Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

slechts 0.8bar turbodruk

zo jun 07, 2009 21:24

heb slechts 0.8 tbdruk,zou 1.1 in overboost moeten zijn
betreft een gtv v6 van 1999
heb de slangen al gecontroleerd en geen lek
geen fouten bij uitlezen
nu zat ik te denken aan de pierburg of de actuator van de wastegate maar heb geen idee hoe ik dat moet controleren
weet iemand hier hoe ik tewerk kan gaan?
thanks
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: slechts 0.8bar turbodruk

zo jun 07, 2009 21:43

pierburg zou kunnen, maar komt volgens mij dan maar tot 0,6 bar..
Actuator zou ook kunnen dat die blijft openstaan, maar denk toch dat je eens even naar je klepspeling moet laten kijken.
155 2.0 16v EVO
Lancia Delta HPE HF toerbo
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: slechts 0.8bar turbodruk

zo jun 07, 2009 21:58

klepspeling is nog maar pas afgesteld(0.20 uitgaand)
of bedoel je de klepspeling van de wastegate?
stel dat de actuator stuk is,waa rkan ik die dan bestellen?
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: slechts 0.8bar turbodruk

ma jun 08, 2009 17:15

actuator is blijkbaar te leten met drukmeter
0.5bar 1mm
0.7bar 4mm
nu was ik aan het denken om die actuator buitenspel te zetten met een manuele boostcontroller
nu weet ik hier niet veel van
goed idee?
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: slechts 0.8bar turbodruk

ma jun 08, 2009 18:56

De actuator blijft wel zitten, alleen deze ga je met een boostcontroller bedienen inplaats van de orginele pierburg.
Nadeel van de boostcontrollers vind ik, dat het vaak te vaak een hoge piek veroorzaakt, omdat die soms de wastegate weer dicht doet op een moment dat je dat niet wilt..
155 2.0 16v EVO
Lancia Delta HPE HF toerbo
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: slechts 0.8bar turbodruk

di jun 09, 2009 01:16

de piek is toch manueel in te stellen met de overboostcontroller
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: slechts 0.8bar turbodruk

di jun 09, 2009 22:25

ja, maar het is dan maar net hoe snel de solenoid bij regeld, en of je orginele wastegate dat wel aankan
155 2.0 16v EVO
Lancia Delta HPE HF toerbo
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: slechts 0.8bar turbodruk

di jun 09, 2009 22:48

hab net de actuator(wastegateà gelezen met turbodrukmetertje en compressor
zie niet veel speciaals
blijft toe tot 0.4/0.5bar
hoor hem wel niet toeklikken,maar zal wel komen omdat hij zachtjs toegaat door druk van compressor te lossen
probleem blijft dus,geen overboost van 1.1bar,slechts 0.8 constant bij doortrekken
stationair onderdruk -0.6
cruisen bij constante snelheid -0.4
is dat normaal?
mss bestel ik een nieuwe pierburgklep
actuator is niet los te verkrijgen!!!
geen idee wat ik nog zou kunnen doen
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: slechts 0.8bar turbodruk

wo jun 10, 2009 17:05

Denk toch dat je ergens druk verlies hebt, stationair is erg laag.. Niet ergens een lekke pakking tussen zitten ? Loopt de auto wel mooi stationair?
155 2.0 16v EVO
Lancia Delta HPE HF toerbo
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: slechts 0.8bar turbodruk

wo jun 10, 2009 21:47

draait stationair goed
hoeveel onderdruk meten anderen hier stationair?
toen ik de slang loshad van de actuator kon ik hierop los door de pierburg blazen (contact uit),is dit normaal?
mss gokje van 95euro wagen en pierburg vervangen
zal ook slangen turbo nog eens goed controleren
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Gebruikersavatar
md11
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 14, 2008 14:44

RE: slechts 0.8bar turbodruk

do jul 23, 2009 16:33

even een update:
-klemmen op benzineleidingen goed aangedraaid (zaten erg los)
-stekkers van klopsensoren bewerkt met contactspray(niet veel aan te zien)
sindsdien haalt hij de voorgeschreven tbdruk en rijdt als een speer
het was dus 1 van de boven vermelde oorzaken
cheers
GTV V6 tb 1999
DUCATI 900SSie

Terug naar “Algemene Technische vragen”