Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

di mei 17, 2016 12:05

Was weer een leuke happening.
Weer werkte niet helemaal mee in de ochtend maar de SCARB tent bood van tijd tot tijd een mooie schuilmogelijkheid!
Koffie was lekker , zeker na een lange rit naar Assen.

Paddock opstelling was weer heel anders dan vorig jaar.
Nu een soort prive paddock voor de SCARB links van de tunnel. Op de andere paddock stond alles op elkaar en nog
een paar kraampjes er tussen gepropt.
Vond het wel leuk op deze manier.

Verder leuk evenement om wat supercars te zien en verder te dwalen tussen de Italiaanse auto clubs.
Speciaal dit jaar was het volgen van de F1 race met de eerste overwinning van Max Verstappen.
Kon dat prima volgen , vooral de laatste rondes, in het restaurant waar een feeststemming was. Heel leuk om erbij
geweest te zijn als herinnering.

Weg terug nog achter een paar supercars gereden die bij Hoogeveen richting Duitsland verdwenen.

Hoe hebben andere aanwezigen het dit jaar beleeft?
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

vr mei 20, 2016 11:02

Verder weinig beleving gezien de reacties. :shock:

Op zich hebben we ons redelijk vermaakt, maar ook weer niet zoals vroeger.
Supercar sunday krijgt steeds meer de overhand en je struikelt over de rondrennende autospotters.
Het baanprogramma stond eigenlijk in het teken van de supercars.
Misschien is het nodig om het evenement overeind te houden en gaat het gewoon geleidelijk een andere kant op of nemen de supercars van allerlei verschillende merken het evenement gewoon over.

Maar volgend jaar gaan we gewoon weer kijken. :D
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

vr mei 20, 2016 12:22

Ik ben ook geweest, geen scarb lid maar wel met de 33 mooi op de Paddock geparkeerd tussen andere italiaanse schones.

Hoewel er op de paddocks van alles leuks te zien was, ging het toch echt meer om de supercars en was de rest opvulling. De gewone wagens mochten 'smorgens en aan het einde van de dag een paar rondjes rijden, in tegenstelling tot de supercars die de hele dag door reden. En die rijden ook nog eens als mietjes omdat ze de auto heel willen houden. Bij de gewone italianen gingen een paar wagens echt kneiterhard, leuk om die zwarte 155 en die kleine Fiat abarthjes te zien jagen.

Wat ik wel echt irritant vond maar ook wel grappig om te zien waren al die 14 jarige jochies met spiegelreflexen die massaal stonden te geilen rond nieuwe Ferarris en die Gumball wagens. Op het einde van de dag werd die Batmobile op een trailer gezet, en binnen no time stonden er 30 man omheen fotos te maken :mrgreen:

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

vr mei 20, 2016 14:07

@Dirk-33.

Hier wat foto's om na te genieten van oa die 155 en het Abarthje:

http://www.racephoto.nl/index.php?id=29 ... o%20Albums" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel herkenbaar dat beeld van die jochie's met camera's. Als er ergens een auto wat gas gaf zag je iedereen er naar toe rennen.
Jammer inderdaad van het rijden aan de randen van het evenement voor de Italiaanse club auto's.
Die verdienen toch ook een demo tijdens "prime time" .
Beter dan die hypercars die alleen op de startgrid posen en daarna een langzaam rondje rijden en naar binnen komen.
Lachwekkend.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Macaco
Full Member
Full Member
Berichten: 344
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 22:56
Locatie: Almelo

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

vr mei 20, 2016 21:40

Ik heb me wel vermaakt, maar had precies dezelfde beleving als hierboven omschreven. Vroeger vond ik het leuker. Voor mij was dit het eerste event waarbij ik rondrennende jongetjes met spiegelreflex camera's zag :)

Meer in het teken van de supercars. Ik vroeg me ook af wat de supercars daar op de baan gingen doen, vergaderen ofzo? Het bleek inderdaad een fotoshoot te zijn.

Het viel me op dat er veel Duitsers waren met supercars. Ook zie je dan niet Italiaanse sedans en stations, die volgens mij niet in de categorie supercars horen.

Weinig oude Italiaanse auto's. Wel lekkere koffie in de tent :thumbs:
159SW 1750 TBI '10
GT 1300 Junior '66

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

vr mei 20, 2016 22:29

'Gelukkig' leeft mijn gevoel wel bij meer mensen.

Ik wil geen zuurpruim zijn die vindt dat alles vroeger beter was, maar het was vroeger in ieder geval niet minder.
Vorig jaar was die fotoshoot met de supercars helemaal een blamage.
Het opstellen en fotograferen duurde zolang dat ze geen eens tijd hadden om nog een rondje te rijden.
Wat dat betreft zit er een klein beetje vooruitgang in. :?

Jammer dat de meeste actie op de baan aan het begin en het einde van de dag gestopt zat.
Mede vanwege het weer en het verloop van de dag allebei gemist.

En inderdaad de aanwezigheid van auto's die niet echt in de categorie supercars thuis horen.
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: SCARB 15 mei: Viva Italia

ma mei 30, 2016 11:44

Nog een kleine selectie foto's genomen rond de SCARB tent. Met dank aan Okko.

Afbeelding
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Terug naar “Evenementen”