Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

SCARB 23 september: Limburgrit

zo sep 09, 2018 11:35

23 september: Limburgrit

Afbeelding

Zoals eerder al aangekondigd organiseren we dit jaar wederom de altijd populaire Limburgrit. Nadat we vorig jaar voor de afwisseling een uitstapje hebben gemaakt naar het Noorden van deze mooie afwisselende provincie voert de rit ons dit jaar weer door de zuidelijke regionen van Limburg, waarbij we zelf enkele keren een grenspaal zullen passeren.

Dit jaar vindt de start weer plaats op onze bij velen bekende, vertrouwde startlocatie; autobedrijf Coumans in Geleen, dealer van Alfa Romeo, Fiat en Abarth. Vanaf deze locatie hebben we, al zeggen we het zelf, een mooie afwisselende route uitgezet die ons voert over dijkwegen, door kleine kerkdorpjes en naar prachtige vergezichten over het glooiende landschap. Maar aan de inwendige mens is ook gedacht. Langs de route vind je voldoende horecagelegenheden.

We eindigen deze rit eveneens op een vertrouwd adres, namelijk het Station van Simpelveld, waar we in 2015 ook te gast waren. Het hoofdkwartier van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) ofwel de Miljoenenlijn. De ZLSM onderhoudt, door de inzet van zo'n 250 vrijwilligers, met historisch treinmaterieel een toeristisch recreatieve dienstregeling. Op het terras van de Brasserie welke om het perron gelegen is kun je nagenieten.

Ga voor meer informatie, adres, tijden en een tip naar de website.
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

vr sep 28, 2018 11:20

Wat is de uitslag van de rit afgelopen zondag? Wel opvallend en ik vind eigenlijk lichtelijk beschamend dat de top 3 niet present was bij de prijsuitreiking :shock: Ik heb zo weinig mensen bij een einde rit nog in alle jaren niet meegemaakt.

SCARB protocol maar eens aanpassen, a no show is no glory...uitreiken aan de volgende 3. :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Bialbero
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: di apr 22, 2008 17:29
Locatie: Velp

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

vr sep 28, 2018 16:35

Dank aan de organisatie =D>

Was een SUPER-rit, leuke onbekende weggetjes :jumping:
Jammer van het weer, voordeel....geen fietser gezien :D

Graag tot de volgende keer :thumbs:

Gebruikersavatar
Zimmer
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di sep 10, 2013 20:49
Locatie: Veenendaal

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

vr sep 28, 2018 19:07

Wat is de uitslag van de rit afgelopen zondag? Wel opvallend en ik vind eigenlijk lichtelijk beschamend dat de top 3 niet present was bij de prijsuitreiking :shock: Ik heb zo weinig mensen bij een einde rit nog in alle jaren niet meegemaakt.

SCARB protocol maar eens aanpassen, a no show is no glory...uitreiken aan de volgende 3. :wink:
Ik vind het geen probleem om een uur te wachten op een prijsuitreiking, maar we waren rond half 4 al op het eindpunt aangekomen en ruim 2 uur wachten op een uitslag waarin je waarschijnlijk toch niet voorkomt was ons toch iets te veel van het goede.
75 TS

Jack
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jul 29, 2007 14:41
Locatie: Sittard
Contacteer: Website YouTube

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

vr sep 28, 2018 19:47

Als organisatie hadden we geen rekening gehouden met een zo’n verregende dag als zondag. Hierdoor zijn de deelnemers vroeger als verwacht bij de eindbestemming binnen gekomen. Immers het was geen weer om een terrasje aan te doen. Eigenlijk was het zelfs geen weer om uberhaupt uit de auto te komen.
Helaas moet je de eindtijd wel respecteren omdat er nog deelnemers binnen kunnen komen. Helaas voor de eerste binnengekomen deelnemers was het inderdaad erg lang wachten. Helaas het was niet anders. Ik hoop wel dat jullie genoten hebben van de rit.
ex Alfetta 1.6, GTV 2.0, Alfetta 2.0, Guilietta 1.6, GTV6 2.5, GTV6 2.8, Alfa 75 1.6, 33 1.3, 164 2.0, 164 3.0, Spider 2.0, 146 1.6, GTV 2.0V6T, 156SW 1.8. Nu 159SW 1.9 JTDm + Spider 3.0V6 + Bertone GTV + Berlina 2000 + Fiat Grande Punto mobiel

PeterTobi
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 16:15
Locatie: Weert

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

di okt 09, 2018 20:23

Zijn de punten al geteld ? We zien nog niks vermeld in het klassement.
GTV 3.2

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

do okt 11, 2018 13:25


Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

di okt 16, 2018 13:20

Top 10 plek: 9.

Top rit met hele mooie weggetjes. Super gedaan!

Puntje van kritiek, ik vind echt de wijze van beoordelen van de gestelde vragen wel heel erg subjectief. Bij de ene rit (uitzetter) moet je zo compleet mogelijk antwoorden, bij de ander 'alleen antwoord' geven op de vraagstelling dus in juist zinsverband, de ander telt strafpunten bij te veel irrelevante zaken in je antwoord... Om te winnen moet je eigenlijk zo vaak mee doen dat je ook de uitzetter-style kent.

Eén resoluut beleid zou leuker zijn en om het de klassementspuzzelaars moeilijker te maken, behendigheidspellen er bij in voor punten 8) zo blijft het ook om de auto's gaan.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

di okt 16, 2018 18:58

Elke uitzetter hoort dat in het voorwoord te zetten, het is ook zaak om deze nauwkeurig te lezen.

Wanneer je de vraag exact beantwoord, met de juiste spelling, zou altijd de meeste punten moeten opleveren. Wel is het ook een beetje de charme vind ik, om per uitzetter te leren hoe hij/zij beoordeeld. In het begin vond ik dat ook vervelend, maar dat houdt het na 10 jaar puzzelen nog spannend.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

di okt 16, 2018 19:00

Behendigheid komt wel voor, bijvoorbeeld bij de laatste Branato, maar is ook veel werk voor de organisatoren. Daarom wordt er niet vaak voor gekozen.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

wo okt 17, 2018 12:08

In de algemene info over evenementen staat vermeld dat elke organisator een eigen handschrift heeft (zie punt 11).

Ik heb (inmiddels al weer 10 jaar geleden?) op het Spettacolo een enquête gehouden over de evenementen en daarin kwam ondere andere de vraag aan bod: 'vind je het bezwaarlijk als de puzzelvragen per organisator qua stijl verschillen?' De score was 100% 'nee'.

Ik vind, net als Rob, die afwisseling wel leuk. Bovendien is het heel lastig al die organisatoren dezelfde stijl te laten hanteren, het maken van goede puzzelvragen is al lastig genoeg; eenduidig, afwisselend qua moeilijkheidsgraad, op plek waar veilig gestopt kan worden, bij voorkeur gerelateerd aan thema van de rit, geen algemene kennisvragen en het moeilijkste: antwoord mag niet (of alleen met veel moeite) met Google gevonden worden.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 23 september: Limburgrit

za okt 20, 2018 14:35

Elke uitzetter hoort dat in het voorwoord te zetten, het is ook zaak om deze nauwkeurig te lezen.

Wanneer je de vraag exact beantwoord, met de juiste spelling, zou altijd de meeste punten moeten opleveren. Wel is het ook een beetje de charme vind ik, om per uitzetter te leren hoe hij/zij beoordeeld. In het begin vond ik dat ook vervelend, maar dat houdt het na 10 jaar puzzelen nog spannend.
Staat tegenwoordig niets over in zo ook niet bij deze Limburgrit, hoewel bij de prijsuitreiking er min of meer naar verwezen werd en gemeld werd ‘je kent inmiddels mijn stijl’? Ik puzzel ook al 11 jaar af en toe mee, rijden zonder puzzelen vind ik wat saai maar het puzzelniveau als ‘dit subjectieve’ ook een rol speelt frustreerde ook wel wat eerlijk gezegd.

Zeker als je dan ziet dat de gehele top 3 niet eens de moeite neemt op de prijzen te wachten...

Een enquête met 100% uitkomst geloof ik eigenlijk niet, of hij is dan te gestuurd bevraagd of hier nu wat optimistisch gesteld door Hans. Bovendien als ik met mijn bedrijf de koers nog zou varen op een 10 jaar oud onderzoek, zou ik nu denk ik wel failliet zijn :lol:

Ik merk aan vele mederijders toch wel mijn gevoel. Alleen is men vaak te bescheiden en zeer begaan met de moeite van de uitzetters: terecht overigens ik heb zelf ook jaren registervrijwilligers werk gedaan en ook ritten voor SCARB uitgezet dus weet wat het is.

Ik denk dat je als club wel moet bedenken met welke inspanning en regelgeving bereiken we het gross van onze mooie club met 3-4000 leden.

Wat mij betreft zijn we hiermee nu aanbeland met het bedienen van een tiental actievelingen. Dit gevoel heb ik bijvoorbeeld niet als ik de puzzelritten van Carlo: Targa Giulia rij, daar heeft iedereen toch altijd een winkansgevoel en is er daardoor altijd een leuke feel van competitie bij zowel firsttimers en doorgewinterden. Je ziet dan ook ineens een inlevergehalte die stuk hoger ligt, kijk nu maar eens naar deze rit t.o.v. 45 auto’s.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Terug naar “Evenementen”