Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 09:35

Blok afvlakken betekend ook de bussen afvlakken. Lijkt me lastig om dat allemaal netjes dezelfde hoeveelheid af te halen.
.....
Mzzl,
DJ
Gaat dat niet in één keer? Of zouden de bussen toch teveel bewegingsvrijheid hebben zal ze 'los' in het blok staan? Wellicht met hele kleine beetjes tegelijk (geen 0.5 mm in één keer uiteraard.. :lol: )
Grtz,fRank
Nee dat gaat echt niet. De bussen kunnen weliswaar best vast zitten vna verloop van tijd, maar ze hebben maar een heel licht passingkje in het blok. Daar komt meteen nog een probleem bij dan. Om een goede afdichting van de kop op het onderblok te krijgen liggen de bussen enkele tienden hoger dan de pasrand van het bovenblok. Niet aan deze optie beginnen dus.Gezoon iets vlakke is de enige (goedkope) mogelijkheid. De langere drijfstangen kan een optie zijn, maar vereist dit meteen niet weer een bewerking van het zuigerdak?? Andere krukas?? Misschie een mogelijke optie, maar een paar andere zuigers lijkt me dan toch wel heel wat simpeler en goedkoper als je alles bijelkaar optelt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
gino
Member
Member
Berichten: 241
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Valkenswaard

RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 10:01

Even een vraagje tussendoor. Ik ben dan niet een "echte" autotechneut, maar het gaat hier om een auto op LPI. Volgens mij wordt een motor op gas warmer dan een motor op benzine. Wordt een motor met een hogere compressieverhouding ook niet nog warmer? Gaat dit wel goed dan?
164 Super 3.0 V6

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 12:22

Even een vraagje tussendoor. Ik ben dan niet een "echte" autotechneut, maar het gaat hier om een auto op LPI. Volgens mij wordt een motor op gas warmer dan een motor op benzine. Wordt een motor met een hogere compressieverhouding ook niet nog warmer? Gaat dit wel goed dan?
Gaat makkelijk.


LPI voor een 2.0 TS 8V? Zeker weten? Volgens mij heeft vialle nooit een computer gemaakt voor dat ding, hoe wil je dat aanpakken?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4440
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 12:40

@whizzman: we hebben een donor 155 TS 8V gekocht en daar zat vialle LPI in. Alles lpi gerelateerd en de motor eruit gehaald en de rest doorverkocht.

Mzzl,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4440
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 12:42

@alfa algra: die andere krukas van 155 ligt er toch al en die heeft erg weing gekost.

Mzzl,
DJ

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 13:04

Hapjes uit je zuiger als je ruimte te kort komt...... 8)
Afbeelding
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1315
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 13:35

Hapjes uit je zuiger als je ruimte te kort komt...... 8)
Afbeelding

:lol: die hapjes kosten je dan wel weer compressie


Ik kan uit ervaring wel melden dat bij een standaard 75 TS er bijzonder weinig ruimte zit aan de uitlaat kant en dat je daar snel klep - zuiger contact hebt
:cry:
Een 155 8v ts heeft veel kortere drijfstangen als een 75 ts uit mijn hoofd <3 mm, dat verschil is in de zuiger opgelost door de pistonpen lager tov de top te zetten. Nord en en 75 TS drijfstang is 1mm verschil (nord is de langere).
En om nog een variabele erin te gooien: als je toch nieuwe zuigers en bussen gaat plaatsen is 85mm ook nog een optie.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 14:09

Hapjes uit je zuiger als je ruimte te kort komt...... 8)
Afbeelding

:lol: die hapjes kosten je dan wel weer compressie


Ik kan uit ervaring wel melden dat bij een standaard 75 TS er bijzonder weinig ruimte zit aan de uitlaat kant en dat je daar snel klep - zuiger contact hebt
:cry:
Een 155 8v ts heeft veel kortere drijfstangen als een 75 ts uit mijn hoofd <3 mm, dat verschil is in de zuiger opgelost door de pistonpen lager tov de top te zetten. Nord en en 75 TS drijfstang is 1mm verschil (nord is de langere).
En om nog een variabele erin te gooien: als je toch nieuwe zuigers en bussen gaat plaatsen is 85mm ook nog een optie.
Maurizio,

Die hapjes zijn niet zozeer nodig om het maximaal vlakken te compenseren maar meer voor deze jongens.... 8)
Afbeelding
Afbeelding
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1315
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 14:33

8) C&B?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Verhogen compressieverhouding 75TS

di jul 24, 2007 14:47

8) C&B?
Je mag door voor de koelkast! :jumping:
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”