Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

zo mei 03, 2015 23:26

Leuke rit, leuk concept zo met dat verhaal erbij :thumbs:

En we hadden alle foto's! That's a first.

Vwb de Saabs, ik heb een iets minder bekrompen kijk op de automobiele historie en vond het vooral jammer dat we niet wat meer tijd hadden om door dat Saabmuseum te slenteren.

En als dit een manier blijkt te zijn om meer deelnemers te trekken, waarom niet? Sommige ritten (Groene Hartrit als het meest recente voorbeeld) worden goed bezocht, maar het aantal deelnemers van vandaag was, zelfs met de Saabs meegerekend, niet om over naar huis te gillen.

Ik zag trouwens prompt overal Saabs vandaag, en dan bedoel ik niet alleen die van de deelnemers :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

ma mei 04, 2015 08:33

Uitslag:

1. Equipe Mekkering/Klein Gunnewiek
2. Equipe Matser
3. Equipe Hoekstra

Antwoorden en foto's komen deze week online. Er komt een kleine correctie wat betreft de keienkloppers-vraag, hetgeen betekent dat een aantal deelnemers er een punt bij krijgt. Voor de top vijf heeft dat geen gevolgen voor de onderlinge rangorde, de eerste drie hadden steeds één punt verschil.

Jammer dat de meteorologen (of moet ik zeggen meteoroliegen?) de hele week hebben voorspeld dat het een natte dag zou worden. Op de dag zelf: zonnig begin, later twee keer vijf minuten wat spatjes en pas tegen half vijf een bui.

Ons pad werd gekruist door de deelnemers van de Bandenrit. Dat schoot niet echt op als je er achter zat, maar er zat veel moois tussen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

ma mei 04, 2015 09:06

Ook wij, de dames dit keer, hebben genoten van de rit. Onze eerste keer dat wij met z'n 2en reden en de mannen niet meegingen.

Mooie omgeving, leuke weggetjes, leuk verhaal die je moest lezen.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

ma mei 04, 2015 11:25

Sorry kogellager! Ik heb echter enorm genoten en ervaar het als een enorm voorrecht als scarb lid toch mee te mogen doen in wat in mijn ogen toch ook een knap staaltje der automobiel techniek is.
Zo ook de geweldige saabs die meededen aan de rit! Super initiatief!

Achja, misschien is het ook makkelijker je te storen aan zaken dan je te verdiepen in het eventuele genot wat vernieuwing kan brengen ;)
Kon er gisteren niet bij zijn. Ben het volledig met je eens wat die meerwaarde/vernieuwing betreft. Dacht dat het SS ook een combi van is...
Leuk te lezen dat mensen de rit in deze regio waarderen, zal de organisatie goed doen :thumbs:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
alfagrl
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 20:16
Locatie: 0317

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

ma mei 04, 2015 12:13

Ook wij hebben genoten van een leuke rit. Ik wist al dat het mooi kon zijn in Groningen en Drente en dat konden we prima zien tijdens deze route. Lekker gestuurd, geen enkel saai stuk gehad, hier en daar wat puzzelen onderweg, goede ontvangst, prima finishlocatie.

Wegens andere plannen en omdat er nu geen bekers meer mee naar huis mogen (behalve om uit te reiken :wink: ) hebben we de uitleg en prijsuitreiking overgeslagen. Alle winnaars alsnog gefeliciteerd! Ben heel benieuwd naar het klassement, ook hoe wij het gedaan hebben.

Tsja, de combi met de Saab club hebben we niet als storend ervaren, we zagen dit meer als het thema van de rit. En ritten met een thema zijn altijd interessant. Maar als dit meer gaat gebeuren... volgende rit graag met de Ferrari club en een tussenstop met driving experience. =P~
"A bend in the road is not the end of the road. Only if you fail to make the turn"

Gehad: 147 1.6 TS, Giulietta 116 2.0, zoefdel 75 2.0 TS, GT 1.9 Q2

Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 484
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

wo mei 06, 2015 18:36

De foto's staan online.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De antwoorden op de puzzelvragen volgen nog.
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

vr mei 08, 2015 13:08

De vragen met antwoorden en uitleg zijn nu ook beschikbaar.

Zoals eerder aangegeven is de keienkloppervraag aangepast, zonder gevolgen voor de top drie. Toch is daar in de puntentelling iets gewijzigd... Ik wou dat ik hem zelf bedacht had :twisted: maar de deur van de kerk in Westerwijtwerd bleek niet op slot. En dus kan ik het antwoord 'nul' voor het aantal benodigde sleutels om binnen te komen niet fout rekenen. Slechts twee equipes waren zo slim om aan die deur te rammelen. Daaronder winnende equipe Mekkering/Klein Gunnewiek, die dus nog even iets meer afstand nemen van de nummers twee. En daarmee had dit duo ook alle antwoorden op één na goed. Alleen de vraag van de groende cijfers op het fietsrouteknooppuntennetwerkpaaltje (3x woordwaarde...) kwamen ze niet uit. En juist dát valt me dan weer van ze tegen :biggrin:
Organisatie, bedankt voor de mooie rit door het Groningse land!

Echter, moet mij van het hart, dat ik er niet op zit te wachten
om samen met andere merk auto's, in een SCARB-rit te rijden!
Binnen de Evenementencommissie hebben we al vaker gesproken over een keer iets samen met een andere club organiseren, deze keer hebben we daar ook invulling aan gegeven. Om twee redenen; met name in het noorden loopt het deelnemersaantal de laatste jaren behoorlijk terug. Toen ik begon met (helpen bij) ritten uitzetten was rond de 70 deelnemers geen uitzondering. Nu mogen we met meer dan 40 al blij zijn. Bij deze rit waren het er zelfs maar iets meer dan 30. Als organisator wil je ten eerste graag dat de deelnemers een leuke dag hebben. Maar als de inspanningen ook worden beloond met een mooie opkomst maakt dat zo'n dag ook voor ons nog net even wat leuker.

Belangrijker dan dat is dat we eind van de dag de deelnemers naar huis willen laten gaan met een belevenis op zak. Vandaar dat we bij veel ritten kiezen voor specifieke thema's of uitstapjes. Dat niet iedereen elk thema of idee weet te waarderen is onvermijdelijk. Ik kijk overigens wat verder dan alleen maar dat 'andere merk', want daarachter zitten mensen met precies dezelfde soort passie. Uit de reacties blijkt overigens dat de meeste deelnemers dit thema wel wisten te waarderen.
Tevens, min of meer verplicht, het SAAB-museum bezocht. :evil:
(...)
Dat is inderdaad een punt voor discussie. Ik heb op dit forum ooit eens een enquête gehouden over 'verplichte' kosten. Er werd verschillend over gedacht. Zegt de één 'Ik jaag er al een tank benzine en een lunch buiten de deur doorheen, dus ik wil niet nog meer uitgeven', terwijl de ander redeneert 'Ik jaag er al een tank benzine en een lunch buiten de deur doorheen, dus wat maakt mij die paar euro extra nou uit'. En ieder heeft voor zich gelijk.

Ik had bij het museum natuurlijk vragen kunnen stellen over iets wat buiten te zien was, zodat je voor de puzzelpunten niet naar binnen zou moeten. Toch een weloverwogen keuze om de antwoorden binnen te laten vinden. Harm van der Laan's museum is een privé-collectie. Het museum is normaliter alleen de laatste zondag van de maand open, nu dus speciaal voor ons open gegaan. En Harm heeft veel werk gemaakt van het terrein buiten (opslag van zijn bedrijf) om daar voor voldoende parkeerruimte te zorgen. Daarnaast boden Harm en Corrie volop koffie en koek aan.

Stel dat het museum bezoek facultatief was geweest en we een stralende dag hadden gehad waarbij het gros van de deelnemers zo lang op een terras blijft zitten dat het museumbezoek er bij inschiet; dat zou voor onze gastheer een behoorlijke afknapper zijn geweest.

Al vond ik het voor herhaling vatbaar, de vrees dat iedere volgende rit met andere merken auto's wordt gereden is ongegrond. We denken al weer na over een volgend thema 8)

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

vr mei 08, 2015 22:34

Alleen de vraag van de groende cijfers op het fietsrouteknooppuntennetwerkpaaltje (3x woordwaarde...) kwamen ze niet uit. En juist dát valt me dan weer van ze tegen :biggrin:
Ons ook #-o
Vooral omdat dat geintje me bekend voorkwam, kennelijk zijn we er al eens eerder in getuind :evil:

Er viel trouwens niets te rammelen, de deur van die kerk stond gewoon open op het moment dat wij er waren.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

za mei 09, 2015 00:18

Ach een keer iets doen met een andere club met bijzondere auto's is ook eens leuk.
En SAAB is nu eenmaal ook een merk voor eigenwijze autoliefhebbers (eens wat anders dan het zoveelste grijze lease-blik)
Zeker als ze een clubhuis/privecollectie of museum blijken te hebben....
Nu hebben SAAB rijders eens kennis gemaakt met bolletje-pijltje. We hebben dus een thuis-wedstrijd gespeeld... nu aan de SAAB club om iets te organiseren ;-)
Dus een of enkele ritten samen met een andere club per jaar is zeker geen slecht idee, zolang het soort merk niet "bijt".
Ik meen mij meewarige opmerkingen gekregen te hebben van de benz-rijders bij het spider treffen....

Dus nu enkele beestachtige suggesties...(raad maar om welke merken het gaat ;-))

De sage van de Slang en de kat
De sage van de Slang en de leeuw
De sage van de slang en het steigerend paard
De sage van de slang en het olifantje
De sage van de slang en de stier
De sage van de slang en de schorpioen

en verder

De sage van de slang en neptunus
De sage van de slang en de indiaan
De sage van de slang en de vikingen
De sage van de slang en de sterren
De sage van de slang getroffen door de bliksem
De sage van de slang en de zon
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

za mei 09, 2015 20:50

De vragen met antwoorden en uitleg zijn nu ook beschikbaar.

Zoals eerder aangegeven is de keienkloppervraag aangepast, zonder gevolgen voor de top drie. Toch is daar in de puntentelling iets gewijzigd... Ik wou dat ik hem zelf bedacht had :twisted: maar de deur van de kerk in Westerwijtwerd bleek niet op slot. En dus kan ik het antwoord 'nul' voor het aantal benodigde sleutels om binnen te komen niet fout rekenen. Slechts twee equipes waren zo slim om aan die deur te rammelen. Daaronder winnende equipe Mekkering/Klein Gunnewiek, die dus nog even iets meer afstand nemen van de nummers twee. En daarmee had dit duo ook alle antwoorden op één na goed. Alleen de vraag van de groende cijfers op het fietsrouteknooppuntennetwerkpaaltje (3x woordwaarde...) kwamen ze niet uit. En juist dát valt me dan weer van ze tegen :biggrin:
Die gaan we inlijsten :jumping: De grap is dat we er niet uit kwamen, omdat er op de deur van de zaal zelf ook een slot zat. Toen bedachten we dat een kerk op zondag altijd open is, dus dat het antwoord wel moest zijn. :lol: En die ene vraag, tsja, dat steekt ons ook, maar er moet nog wat over blijven voor verbetering. :D
Organisatie, bedankt voor de mooie rit door het Groningse land!

Echter, moet mij van het hart, dat ik er niet op zit te wachten
om samen met andere merk auto's, in een SCARB-rit te rijden!
Binnen de Evenementencommissie hebben we al vaker gesproken over een keer iets samen met een andere club organiseren, deze keer hebben we daar ook invulling aan gegeven. Om twee redenen; met name in het noorden loopt het deelnemersaantal de laatste jaren behoorlijk terug. Toen ik begon met (helpen bij) ritten uitzetten was rond de 70 deelnemers geen uitzondering. Nu mogen we met meer dan 40 al blij zijn. Bij deze rit waren het er zelfs maar iets meer dan 30. Als organisator wil je ten eerste graag dat de deelnemers een leuke dag hebben. Maar als de inspanningen ook worden beloond met een mooie opkomst maakt dat zo'n dag ook voor ons nog net even wat leuker.

Belangrijker dan dat is dat we eind van de dag de deelnemers naar huis willen laten gaan met een belevenis op zak. Vandaar dat we bij veel ritten kiezen voor specifieke thema's of uitstapjes. Dat niet iedereen elk thema of idee weet te waarderen is onvermijdelijk. Ik kijk overigens wat verder dan alleen maar dat 'andere merk', want daarachter zitten mensen met precies dezelfde soort passie. Uit de reacties blijkt overigens dat de meeste deelnemers dit thema wel wisten te waarderen.
Tevens, min of meer verplicht, het SAAB-museum bezocht. :evil:
(...)
Dat is inderdaad een punt voor discussie. Ik heb op dit forum ooit eens een enquête gehouden over 'verplichte' kosten. Er werd verschillend over gedacht. Zegt de één 'Ik jaag er al een tank benzine en een lunch buiten de deur doorheen, dus ik wil niet nog meer uitgeven', terwijl de ander redeneert 'Ik jaag er al een tank benzine en een lunch buiten de deur doorheen, dus wat maakt mij die paar euro extra nou uit'. En ieder heeft voor zich gelijk.

Ik had bij het museum natuurlijk vragen kunnen stellen over iets wat buiten te zien was, zodat je voor de puzzelpunten niet naar binnen zou moeten. Toch een weloverwogen keuze om de antwoorden binnen te laten vinden. Harm van der Laan's museum is een privé-collectie. Het museum is normaliter alleen de laatste zondag van de maand open, nu dus speciaal voor ons open gegaan. En Harm heeft veel werk gemaakt van het terrein buiten (opslag van zijn bedrijf) om daar voor voldoende parkeerruimte te zorgen. Daarnaast boden Harm en Corrie volop koffie en koek aan.

Stel dat het museum bezoek facultatief was geweest en we een stralende dag hadden gehad waarbij het gros van de deelnemers zo lang op een terras blijft zitten dat het museumbezoek er bij inschiet; dat zou voor onze gastheer een behoorlijke afknapper zijn geweest.

Al vond ik het voor herhaling vatbaar, de vrees dat iedere volgende rit met andere merken auto's wordt gereden is ongegrond. We denken al weer na over een volgend thema 8)
Moeilijke keuzes zijn gemaakt, in mijn ogen zijn die zeer geslaagd. Ik vond het juist jammer dat er een voelbare scheiding was tussen de Saab en de Alfa rijders. Verder heb ik genoten van het museum/uit de hand gelopen hobby. Zulke tussenstops zijn vaak een lust voor autoliefhebber, net als dat ik ook nooit moeite heb met een paar euro voor een pontje (leuk!) of iets anders.

Samenwerken met andere clubs is logisch, alle auto clubs hebben last van teruglopende getallen en een passende samenwerking waar dat kan, is dan volkomen begrijpelijk en nog leuk ook.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

vr sep 11, 2015 09:59

Afbeelding

We hebben geluk gehad dat we 3 mei in het museum terecht konden want helaas sluit het z'n deuren eind deze maand definitief :(

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

za sep 19, 2015 00:12

Oh jee..... dat is veel minder mooi nieuws..
Wat is de reden van de sluiting ?
Kan het nog worden voorkomen met een red-Arese aktie ?
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: SCARB 3 mei: Slang en Griffioen Rit

za sep 19, 2015 11:16

Reden is dat het museum ongelooflijk veel tijd vreet. Er is niet overal verwarming dus in de winter moet alles wat kwetsbaar is voor vocht en kou naar een verwarmde ruimte verplaatst worden en in het voorjaar weer terug. Verder worden auto's er niet beter op als ze alleen stil staan te staan. En het moet ook nog eens schoongehouden worden. En Harm wil meer tijd besteden aan de racerij.

Terug naar “Evenementen”