Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

zo nov 06, 2016 22:00

Leuk georganiseerde dag, hulde aan de bedenkers. Het kaartje ging ons helaas echt boven de pet, rest vd vragen waren prima te vinden. Spoor bijster, daar gaan de punten: wel gezellig met een grote groep lunchen dan maar :D Mss is een SCARB cursus puzzelen wel een leuk idee?

ORGANISATIE bedankt voor de fijne dag :thumbs:
Misschien moeten @PM en ik maar cursussen gaan aanbieden :D

Met 3 kampioenschappen op een rij is ons trackrecord wel oké denk ik. Ook al was dit een van de lastiger ritten in de afgelopen jaren, we hebben wel genoten van de route en het puzzelen. Ook zonder de overwinning vonden we dat.

Een waardige afsluiter van jarenlang fanatiek puzzelen. Voorlopig ook mijn laatste rit voor een klassement. Volgend jaar ga ik de rest het leven zuur maken vanaf de andere kant van de tafel :twisted:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

ma nov 07, 2016 08:29

Zouden we best leuk vinden :P Weet dat je eigenlijk dan alle ritten mee moet doen, doen en doen, eindigen vaak al in de top 10 als we rijden. Met vragen zijn we best al scherp alleen dit soort kaartjes snappen we gewoonweg niet en gaan we nat. Branato-achtige meetlat dingen en andere uitdagingen vergen wellicht gewoon wat uitleg of een cursus vooraf. :jumping: om hopenloos verdwalen te voorkomen.

We hebben uiteindelijk afgebroken, richting eindpunt en niet ingeleverd.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

ma nov 07, 2016 13:01

Met vragen zijn we best al scherp alleen dit soort kaartjes snappen we gewoonweg niet en gaan we nat. Branato-achtige meetlat dingen en andere uitdagingen vergen wellicht gewoon wat uitleg of een cursus vooraf. :jumping: om hopenloos verdwalen te voorkomen
Van de Branato (Scanato) publiceren we na afloop steeds de uitwerking. Bekijken jullie die dan om te beredeneren waar en waarom het fout ging? Leer je een hoop van.

En bekijk deze pagina eens: systemen. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat bij de Branato-etappes de regels van deze systemen exact worden gevolgd; de aanwijzingen in het routeboek zijn leidend.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

ma nov 07, 2016 15:26

Met vragen zijn we best al scherp alleen dit soort kaartjes snappen we gewoonweg niet en gaan we nat. Branato-achtige meetlat dingen en andere uitdagingen vergen wellicht gewoon wat uitleg of een cursus vooraf. :jumping: om hopenloos verdwalen te voorkomen
Van de Branato (Scanato) publiceren we na afloop steeds de uitwerking. Bekijken jullie die dan om te beredeneren waar en waarom het fout ging? Leer je een hoop van.

En bekijk deze pagina eens: systemen. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat bij de Branato-etappes de regels van deze systemen exact worden gevolgd; de aanwijzingen in het routeboek zijn leidend.
Mooie website, wanneer je de DTR opgaven foutloos kan maken, dan is de Branato een eitje.

@Ebber, normaal staat er voor zo'n aparte vorm van navigeren inderdaad een uitleg/legenda. Maar in dit geval was het niet nodig, in de inleiding stond dat doodlopende en (zichtbaar) onverharde wegen genegeerd dienden te worden. Verder spreekt het redelijk voor zicht dat alleen wegen welke op de kaart staan bereden mogen worden. Ook stond erbij dat de kortste route tussen de punten moest worden bereden.

Volgens mij was dit stukje voornamelijk bedoeld voor de top, om die wat verder uit elkaar de drijven.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

ma nov 07, 2016 22:17

Zoals gisteren tijdens de prijsuitreiking beloofd:
de antwoorden staan op de site.

Evenals een video. Daar kan je ook direct naartoe door op de afbeelding hieronder te klikken.

Afbeelding


Foto's volgen.
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Harm
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: vr feb 08, 2008 21:58
Locatie: Omg. Heerenveen

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

di nov 08, 2016 22:21

Antwoorden zoals verwacht nagenoeg allemaal FOUT. :(
Best jammer aangezien dat voor mij mede het succes van de rit bepaald.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

di nov 08, 2016 23:13

Antwoorden zoals verwacht nagenoeg allemaal FOUT. :(
Best jammer aangezien dat voor mij mede het succes van de rit bepaald.
Goed van leren, onthouden en de volgende keer niet weer doen. Het duurt eventjes voordat een rit echt goed gaat.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Harm
Newbie
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: vr feb 08, 2008 21:58
Locatie: Omg. Heerenveen

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

wo nov 09, 2016 07:19

Antwoorden zoals verwacht nagenoeg allemaal FOUT. :(
Best jammer aangezien dat voor mij mede het succes van de rit bepaald.
Goed van leren, onthouden en de volgende keer niet weer doen. Het duurt eventjes voordat een rit echt goed gaat.
Het stukje "eventjes" is nou net het punt. Puzzel al een paar jaar mee en ben normaal een 75 a 80% score puzzelaar.
Het gaat mij niet om het winnen, liever niet zelfs. Maar als je van strikvraag naar instinker hobbelt en het "lukt" niet gaat de lol er snel af. :oops:
Volgens mij is er dan ook niets mis met een paar "die heeft iedereen goed" vragen tussendoor. :wink:

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

wo nov 09, 2016 08:36

Snap best wat Harm zegt, wij puzzelen ook al regelmatig mee vanaf 2008 door bovenstaand emailverkeer lijkt het of we beginners zijn, winnen echter bij de Targa Giulia rit gewoon een 1ste plaats. Valkuil voor een 'klassement' is dat er te veel voor de klassementsspanning wordt bedacht en uitgezet misschien?

Vandaar dat ik opperde om anders op dergelijke moeilijkheidsgraad/systemen een cursus te geven of zo, zodat er enige mogelijkheid en spanning blijft voor de niet 'alle' ritten cq. klassementsrijders. Hiermee voorkom je dat rijders het puzzelen opgeven en alleen maar voor de toer gaan omdat het in de jaren te moeilijk wordt.
Alternatief is meer behendigheidselementen of handycaps toevoegen, dat maakt de uitslag bij bijv. de eerder genoemde Targa Giulia altijd verrassend. Dat eind parcourtje had je mooi kunnen opnemen voor het klassement bijvoorbeeld...

Neemt niet weg dat de vragen en route op zich brilliant bedacht waren. :D

Gr. René
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

wo nov 09, 2016 11:25

Volgens mij is er dan ook niets mis met een paar "die heeft iedereen goed" vragen tussendoor. :wink:
Mee eens, Harm. Dat staat ook zo in de richtlijnen voor het opstellen van de puzzelvragen die ik in mijn EC-tijd heb opgesteld. Als organisator wil je natuurlijk niet dat mensen teleurgesteld naar huis gaan of, erger nog, het idee krijgen dat ze er 'te dom' voor zijn.

Maar dit was de afsluitende rit, waarbij het kampioenschap nog open lag en goede puzzelvaardigheden het verschil moesten maken. Ik ben niet bij de organisatie van deze rit betrokken geweest, maar ik denk dat daarom het niveau van de vragen wat hoger dan anders was. In de aankondiging hebben we ook laten doorschemeren dat er sprake zou zijn van lastige vragen en instinkers.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

wo nov 09, 2016 12:31

Ik deel niet de mening dat alle vragen lastig waren. Sommige stonden gewoon letterlijk op een bordje langs de weg, zoals de 35 meter en de Middachter Allee (waarvan wij weer dachten dat het juiste antwoord 'de laan' moest zijn, aangezien die frase aansloot op de tekst in de vraag, soms kun je ook te moeilijk denken :mrgreen: ).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

wo nov 09, 2016 13:35

Deze 166e reactie is puur toeval.
Ik als zeer tevreden 166 rijder ga met deze reactie mijn 166e bericht op dit forum plaatsen.
Ik heb de IJssel Rit als toertocht gereden en wil de Evenementen Commissie bedanken
voor de prachtig uitgestippelde rit. Zeker met de herstkleuren rondom was dit extra
genieten. Vooral de Posbank waar ik vorig jaar ook al met het 147 en 166 register ben
geweest is van een dusdanige schoonheid dat je je in het buitenland waant.
Ook de ontvangst bij Bella Macchina en Kien Velp mag niet onvermeld blijven. Geweldig !
Nogmaals bedankt voor de mooie en gelukkig droge dag.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

do nov 10, 2016 08:42

Absoluut iedere keer weer een feestje die koffie die Jan met zijn vrouw? maakt als warm welkom! Mooi bedrijf en super man-cave die bar daar :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

imre
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jul 01, 2016 10:53

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

do nov 10, 2016 16:33

Absoluut iedere keer weer een feestje die koffie die Jan met zijn vrouw? maakt als warm welkom! Mooi bedrijf en super man-cave die bar daar :wink:
Inderdaad zijn echtgenote en altijd super lekkere koffie en warm welkom dat je daar ontvangt :thumbs:

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: SCARB 6 november: IJssel Rit en Youngtimer treffen

di nov 15, 2016 13:33

Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Terug naar “Evenementen”