Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Naar Ierland met Engelse Alfaclub in oktober '18

vr jun 01, 2018 10:34

Ik heb inmiddels vijf keer meegedaan aan de Ierland-trip van onze Engelse zusterclub AROC-UK (Alfa Romeo Owners Club). Voor dit jaar zit het er voor mij helaas niet in maar op verzoek van organisator Nick Clancy plaats ik hier wel deze oproep.

Er zijn op dit moment nog enkele plaatsen vrij. Als je belangstelling hebt, reageer binnen 14 dagen. Later inschrijven kan wel maar dan vallen de kosten mogelijk hoger uit. Je kunt contact opnemen met Nick via indeplaatsvan@madasafish.com waarbij je arocwm noteert in de plaats van indeplaatsvan (als u begrijpt wat ik bedoel :-) ).

Dit is de 25e editie en Nick houdt een traditie in ere om elke vijf jaar een 'grand tour' te organiseren. 'Normale edities' zijn 4 of 5 overnachtingen met een vaste uitvalsbasis, de Grand Tour is een complete ronde door Ierland van rond de twee weken. Overigens zou deze Ierland Trip wel eens de laatste kunnen zijn die Nick organiseert, dus wil je het een keer meemaken, lees dan verder.

Veel van de Engelsen die aan de Ierland-trips meedoen hebben op hun beurt het Spettacolo wel eens bezocht, terwijl er in de loop der jaren talloze Nederlandse equipes bij hen te gast zijn geweest. Sommigen al meer dan 10 keer. Het is altijd een heel genoeglijk gebeuren en meer dan eens zijn de contacten blijvend. De trips waaraan ik heb deelgenomen waren stuk voor stuk topvakanties :thumbs: en Ierland én de Ieren zijn fantastisch. Regen? Ja, tuurlijk, anders kan het eiland nooit zo groen zijn. Mijn ervaring is dat het er wel redelijk vaak regent maar dat het vaak afwisselend is met zonneschijn. Als je van regenbogen houdt...

Het is niet verplicht met een Alfa deel te nemen. Je kunt bijvoorbeeld ook vliegend naar Ierland en een auto huren. Nog nooit links gereden en/of rechts gestuurd? Echt, dat went zó verschrikkelijk snel.

Een verslagje van mijn deelname in 2013 zie je in het vakantiefoto-topic.

Onderstaand de eerste pagina van de brochure die Nick heeft samengesteld. Wil je de hele brochure ontvangen, neem dan contact op met Nick via het hierboven aangegeven e-mailadres.


Remarkably, this year will see our 25 th visit to Ireland and as a very special celebration, our most ambitious tour yet has been devised, taking a route around the whole of Ireland in 16 days (15 nights), visiting several places that we have not previously stayed in. This “Grand Tour” will give all participants the opportunity to experience just how much the landscapes and peoples of Ireland change as you travel around the country. Whilst there will undoubtedly be many regular participants, this trip is also particularly well suited to those who have never been to Ireland before.

By necessity, there will be a lot more driving involved than usual, but there will still be time for you to relax over a few pints and take life as it comes. The emphasis is very much on the social aspects and the fact that we all drive Alfa Romeo cars is almost incidental.

If you enjoy dramatic scenery, good company, interesting conversation, fine dining and the odd pint of Guinness, then this event is for you!
Apart from club members travelling from all over Britain, the event also attracts ‘Alfisti’ from other European countries, notably from Germany and Holland. All are made to feel very welcome by Irish club members and it should also be noted that this is a ‘family friendly’ event.

“There are no strangers here, only friends who have never met!”

The full 16-day tour will take place between Saturday 6 th – Sunday 21 st October, but it may also possible to join the tour at any point on the route, or even to extend your visit by a few days for any individuals that request it.

Gebruikersavatar
Coosje
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do dec 30, 2004 21:31
Locatie: IJmuiden

Re: Naar Ierland met Engelse Alfaclub in oktober '18

vr jun 01, 2018 16:51

Wel een echte aanrader deze toer :thumbs:

Wordt voor mij nu de derde keer dat ik meegaa, mijn metgezel heeft iets meer overzeese ervaring :wink:
Voor onze dochter Anne wordt dit de eerste keer :mrgreen:
De eerste twee keer met de Sud gereden, nu is dan de Alfetta aan de beurt om zijn sporen achter te laten.

Het is echt een hele ervaring. Het gezelschap is goed (mix van Engelsen, Hollanders en Ieren), de omgeving prachtig en de Guinness
goed te drinken. En het links rijden heb je zo onder de knie (is mij ook gelukt) :jumping:

Wil je niet de hele trip maken dan is er ook nog een verkorte versie van deze rondreis door Ierland.
Kortom, voor elk wat wils.

Wij hebben er in ieder geval al heel erg veel zin in!

Cheers, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Naar Ierland met Engelse Alfaclub in oktober '18

za jun 02, 2018 16:29

Video's:
Hoezo groen? (2013)
Doe maar ruig (2015).
En om te laten zien dat het land niet uit alleen maar bomen, gras en rotsen bestaat:
Slideshow (2013)

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Naar Ierland met Engelse Alfaclub in oktober '18

za jun 02, 2018 18:54

Spookt het hier? Dit topic duikt wel op in de hoofdindex van het forum als het het laatste topic is waarin is gepost, maar niet in de index van het evenementen-subforum.

Anyway, paar fotootjes uit 2017:

Uitzicht uit het hotel in Westport:
Afbeelding

Het hotel zelf:
Afbeelding

Verzamelen voor de groepsfoto:
Afbeelding

Paar fotootjes ergens ten noorden van Westport:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Evenementen”