Sommige leden zullen dit onderwerp al kennen van mijn topic op het Alfa GT forum, maar om een zo ruim mogelijk publiek te bereiken, post ik dit topic ook hier nog eens.
Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn vorig tpic onder "aankoopadviezen", ben ik in blijde verwachting van mijn splinternieuwe GT. Deze is midden januari besteld en zou (waarschijnlijk) over een maand geleverd worden...
Voor de wielen heb ik destijds gekozen voor de 17" spaakvelgen omdat ik die echt vind passen bij de GT.
Echter tijdens het ongeduldig wachten ben ik intussen extra aandachtig voor elke GT die ik zie en ik geraak meer en meer bezeten door de gedachte dat deze 17" spaakvelgen best wel een beetje meer naar buiten zouden mogen staan.
Daarom deze oproep: zijn er onder jullie die met dezelfde velgen ervaring hebben met het gebruik van spoorverbreders (spacers)? Wat is een goede waarde om de visuele indruk van die 17" spaakvelgen te verbeteren zonder dat dit problemen oplevert, zoals aanlopen, slechter weggedrag en overbelasting van de lagers?
Ik zou wel investeren in degelijke kwaliteit, waarbij ik voornamelijk dacht aan H&R Trak+ , DR-systeem, die hub centered zijn. Ik zit te twijfelen tussen 20mm of 24mm spoorverbreding (dit is totaal, dus de helft hiervan aan elke kant)
PS: ik vind bij H&R eigenlijk geen enkel resultaat wanneer ik specifiek zoek op Alfa Romeo GT, maar wel voor 147 en 156, wat volgens mij ook perfect moet lukken op een GT, toch?