iceking

75 TS 2.0 Vervangen slangen inlaat

di jan 04, 2005 13:19

De (4) slangen (ca 5cm) welke zitten tussen het luchthuis en de inlaten aan het motorblok zijn zo erg verouderd, dat ze valse lucht aanzuigen.
Ik heb het nu even provisorisch gerepareerd met siliconenkit in de scheurtjes om toch te kunnen rijden
Hoeveel werk is het om deze slangetjes te vervangen?

Gr Ernst

Constantijn

di jan 04, 2005 13:30

Het vervangen van die slangen was waarschijnlijk minder werk geweest dan het dichten van de scheuren met siliconenkit... :?

Ik zou -als ik jou was- gewoon direct die slangen vervangen.
Als ik het zo lees ben je de trotse eigenaar van een 2.0TS waar waarschijnlijk helemaal geen roest aanzit, maar doe je best dan ook om de auto ook technisch goed te houden.

Het aanzuigen van lucht buiten de AFM om kan heel ernstige gevolgen hebben voor je motor, en jouw auto lijkt het mij gewoon waard om er ook goed voor te zorgen. :wink:

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

di jan 04, 2005 16:04

Ik kan erover meepraten. Bij mij waren ze ook gescheurd. Gevolg; bij 140 een highspeed knock,een behoorlijk gat in de zuiger met kopschade.
ik heb ze toen vervangen met slangen van een 6 cilinder, past prima maar ze zijn een fractie langer.Je kan beter originele ts slangen halen. Als je beetje handig bent is het in een half uurtje gefikst. Dit is veel goedkoper dan een motorschade! :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

di jan 04, 2005 16:55

Vervangen stelt in principe niet zoveel voor, maar is wel essentieeel!! ](*,) [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”