Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

SCARB 10 april: Register-rit en -meeting Alfa 156

di mar 15, 2011 15:22

Afbeelding

Deze keer gaan we op verzoek van veel leden een sleutel dag, c.q. technische meeting organiseren waarbij een storend probleem van de 156 wordt aangepakt, namelijk het kraken van de draagarmen achter. Kan je zo’n draagarm zelf vervangen, heb je daarvoor speciaal gereedschap nodig en tegen welke problemen loop je aan?

Afbeelding

Maar er zijn natuurlijk ook leden die helemaal geen zin hebben in een sleuteldag, en ook die leden willen elkaar ontmoeten. Daarom hebben wij geprobeerd om een voor iedereen aantrekkelijk programma samen te stellen. Hierdoor wordt de dag in drie delen opgesplitst, en kan je zelf een keuze maken hoe de dag er zo een beetje voor je uit gaat zien.

Als je van plan bent om mee te eten is het gewenst de bestelling alvast door te geven aan Klaas Jan. Hij zorgt dan dat het door jou gewenste eten besteld is. Voordeel hiervan is dat je vooraf weet wat de kosten zijn en je ter plekke kan afrekenen. Voor de Italiaan in Beek en Donk is het daardoor beter in te schatten. Het is een kleine zaak waardoor een intieme gezellige sfeer kan worden gecreëerd.

Afbeelding

Wij hopen voor iedereen weer een leuk register evenement te hebben georganiseerd, en we hopen dan ook veel Alfa 156 registerleden die dag te ontmoeten. Wel willen we graag dat jullie even aangeven of je die dag komt en naar welk deel je belangstelling uit gaat. Voorinschrijving is gewenst om teleurstellingen te voorkomen, reserveringen te maken en inkopen te doen.

Voor adressen, routebeschrijving, programma, aanmelding en verdere informatie, zie de evenementenkalender.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma mei 16, 2011 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member

RE: SCARB 10 april: Register-rit en -meeting Alfa 156

do mar 17, 2011 08:59

Wij zijn erbij!!
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts sw 2006 facelift
Alfa 156 1.8ts 2001
Alfa 33 1.7 QV trackday project
Maserati Biturbo
Lancia Thema 8.32 Ferrari
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Floor
Guru
Guru

do mar 17, 2011 11:04

Leuk, maar moet ik me hiervoor eerst inschrijven bij dit register?
Oo==v==oO

Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member

do mar 17, 2011 11:32

iedereen met een 156 is welkom!
Inschrijven kan altijd nog
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts 2001
Maserati Biturbo
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Dinky Boy
Miniaturista

do mar 17, 2011 11:33

@Floor: Nee, maar het is natuurlijk wel leuk als je dat doet. Aan de inschrijving bij een register zijn geen kosten verbonden.
Zie de pagina met contactgegevens van de registers.

Floor
Guru
Guru

Re: RE: SCARB 10 april: Register-rit en -meeting Alfa 156

vr mar 18, 2011 20:02

@Floor: Nee, maar het is natuurlijk wel leuk als je dat doet. Aan de inschrijving bij een register zijn geen kosten verbonden.
Zie de pagina met contactgegevens van de registers.
Je hebt helemaal gelijk. Ik weet nog niet waaraan ik mee ga doen op de 10e. De 105 serie rit lijkt me ook heel leuk.
Oo==v==oO

Klaas Jan
Member
Member

ma mar 21, 2011 20:16

Iedereen met een 156 is welkom, ook al je nog geen lid bent van het register.
Op het ogenblik zijn er al totaal 23 deelnemers waarvan er tien zich hebben aangemeld voor de technische sessie.
Bij deze sessie gaan we de draagarmen van de achteras onder handen nemen.
Nu is het zo dat we eerst al een "donor auto" hadden. maar uiteindelijk blijkt het bij die auto niet nodig omdat er met zijn draagarmen eigenlijk niets aan de hand blijkt te zijn.
Bij geen donors wordt mijn auto als voorbeeld wagen genomen, maar ook bij die auto is het eigenmlijk nog niet nodig. Ook vindt ik het leuker als het bij een auto van een van de register leden gebeurt.
We zijn dus nog op zoek naar een 156 met draagarm problemen op de achteras.
Dus ook als je geen lid bent van het register ben je van harte welkom om je aan te melden.
je kan ter plaatse je keuze maken tussen gebruikte draagarmen van ATS van de Wiel, of van nieuwe die ik bij mij heb.

Maar ook als je alleen met de time trials wil meedoen ben je uiteraard van harte welkom.
Meer informatie kan je vinden op de SCARB site bij de evenementen, en natuurlijk op onze eigen website.

het is wel de bedoeling dat je je voor dit evenement inschrijft zodat we weten op hoeveel mensen we kunne rekenen.
Met vriendelijke groeten Klaas Jan ter Stege
Lid evenementen commissie

Aukje&Bart
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 30, 2011 22:30

Waar blijven die aanmeldingen/inschrijvingen??. We hebben binnen de club heel veel 156's dus laat je zien 10 april in Beek en Donk!!
In ons bezit;
Alfa 156 1.8ts 2001
Maserati Biturbo
Gehad;
Alfa 156 GTA
Alfa 155 2.5 v6
Alfa 33 1.4 IE
Alfa 33 Imola
Alfa 156 1.8

Klaas Jan
Member
Member

zo apr 03, 2011 18:03

De reakties blijven nog steeds uit. Beetje vreemd want na de vorige evenementen heb ik gepeild middels een enquete voor welk soort evenementen voorkeur bestaat.
Hieruit kwam als eerste voorkeur ritten rijden, en als tweede voorkeur een technische meeting.
Het aantal aanmelding is beslist geen reflectie van deze enquete
Bij dit evenement is er gekozen voor een combinatie van deze twee, waarin je zelf kan bepalen wat je die dag gaat doen.

Dus wat houdt je nog thuis vraag ik mij af?

Klaas Jan
Member
Member

zo apr 03, 2011 18:10

Oh ja voor zij die alsnog besluiten om te komen op onze site www.alfa156register.nl is het volledige programma nog een keer na te lezen, en ook zijn daar de inschrijfformulieren te downloaden.

Ciao

paulsteeman
Guru
Guru

zo apr 03, 2011 18:50

Wat is dat toch met die 156-ers: het is een mooi register, er worden leuke dingen georganiseerd en toch wil het niet.

Ik weet uit ervaring dat het veel vrije tijd kost om iets leuks te organiseren maar als je dan de respons ziet zakt de moed je in de schoenen.
11 equipes met de register rit was ook al beschamend laag.

Kom op jongens, laat Klaas Jan en de rest niet in de steek en meldt je aan.

Zelf kan ik helaas niet omdat ik vorige week een hartinfarct heb gehad en nog niet te ver weg durf en mag gaan. Had daarvoor al aangegeven niet te kunnen maar was druk bezig dat om te zetten omdat de dag leuk gaat worden.

Klaas Jan: ik hoop dat men nog over de streep komt deze week. Je verdient het!!!!!

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Floor
Guru
Guru

Re: RE: SCARB 10 april: Register-rit en -meeting Alfa 156

zo apr 03, 2011 20:11

De reakties blijven nog steeds uit. Beetje vreemd want na de vorige evenementen heb ik gepeild middels een enquete voor welk soort evenementen voorkeur bestaat.
Hieruit kwam als eerste voorkeur ritten rijden, en als tweede voorkeur een technische meeting.
Het aantal aanmelding is beslist geen reflectie van deze enquete
Bij dit evenement is er gekozen voor een combinatie van deze twee, waarin je zelf kan bepalen wat je die dag gaat doen.

Dus wat houdt je nog thuis vraag ik mij af?
2 leuke evenementen waar ik naar toe wil, op dezelfde dag. Heb nog geen keuze gemaakt :wink:
Oo==v==oO

0170Spider
Full Member
Full Member

zo apr 03, 2011 21:50

Klaas Jan, het programma klinkt echt super en ik zou er anders zeker bij zijn geweest, maar ja, dikke buik en meer dan een half uur in een auto zitten gaat niet zo heel goed meer samen :cry:
Maar er is een inschrijfformulier onderweg...

Yvo
Guru
Guru

di apr 05, 2011 12:01

Ik snap het wel. Ik ben zelf ook ingeschreven in het register, omdat ik dat leuk vind, waardeer de inzet van de registerleiders én omdat de 156 een gegarandeerde toekomstige klassieker is.

Keerzijde is dat het nu gewoon een moderne auto is en het trekt mij persoonlijk minder, om daar toertochten mee te gaan rijden. Wellicht geldt dat voor meer mensen.

Waar ik tenslotte een beetje allergisch voor ben, ofschoon ieder recht heeft op zijn hobby, is het feit dat sommige mensen de pure vormgeving van de 156 menen te moeten aanpassen door het monteren allerlei accessoires. Nogmaals, ieder zijn meug, maar een 156 met grote spoilers, audiogeweld, Lexusachterlichten en ledverlichting trekt mij niet en ik vind het ook niet leuk om daar mee geconfronteerd te worden.
Die grijze SL-JX-88 op de foto hierboven spreekt mij dus niet aan....

Wat bij mij ook meespeelt is dat ik mijn Bertone heb, dus dan is de keuze helemaal snel gemaakt.

Complimenten voor jullie inzet en uiteraard veel plezier gewenst!!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

di apr 05, 2011 14:13

Dan kom je zeker ook niet op SSAR :P Moet je kijken waar je daar soms mee geconfronteerd word..

Succes met de rit heren! (wegens het missen van een 156 ben ik er sowieso niet :P)
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Terug naar “Evenementen”