Gebruikersavatar
8cken
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo jan 04, 2012 18:55
Locatie: Dilbeek

Ardennenrit

ma aug 26, 2013 20:52

8 september Ardennen rit
alfa romeo is het hart van de auto's

vroeger alfa 147 1.6 ts 120 pk
Vroeger mito 1.4 tb multiair 135 pk
Nu giulietta 1.4tb 120 pk 2016

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: Ardennenrit

di aug 27, 2013 05:20

vertel er iets meer over waar hoe laat e.d

BenF1
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: za okt 16, 2010 18:38

RE: Ardennenrit

di aug 27, 2013 09:16

Van: http://www.alfaforum.nl/forum/showthrea ... -revisited

Omtrent de start
What's important:
- Samenkomst vanaf 10u in bakkerij Richter-Scholtes, Dorf 128, 4790 Burg-Reuland. GPS-coördinaten: N50 11.735 E6 08.202 (graden, minuten decimalen notatie).
- Je bereikt het startpunt het makkelijkst via de E42 richting Duitsland. Neem afrit 15 (kortst) of 16 (mooist). Een downloadbare wegbeschrijving volgt in een later stadium.
- Parkeren doe je bij voorkeur op de parking een 100-tal meter voor de bakkerij (parking aan jouw rechterzijde indien je afrit 15 neemt, aan jouw linkerzijde indien je afrit 16 neemt). Parkeren achter de bakkerij kan ook (inrit rechts van de bakkerij), het aantal plaatsen daar is eerder beperkt.
- Bij aankomst ontvang je het road book.
- In de bakkerij is er mogelijkheid tot het nuttigen van drank. Bestellingen worden enkel opgenomen aan de bar en dienen onmiddellijk afgerekend te worden. Niet uit gebrek aan vertrouwen maar gewoon om te vermijden dat het bij het vertrek een soepje wordt. Tracht maar eens een gemeenschappelijke rekening te verdelen onder pakweg 40 man.
- De briefing begint om 10u45, we gaan effectief de baan op rond 11u15 à 11u30. Gelieve op tijd te zijn!
- De “gelagzaal” wordt ons gratis en voor niets ter beschikking gesteld, iets wat steeds moeilijker te vinden is. Gezien het ochtendlijke uur zullen de meesten wel koffie of iets dergelijks lusten, de uitbater zal het ten zeerste appreciëren.

Zaken om te onthouden:
- Aankomst is op dezelfde plaats als de start. Parkeren doe je dus gewoon op dezelfde plek als ’s ochtends. Er kan in de bakkerij gerust nog wat nagekaart worden bij een koffie of een pint. Dat is uiteraard geen verplichting, wie naar huis wil vertrekt gewoon.
- De rit is qua afstand behoorlijk lang dit jaar, de langste versie is 242km. Door de redelijk hoge gemiddelde snelheid komt dit in tijd neer op een haalbare 4u45 puur rijplezier, uiteraard zonder eventuele tussenstops. Neem twee stops van een uur en je komt aan een totaal van maximaal 6u45. Bij vertrek om halftwaalf ben je dus ten laatste om 18u15 terug in Burg-Reuland. Voor diegenen voor wie 240km wat van het goede teveel is bestaat er de mogelijkheid om de rit wat in te korten, d.m.v. drie short cuts. Als je telkens de kortste weg neemt kom je aan een kleine 195km, waar je normaliter een goeie 3u45 zal over doen.
- Downloadbare wegbeschrijving naar de E42 komt nog.

Praktische tips
Nog een aantal zaken waar je best rekening mee houdt:
- Het eerste tankstation op het parcours passeren we pas na 70km. De dorstigen doen er dus best goed aan om toch met een minimum aan reserve aan de start te verschijnen. Behoorlijk diep in de tweede helft, na zo’n 170km rijden, passeren we een tankstation in Luxemburg, doe uw voordeel zou ik zo zeggen.
Wie geen risico wil nemen kan tanken op de E40 in Barchon, net voorbij Luik en nog voor de verkeerswisselaar met de E42 in Battice. Vandaar is het nog een 80km naar de start.
- Er zijn geen grote toeristische trekpleisters langsheen het traject, de horeca is dus navenant. Er zijn wel een paar cafeetjes maar het is wellicht nuttig van zelf een noodrantsoen te voorzien; kwestie van geen honger te moeten lijden. Her en der zijn er parkings of rustige plekjes waar dat lekkers kan verorberd worden. Als het weer meezit tenminste…
- Zorg dat je met voldoende cash aan de start verschijnt. Burg-Reuland is niet direct het centrum van de wereld. In de grotere dorpen langsheen het traject (Bleialf, Schönecken, Daleiden,…) is er wel mogelijkheid om geld af te halen maar hou er rekening mee dat je hiervoor mogelijks van het parcours moet. Da’s dan weer niet zo handig voor de navigator.
- Indien je de routebeschrijvingen naar de start en terug naar de E42 wil gebruiken: vergeet deze niet af te printen en mee te brengen!
- Voor zij die er van houden om op zondagmorgen op een rustige autostrade het beest eens de sporen te geven: op de E40 wordt er daadwerkelijk gecontroleerd, met extra veel kans t.h.v. wegenwerken.
- Last but not least: zorg voor schrijfgerief en eventueel een fluo-stift. Zeer vervelend om tijdens de briefing aantekeningen te willen maken en dan vast te stellen dat je die stylo nog thuis op tafel ligt. De fluo-stift kan helpen bij het aanduiden van moeilijke of snel op mekaar volgende manoeuvres.

Over de rit zelf
Voor (de heruitgave van) deze zesde editie gaan we naar grotendeels onbekend terrein. Het wordt een drielandenrit die zich voor een belangrijk deel uitstrekt over Duits grondgebied waarbij we een aanzienlijk deel van de Eifel, geologisch verwant aan de Ardennen naar ’t schijnt, doorkruisen.

Vanuit Reuland rijden we via een heuvelachtig en eerder langzaam maar idyllisch traject langsheen de oevers en de zijriviertjes van de Our naar de Duitse grens bij Steinebrück. We volgen nog heel even de Duitse oever van de Our om daarna een snelle overgansetappe aan te vatten die ons naar Pronsfeld brengt. Kleine baantjes en een eerste hevige bochtencombinatie brengen ons verder naar Schönecken, waarna de begroeiing plots een mediteraan tintje krijgt: pijnbomen sieren het parcours dat ons naar Seiwerath, Jakobsknopp en uiteindelijk Mürlenbach voert. In Mürlenbach steken we de Kyll over om langsheen enkele leuke haarspeldbochten Densborn te bereiken. Na een kort stukje door de prachtige Kyll-vallei verlaten we het dal in Usch en zetten we resoluut koers naar het westen. Een gevariëerde etappe brengt ons langs een oude Amerikaanse raketbasis, doorheen de vallei van de Nims om via een lange heuvelrug en bijhorende vergezichten in Waxweiler aan te komen. Via een aaneenschakeling van kleine (maar fijne) en iets grotere wegen bereiken we in Gemünd opnieuw de Our waar we het laatste grote luik van de rit aanvatten, namelijk een bij momenten zeer pittig stuk langs de Luxemburgse, Duitse en Belgische heuvels rond deze rivier.

We trekken Luxemburg binnen voor een snelle passage langsheen de Our en een klim richting Hosingen om na een zeer mooie en soms uitdagende afdaling terug de Our te ontmoeten. Alvorens we opnieuw het Duitse asfalt opzoeken is er in Dasbourg nog even de gelegenheid tot het inslaan van brandstof aan “democratische” prijzen. En dat zal nodig zijn want hierna volgt een mooie en bij momenten zeer spectaculaire brok parcours, die ons de ene keer via kleine baantjes langs schier eindeloze bochtencombinaties door beboste dalen jaagt en dan weer uitpakt met snellere, glooiende panorama-wegen. Rijplezier absoluut verzekerd! We verlaten Duitsland en dalen (alweer) langs een smalle maar in goede staat verkerende weg terug af richting Our. Helaas is het aan de Luxemburgse zijde van de rivier minder goed gesteld met de kwaliteit van het asfalt, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het decor. We passeren het drielandenpunt B-L-D en rijden heel eventjes België binnen om in Ouren voor de laatste maal richting Luxemburg te trekken. We doorkruisen een paar typische boerendorpen zoals Beiler, Oberhausen en Weweler, waar je de prachtige kerk met omliggend kerkhof kan bewonderen. Een kort stukje, ideaal voor een rustige cool-down brengt ons terug naar Burg-Reuland.

Groeten,
Blackie
Mito 1.3 JTDm 2010
75 Turbo 1987

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 523
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Ardennenrit

wo aug 28, 2013 17:02

Op 11 mei is deze rit ook al een keer geweest. Nu op 8 september is er een herhaling voor degenen die op 11 mei verhinderd waren en natuurlijk voor alle Alfa-liefhebbers. Zeer aan te bevelen. We hebben nu twee jaar meegedaan: perfecte organisatie en roadboek én een prachtige route door drie landen.
Een foto van 11 mei:
Afbeelding
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Ardennenrit

vr sep 06, 2013 22:28

Present. Ongeëvenaarde rit!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

RE: Ardennenrit

vr sep 06, 2013 23:00

echt een aanrader wij zelf hebben 11 mei gereden als die volgend jaar er weer is gaan we gewoon weer heen.

Gebruikersavatar
Sjonnie166
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di feb 28, 2012 16:49
Locatie: Kunrade
Contacteer: Website

RE: Ardennenrit

za sep 07, 2013 18:18

Klaar voor morgen

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

RE: Ardennenrit

za sep 07, 2013 18:43

Ja, echt een mooie rit

http://youtu.be/jup-IxX-cjA
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Sjonnie166
Newbie
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di feb 28, 2012 16:49
Locatie: Kunrade
Contacteer: Website

RE: Ardennenrit

ma sep 09, 2013 00:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Evenementen”