Gebruikersavatar
automobile
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 26, 2008 16:16
Locatie: Amersfoort

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

ma apr 10, 2017 19:17

Gelukkig zijn ze van de Audi's afgestapt. Uitsluitend nog Italiaans spul en dat was er genoeg, ook klassiek en semi klassiek.
Alfetta GTV 2.0
MB E-Klasse

Alfa verleden:
Sprint 1.7 QV,,
Alfa 156 SW 2.0 JTS,
Alfa 75 2.0TS
Alfa 33 1.5 QV,
Alfetta GT 1.8,
Alfa Giulietta 1.6 Lusso,
Alfa Giulietta 1.6,
Sud Sprint 1.5 Veloce+,

Gebruikersavatar
jeroenbos
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: di jan 24, 2006 19:27
Locatie: schoonebeek

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

di apr 11, 2017 12:55

Gezellig dag met super mooi weer. Ik zeg nooit weer combineren met super car sunday
in bezit:
Alfa romeo 33 1.3v dr-hf-24
Alfa Giulietta QV
niet meer in bezit:
Alfa 159 1.9 jts TH-658-J
Alfa 147 1.6 57-nx-zp
Alfa 146 ts-lb-50 1.6 ts
Alfa 147 92-gs-nb 1.6 ts
Alfa GTV st-ns-92 3.0 v6 24v
Alfa 156 84-fh-vz 1.8 ts
Alfa 146 pn-rn-36 1.6 boxer

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

di apr 11, 2017 14:00

Was gezellig. Alles prima geregeld en mooi weer.

Lekker 2 x flink over de baan kunnen boenderen.
Ik ben 5e geworden in de Time-Attack en met een tijd van 2.10.2, bijna 2 seconden van mijn pr af.
motor aanpassingen werpen dus hun vruchten af :thumbs:
heb geen idee van tijden daar, maar 2 sec in de min is best veel =D>
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

wo apr 12, 2017 13:22

Die Ferrari's en gepimpte Audi's spreken me niet echt aan.

Alfa's miste ik klassiek spul en vond persoonlijk de algemene staat van het nieuwer spul ondermaats.
Met 'gepimpte Audi's' worden waarschijnlijk de Lambo's bedoeld? Tja, voor mijn jongens waren die, samen met de Ferrari's, natuurlijk het hoogtepunt van de dag. Maar ik ben het ermee eens dat het aanbod aan klassieke Alfa's beperkt was. Wel een hele rits prachtige GTV6-en!
Domper voor mij was dat de jongens niet in de auto mee mochten met de Parade, die heb ik daarom maar laten schieten, komt wel tijdens Spettacolo (hoop ik).

Groet,

Bas

PS ik ben de eigenaar van de volgensmij enige Berlina op het terrein. Ben nog maar net lid, heb de auto pas twee weken en zal me binnenkort nog een keer voorstellen hier!

Gebruikersavatar
automobile
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 26, 2008 16:16
Locatie: Amersfoort

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

wo apr 12, 2017 14:02

Volgens mij heb ik hem zien staan als laatste in de middelste rij. Blue hollandaise?
Alfetta GTV 2.0
MB E-Klasse

Alfa verleden:
Sprint 1.7 QV,,
Alfa 156 SW 2.0 JTS,
Alfa 75 2.0TS
Alfa 33 1.5 QV,
Alfetta GT 1.8,
Alfa Giulietta 1.6 Lusso,
Alfa Giulietta 1.6,
Sud Sprint 1.5 Veloce+,

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

wo apr 12, 2017 14:12

Volgens mij heb ik hem zien staan als laatste in de middelste rij. Blue hollandaise?
Inderdaad, dat was 'm. We waren vrij laat, pas tegen 1u, vandaar de plek achteraan. De auto is binnen de club waarschijnlijk geen onbekende, hij komt bij Balocco Classics vandaan en is tot een jaar of 4 geleden privé bereden door de eigenaar van Balocco, Erwin Arentsen. Ben er ontzettend blij mee, het is mijn eerste klassieker in twintig jaar tijd (de vorige was een Volvo 142 die ik ooit als daily reed). Dit keer moest en zou het een Alfa worden. De correcte kleurnaam is overigens Blu Olandese... :) . Sorry maar met een Italiaanse vrouw die ook nog eens als vertaalster/lerares Italiaans werkt, moest ik dit wel even rechtzetten :mrgreen:

Bas

Gebruikersavatar
automobile
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 26, 2008 16:16
Locatie: Amersfoort

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

wo apr 12, 2017 18:15

Ben blij dat je mij verbetert, ik vroeg me namelijk al af wat de correcte benaming van de kleur zou zijn.
Heb de auto nog even staan bewonderen, ze ziet er goed uit!
Alfetta GTV 2.0
MB E-Klasse

Alfa verleden:
Sprint 1.7 QV,,
Alfa 156 SW 2.0 JTS,
Alfa 75 2.0TS
Alfa 33 1.5 QV,
Alfetta GT 1.8,
Alfa Giulietta 1.6 Lusso,
Alfa Giulietta 1.6,
Sud Sprint 1.5 Veloce+,

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

do apr 13, 2017 10:06

Tja hier overtreft met veel hulde voor SCARB EC dus het weekend feestje SSAR van onze club absoluut dit enigszins teleurstelende Viva Italia evenement.

We hebben door zeer goed gezelschap, retourtje in de grijze Stelvio, mooi weer en de nette SCARB opzet ons prima vermaakt. Maar de organisatie mag zich doodschamen mij betreft om voor dergelijke entree prijzen die 3-4 verkoopstandjes en overig vermaak te bieden. Het kwam bij mij zeer rommelig over en inderdaad veel nieuw wannabee klassiek 'to be' spul maar gemis aan echte fraaie oudjes.

Wellicht door de sterke toename waarde klassiekers durft niemand hem meer mee te nemen (ook voor mij de rede de Juul thuis te laten btw). Of was er nog veel semi-oud geschorst.

Hoogtepunt voor mij was de zwarte ABARTH 600 met een ongelooflijke snelheid en 9000 toeren sound over de baan :thumbs:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

do apr 13, 2017 13:47


PS ik ben de eigenaar van de volgensmij enige Berlina op het terrein. Ben nog maar net lid, heb de auto pas twee weken en zal me binnenkort nog een keer voorstellen hier!
Hoi Basman..

Je berlina stond naast mijn babyblauw (helaas beetje vies na 300 Km boenderen op duitse autobahn), en is van harte welkom in ons register waar ik Berlina's best kan gebruiken.

7 Mei hebben wij een evenement bij Arese Trade
https://www.alfaclub.nl/site/component/ ... Itemid=302

https://www.alfaclub.nl/site/gb

Dus wees Welkom :thumbs:
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

do apr 13, 2017 17:36

Je berlina stond naast mijn babyblauw (helaas beetje vies na 300 Km boenderen op duitse autobahn), en is van harte welkom in ons register waar ik Berlina's best kan gebruiken.
Hoi Xavier,

al ontmoet op facebook volgens mij? Inderdaad, dat was ik dus. Zeg maar hoe ik me kan aanmelden voor het register, ik schrijf me graag in. Helaas kan ik er op 7 mei niet bij zijn, dan gaan we met het gezin een weekendje naar de Ardennen (met de Berlina uiteraard, mits het weer meewerkt). Hopelijk volgend jaar, ik begreep van een andere Berlina bezitter op facebook dat dat het 50-jarig jubileum van de Berlina moet zijn!

Groeten,

Bas

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

do apr 13, 2017 17:58

Maar de organisatie mag zich doodschamen mij betreft om voor dergelijke entree prijzen die 3-4 verkoopstandjes en overig vermaak te bieden. Het kwam bij mij zeer rommelig over en inderdaad veel nieuw wannabee klassiek 'to be' spul maar gemis aan echte fraaie oudjes.

Wellicht door de sterke toename waarde klassiekers durft niemand hem meer mee te nemen (ook voor mij de rede de Juul thuis te laten btw). Of was er nog veel semi-oud geschorst.

Hoogtepunt voor mij was de zwarte ABARTH 600 met een ongelooflijke snelheid en 9000 toeren sound over de baan :thumbs:
Ik moet de SSAR nog meemaken, als nieuw lid, maar ik vond dit evenement ook wat tegenvallen, al hebben mijn twee kinderen genoten van de Ferrari's en Lamborghini's (maar waar was de Huracan?). Maar inderdaad, slechts hier en daar een verkoopstandje....ik had veel meer mensen verwacht met poetsmaterialen, modelauto's, folders, onderdelen etc. Maar op dat ene rijtje met kraampjes na heb ik ze niet kunnen ontdekken. Verder inderdaad relatief weinig oldtimers, ook geen handelaren. Wat oudere Lambo's, een ISO of Pantera of wat 'Etceterini's' waren erg leuke aanvullingen geweest. Misschien is dat een optie voor een volgende keer, maar dan moet het evenement niet samenvallen met Essen. Dieptepunt voor mij was dat ik erachter kwam dat mijn jochies niet mee de baan op mochten bij de Parade waarvoor ik me met de Berlina had opgegeven, omdat ze nog geen zestien zijn (9 en 12). Ik heb de parade laten schieten omdat ik ze niet alleen over het circuit wilde laten zwerven terwijl ik rondjes aan het rijden was en heb het inschrijfgeld daarvoor teruggevraagd. 'Staat in het regelement' kreeg ik via de mail terug, maar dat regelement was helemaal niet zichtbaar bij het bestellen van het ticket. Gelukkig net bericht gehad dat ze dat alsnog terugstorten, dus toch wel netjes. Gaat me niet om het geld maar meer om het principe...

Naast de LaFerrari, de diverse 4C's (waar rijden die normaal, ik zie ze nooit) en de Ferrari (599)GTO was die Abarth horzel voor mij ook een hoogtepunt. Wat een snelheid en wat een kabaal zat er in dat ding! Ander leuk momentje: een Beta Volumex die bijna op twee wielen de bocht voor de hoofdtribune indook.

Bas

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

do apr 13, 2017 23:47

Dieptepunt voor mij was dat ik erachter kwam dat mijn jochies niet mee de baan op mochten bij de Parade waarvoor ik me met de Berlina had opgegeven, omdat ze nog geen zestien zijn (9 en 12).
Dat is inderdaad erg jammer, vooral omdat de jongens zich er waarschijnlijk al op hadden verheugd.

Je zult echter vrijwel nergens in Europa met kinderen in de auto het circuit op kunnen. Waar het wel gebeurt wordt waarschijnlijk de hand gelicht met de regels.

Op Assen en Zandvoort gebeurt het in principe nooit. Maar laat de uitzondering nou net het Spettacolo Sportivo zijn. Onder strenge voorwaarden kunnen de kinderen mee in een parade. Dat gaat niet hard, maar het met eigen ogen het circuit van zo dichtbij beleven is voor een kind al bijzonder genoeg.

Voor meer info, zie de Spettacolo-website van 2016.
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

vr apr 14, 2017 01:28

En de foto's van Viva staan inmiddels ook online.

Afbeelding

Met dank aan Jaap Meilink.
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

basman0707
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: vr jul 08, 2016 09:19
Locatie: Arnhem
Contacteer: Website Facebook

Re: SCARB 9 april: aanwezig op Viva Italia

vr apr 14, 2017 09:14

Dat is inderdaad erg jammer, vooral omdat de jongens zich er waarschijnlijk al op hadden verheugd.

Je zult echter vrijwel nergens in Europa met kinderen in de auto het circuit op kunnen. Waar het wel gebeurt wordt waarschijnlijk de hand gelicht met de regels.

Op Assen en Zandvoort gebeurt het in principe nooit. Maar laat de uitzondering nou net het Spettacolo Sportivo zijn. Onder strenge voorwaarden kunnen de kinderen mee in een parade. Dat gaat niet hard, maar het met eigen ogen het circuit van zo dichtbij beleven is voor een kind al bijzonder genoeg.
Als het maar van tevoren gecommuniceerd wordt, en dat was hier niet het geval. En het woord 'Parade' klinkt nogal onschuldig, vandaar dat ik er vanuit was gegaan dat het toegestaan was. De heren bij de SCARB tent vertelden me ook al over Spettacolo dus dan gaan we zeker voor de herkansing.

-EDIT- Grappig, ik zie net dat het moment waarover ik het hierboven heb (praten met de heren bij de Scarb-tent) tevens de laatste foto in de galerij is. :lol:

Bas

Terug naar “Evenementen”