Gebruikersavatar
alfa75turbo
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: di dec 28, 2004 20:22
Locatie: Delft

Accu die zuur lekt

ma jan 03, 2005 20:12

Wat kan er aan de hand zijn als er accuzuur uit de accu komt na rijden?

Groet Charles
zonder Alfa geen Ferrari!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

ma jan 03, 2005 20:25

De dynamo laadt teveel.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

ma jan 03, 2005 20:26

Dan is ie kaduuk, helaas nieuwe kopen. :cry:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
alfa75turbo
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: di dec 28, 2004 20:22
Locatie: Delft

ma jan 03, 2005 21:36

Als de dynamo te veel laadt, wat kan je dan hiermee? nieuwe dynamo of is er iets anders defect?

Charles
zonder Alfa geen Ferrari!

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

ma jan 03, 2005 21:40

Ik denk dat je spanningsregelaar kuren heeft. Je kan het beste even meten met een multimeter hoeveel spanning je hebt. Als hij meer dan 14 volt laadt , zul je de regelaar moeten vervangen. Niet te lang mee wachten, dit komt je accu niet ten goede!
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

ma jan 03, 2005 21:41

Je kunt de laadspanning laten doormeten bij een garage. Dan weet je het zeker. Als de meter meer dan 14.2 aangeeft dan ben je aan een andere dynamo toe. De spanningsregelaar is kapot en die zit in de dynamo. Die is meestal niet los verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

ma jan 03, 2005 22:34

De spanningsregelaar is kapot en die zit in de dynamo. Die is meestal niet los verkrijgbaar.
Maar de spanningsregelaar is toch dat zwarte kastje dat op de achterkant van de dynamo geschroeft is? En ook al zit ie in de dynamo dan is het volgens mij nog steeds prima te vervangen, het is er in de fabriek ook ingeschroefd!
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

ma jan 03, 2005 23:38

De spanningsregelaar is kapot en die zit in de dynamo. Die is meestal niet los verkrijgbaar.
Maar de spanningsregelaar is toch dat zwarte kastje dat op de achterkant van de dynamo geschroeft is? En ook al zit ie in de dynamo dan is het volgens mij nog steeds prima te vervangen, het is er in de fabriek ook ingeschroefd!
:thumbs: :thumbs: :thumbs:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

di jan 04, 2005 20:33

Ik wist niet dat de regelaar los verkrijgbaar was. Weer wat geleerd dus.

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 21:23

Effe een foto lenen;

Afbeelding

Bedankt Dré!

Als ik me niet vergis is het rechthoekige kastje, op de onderste foto, de spanningsregelaar.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Terug naar “Algemene Technische vragen”