Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

za jul 16, 2005 13:09

Ik wil hier even extra de aandacht vestigen op het Concorso d'Eleganza en het Concorso di Tuning op het Spettacolo Sportivo op 3 en 4 september.
(De concorso's zijn op zondag de 4e)

Het Spettacolo Sportivo nadert al weer heel snel. Voor het derde jaar organiseer ik samen met Cor van der Veen en Arjan Hofsteenge het Concours d'Élégance, wat we overigens m.i.v. dit jaar Concorso d'Eleganza noemen.

Afbeelding


Ik heb 2 jaar geleden aan het bestaande klassieke Concorso het onderdeel Concorso di Tuning toegevoegd. Terwijl de opkomst voor het klassieke deel bevredigend was, viel die voor het tuning gedeelte tegen, het eerste jaar 7 inschrijvingen (waarvan er 2 zonder bericht wegbleven) en vorig jaar ook slechts een handje vol. Wel met echte topstukken, trouwens!

De geringe opkomst verbaasde mij enigzins, want voorheen werd vaak de klacht gehoord dat aangepaste Alfa's in het klassieke Concorso geen kans maakten omdat ze niet fabrieks-origineel waren, ook al waren ze nog zo mooi.

Afbeelding

Misschien dat ik teveel vertouwd heb op alleen de flyer als uitnodiging, misschien dat bij het woord 'tuning' teveel de associatie met het Fast&Furious gebeuren of de door sommigen zo verfoeide 'Tupperware-party's meespeelt. Of wordt gedacht dat deelname aan het Concorso betekent dat je van andere Spettacolo-onderdelen uitgesloten bent.

Maarrrrrrrrr: met 'tuning' bedoelen we echter ELKE soort van aanpassing, dus auto's die optisch onveranderd zijn gebleven, maar voorzien van een aangepast onderstel en een flink gekietelde motor zijn net zo goed welkom. De jury zal vooral letten op de deskundigheid waarmee de aanpassingen zijn aangebracht en op de originaliteit van de ideeën.

En daar waar in de flyer staat te lezen dat de auto de hele dag op het Concorso-gedeelte van de paddock moet staan; als de auto ook voor andere onderdelen ingeschreven staat, kan hij uiteraard daar aan deelnemen, in het tijdschema voor de jurering houden we er rekening mee.

Afbeelding

En: met deelname aan het Concorso oogst je per definitie al veel waardering èn vergroot je de kans dat je Alfa een keer gaat figureren in een autoblad! Ik heb de contacten om daar mogelijk zelf ook nog een rol in spelen.

KORTOM!: wil je je Alfa de aandacht laten krijgen die hij (zij?) verdient, schrijf je dan in voor één van de twee Concorso's!

Afbeelding

Ik hoop op een mooie respons en twee vakken op de paddock vol met bloedmooie Alfa's.

Voor de voorwaarden voor deelname, raadpleeg de SSAR-flyer. Verdere vragen?: mail me gerust! (geen PB, die box zit veel te gauw vol)

Inschrijven kan via het formulier.

Dink

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 19, 2005 12:00

Dus met een Alfetta 1.6 b.j. '81 die het uiterlijk heeft van een '78-er (chromrn deurklinkjes, tochtraampjes en stalen velgen met ronde gaatjes) en de techniek van een 75 (2.0 met electr. ontsteking, isostatisch schakelsysteem) en verlaagd is, ben ik toch een serieuze kandidaad voor het concorso di tuning? :?

En dan gelijk maar nog een vraag: als ik aan twee verschillende onderdelen mee wil doen, mag ik dan ook twee auto's meenemen?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 19, 2005 18:07

Hee Sander, 2 auto's, toch geen gespleten persoonlijkheid?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 19, 2005 18:11

Ik zal t even voor je navragen, Sander.

edit: het kan, je betaalt uiteraard wel voor elke auto voor de onderdelen waar aan wordt deelgenomen.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

ma jul 25, 2005 14:49

Tja Dink...
Enerzijds ben ik best wel trots op mijn Berlina TS, anderzijds is ie altijd ondergeschoven kindje, en krijgt helaas niet de aandacht die hij verdient. Ik rij er minimaal 2000 km per maand mee, en wat is het: je ziet het bijzondere er niet aan af. er staat een verlaagde berlina op GTA velgen. Voor de kenners misschien van hee... was dat?
En dat bordje Twin Spark achterop..
Maar verder zie je dus niks, en het is dus niet moeders mooiste meer. Dus hoewel een bijzondere wagen die FABULEUS rijdt, denk ik niet m in te schrijven. Dan maar gewoon met de GTV in de sportklasse rijden en een hoop heen en weer gerij minder...
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Bertone1

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

ma jul 25, 2005 18:34

De rood-witte Giulia is er dit jaar niet meer bij, dat was maar van korte
duur voor mij. Momenteel behoort deze nu toe aan een Duitse eigenaar
maar misschien komt die ooit eens opdagen met mijn ouwe Juultje. :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

ma jul 25, 2005 21:17

@Berlinista:

Grappig, je zegt het zelf: je auto krijgt niet de aandacht die hij verdient... valt iets aan te doen dus: inschrijven voor het Concorso. Juist auto's als jouw Berlina zie ik graag op het concours. Uiterlijk telt wel mee in de waardering, maar het gaat juist om die eigen inbreng in de aanpassingen en verbeteringen. Twee jaar terug won de Alfetta 6-cilinder van Marcel Lieverdink de derde prijs. Op het uiterlijk van de auto viel best wel wat aan te merken, maar het totaal van de aanpassingen telde zwaarder, waardoor hij beter scoorde dan een blinkende en in topstaat verkerende heftig bespoilerde 145.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 26, 2005 21:25

Nou Dink, t ging mij er ook om om juist NIET een te opvallende wagen te willen bouwen. Ik wil enerzijds toch nog wel (vloeken in de kerk) 17 inch verchroomde wielen hebben (16 inch er al onder gehad...) om op mooie dagen te pimpen, maar de lol is met name dat je een wagen hebt die om te rijden geen ene ruk kost (belastingvrij, gas) , een moderne en ERG snelle motor heeft, die er uitziet volgens het plebs als een ouwe Lada, en waar je eigenlijk, in het dagelijks verkeer iedereen het snot mee voor de ogen rijdt. En daar zit m juist de gein in.... En even eerlijk, als ik met de GTv sportklasse wil rijden, en met de Berlina aan het concours mee wil doen, dan is het dus een gigantisch gedoe met heen en weer rijden etc... , en om dan nog weer eens 20 punten op tafel te leggen voor een concours waarvan ik denk, gezien de mooie wagens van vorige keren dat ik niente kans maak, slechts als veldvulling dienende.....
Well, thinking about it....
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 26, 2005 21:37

Ik wil die Berlina wel eens zien daar. Mooie glimmende bolides komen er al genoeg. Mijn Alfetta is ook niet moeders mooiste, maar dat ben ik zelf ook niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 26, 2005 22:23

Ik wil die Berlina wel eens zien daar. Mooie glimmende bolides komen er al genoeg. Mijn Alfetta is ook niet moeders mooiste, maar dat ben ik zelf ook niet. :mrgreen:
je komt anders wel uit een schoon oord.... :wink: :wink: :D
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 26, 2005 22:27

*twijfelt*

(komt binnenkort wat binnen.....)

ik laat het nog ffies in het midden 8)

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di jul 26, 2005 22:37

Ow, maar glimmen doet ie wel hoor, fraai Blu olandese....
alleen te veel roestblaasjes enz. Van onderen is ie fraaier dan van boven. Enne, onder de kap ook in de was zetten he......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

wo jul 27, 2005 14:22

Ik zal t even voor je navragen, Sander.

edit: het kan, je betaalt uiteraard wel voor elke auto voor de onderdelen waar aan wordt deelgenomen.
Okay, da's dan duidelijk! :thumbs:
En het antwoord op m'n eerste vraag.............uit de dialoog met berlinista maak ik op dat ik m'n Alfetta maar snel ga inschrijven! :lol:
Nu nog effe overleggen of ik (we) met één of twee Alfa's komen. :roll:
(wat staat het leven toch bol van de moeilijke keuzes hè! :wink: )
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di aug 02, 2005 00:38

Er zijn al aardig wat auto's ingeschreven, maar ons deel van de paddock is nog niet helemaal vol.
Ook al is de inschrijvingstermijn formeel gesloten, je kan je fabrieks-originele of danig verbouwde bella nog steeds aanmelden. Insturen dat formulier! ;)

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1156
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Spettacolo Sportivo 2005 > Concorso

di aug 02, 2005 07:09

Ow ?? Ik hoorde dit weekend van een kennis dat het tuning deel vol was en dat hij niet meer kon inschrijven ???

Terug naar “Evenementen”