneller op toeren als een normale v6. Ik zou er rustig 10w40 van de Aldi ingooien voor normaal gebruik. Als ik het volle potentieel van de auto zou gaan gebruiken zou ik wel investeren in een wat betere olie..
Ik rij zelf een 156 gta
en vanuit de garage (vireo\Van lingen ) hebben mij vertelt dat je in een gta alleen maar de 10w60 mag gebruiken.
Waarom , ik zou het je niet kunnen vertellen maar als de dealer dat zegt wie ben ik dan om er tegenin te gaan.
Hun weten als het goed is het allemaal beter als ikzelf met mijn boerenlullen verstand.
Trouwens het merk van de gebruikte olie in mijn gta is van selena racing van uit de dealer mee gekregen.
Ik gebruik de gta als dagelijks vervoer en als de mogelijkheid er is dan trap ik hem ook gewoon in en ik heb er tot op heden nog geen problemen mee gehad.
Maar vooral doe wat jezelf het beste vind.

mvg Elko gta

156 GTA '04

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: olie gta

zo jul 10, 2011 20:33

Omdat Dealers zich moeten houden aan fabrieks spec's anders krijgen ze last met de importeur. Die olie MOET afgenomen worden.
Ook i.v.m. mogelijke claims.
Zo ook sporing van een 156 V6 op uitspoor zetten volgens fabriek ook al weet je dat na minder dan 5.000 km de binnenkant volledig weg is.
Bij mij komen ze ( gelukkig al jaren ) niet meer aan mijn auto.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

alfa164superwebmaster
Member
Member
Berichten: 247
Lid geworden op: do jul 13, 2006 17:24
Locatie: H'gom

Re: RE: olie gta

zo jul 10, 2011 23:15

Hun weten als het goed is het allemaal beter als ikzelf met mijn boerenlullen verstand.
Trouwens het merk van de gebruikte olie in mijn gta is van selena racing van uit de dealer mee gekregen.
En als de dealer in de sloot springt, spring jij erachteraan :-)

Even zonder dollen, de meeste dealers weten vaak minder van de specialere alfa's dan de berijders zelf.

Ben het met giuliettaevo eens, de gta motor is echt niet zo bijzonder in vergelijikking met de reguliere 3.0 24v blokken.
Zou ook niet weten waarom ze daar per sé 10w60 voor voorschrijven, zal wel iets met garantieclaims te maken hebben (de gta nodigt natuurlijk wat meer uit tot 'spirited driving' in vergelijking met bijv een 166 3.0.

Zou voor normaal gebruik er 10w40 in doen, en als je lekker doorrijdt 10w60.

Terug naar “Algemene Technische vragen”