Tot mijn schrik zag ik dat de het Alfa 916 Register niet meer bestaat (voor mij dan, heb geen Facebook). Misschien kan hier iemand meedenken.
Mijn trouwe 916 Spider Phase 2 met Busso 24V is het seizoen goed gestart na de winterstalling. Maar ruim een week geleden ging hij ineens heel erg inhouden (lees: stotteren) bij het optrekken. Aan de computer gehangen, zag melding over LMM. Op dat moment nog redelijk door kunnen rijden en thuis aangekomen.
Zal bij aankomst thuis dat er ook meldingen P0220 (Throttle Position Sensor) en P0340 (Phase Sensor) bij waren gekomen. Maargoed, LMM vervangen, hij start nog gewoon en loopt mooi stationair. Bij koude motor kan ik ook gewoon gas geven, rijdt normaal. Maar zodra de motor warm lijkt te worden gaat het engine lampje weer aan en gaat hij in noodloop lijkt het.
Via MultiEcuScan zie ik wederom dezelfde meldingen P0220/P0340. Ik kan dus ook zien dat de Gaspedaal Postitie Sensor bij koude motor vergelijkbare waardes geeft voor Track 1 en Track 2. Maar dan na enkele minuten (om het maar los van de motor temperatuur te halen) gaat Track 1 naar 50% van Track 2 en ontstaat de fout dus weer. En meestal in combinatie met P0340 Phase Sensor.
Is er iemand die dit herkend? Is het aannemelijk dat het inderdaad de Gaspedaal Potentio Meter is of zou dit ook ergens anders kunnen ontstaan. De Gaspedaal Potentie Meter lijkt ook lastig te kopen te zijn, als iemand daar nog tips voor heeft.
En echt vervangen kijk ik ook wel een beetje tegenop natuurlijk, ik weet waar hij zit maar moeilijk te bereiken in een kleine ruimte
Alvast bedankt voor eventuele reacties en tips. Hopelijk weer snel met de Spider het mooie weer trotseren.
Edwin Valenti