GTVturbo
Newbie
Newbie

GTV 916 brandstof lucht interieur en exterieur

ma apr 07, 2025 18:15

Beste Alfa bezitters, ik heb sinds enkele maanden een GTV 916 coupe 2 liter turbo. Er hangt een zeer sterke benzine lucht in en soms ook buiten de auto. Geen benzine op de grond, geen lekkage op de brandstofpomp kunnen vinden- lijkt droog. Ook de ring is nog in takt die de brandstof pomp op de tank schroeft. Ook bij de vuldop afdekplaatje eraf geschroefd en daar alles droog. In de achterbak hetzelfde, niks te vinden. In het motorcompartiment ook niets te ontdekken.

Vervolg stap? Tank eruit? Ik heb begrepen dat er een afzuig systeem in de achterbak zit dat damp afzuigt- de slangen afkoppelen heb ik gehoord. Dat ga ik sowieso proberen. Herkent iemand het probleem? Andere suggesties waar dit vandaan kan komen? Zelfs mensen uit de buurt attendeerden me erop dat ze benzine buiten roken en binnen is het niet te harden en moet je met open ramen rijden.

Marijn

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: GTV 916 brandstof lucht interieur en exterieur

ma apr 07, 2025 18:21

Ooit gehad bij mijn 164. Dat was toen een miniem gaatje in een brandstofleiding onder de motorkap. Die spoot bij mij precies richting luchtinlaat interieur.

Het was trouwens alleen te zien als de motor draaide of als het contact aan stond. Dat weet ik niet meer precies. Was wel te merken in het brandstofverbruik.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

GTVturbo
Newbie
Newbie

ma apr 07, 2025 18:50

Dank voor de tip. Dan toch maar de leidingen systeem nalopen. Hij blijft wel dagen stinken nadat ik hem heb geparkeerd. Er blijft wel druk op het systeem staan begrijp ik maar geen idee hoe snel die afbouwt.

GinoLens
Newbie
Newbie

ma apr 07, 2025 23:31

Beste Alfa bezitters, ik heb sinds enkele maanden een GTV 916 coupe 2 liter turbo. Er hangt een zeer sterke benzine lucht in en soms ook buiten de auto. Geen benzine op de grond, geen lekkage op de brandstofpomp kunnen vinden- lijkt droog. Ook de ring is nog in takt die de brandstof pomp op de tank schroeft. Ook bij de vuldop afdekplaatje eraf geschroefd en daar alles droog. In de achterbak hetzelfde, niks te vinden. In het motorcompartiment ook niets te ontdekken.

Vervolg stap? Tank eruit? Ik heb begrepen dat er een afzuig systeem in de achterbak zit dat damp afzuigt- de slangen afkoppelen heb ik gehoord. Dat ga ik sowieso proberen. Herkent iemand het probleem? Andere suggesties waar dit vandaan kan komen? Zelfs mensen uit de buurt attendeerden me erop dat ze benzine buiten roken en binnen is het niet te harden en moet je met open ramen rijden.

Marijn
Dag Marijn.

Neem even contact met mij op! Mvg Gino
0643592629

GTVturbo
Newbie
Newbie

ma mei 12, 2025 15:54

Oorzaak gevonden, pakking vlotter met onderdeel nummer 60580464. Iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen want ben al tot in Engeland aan het bellen en wordt niet meer gemaakt. Zwarte pakking binnen diameter 45mm.

Bertjegta
Member
Member

ma mei 12, 2025 17:13

Kijk even op la-mosca.com en zoeken op pakking. Daar staat hij volgens mij. Wel de goeie bestellen, je hebt 2 versies.
I am an Italian. We don't call the cops, we call family.

GTVturbo
Newbie
Newbie

di mei 13, 2025 11:07

Dank voor de tip. Gebeld en helaas was het net de pakking die niet meer wordt gemaakt. 1e generatie heeft nog een losse vlotter en het is die pakking. Dus wordt het repareren van de bestaande pakking- dan zelf wel een nieuwe maken.

Terug naar “Algemene Technische vragen”