Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

zo jul 31, 2005 14:35

zeer mooie foto's =D>
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

zo jul 31, 2005 20:21

Door de fantastische organisatie (not) de kwam ik net na de finish van de troffeo het terrein op wandelen. Helemaal niks gezien van het spectacel dat rik beschrijft. Dammm.
Die WTCC actie wel gezien, maar dan vanuit de vip-lounche. Dat was beter. Ook tot op het bot nat geregend.

's avonds de 24 uurs race bekeken van achter de pitwall(alfa challange pitwall)
Geen mens te vinden en ze komen op 1 meter afstand voorbij, WAT EEN GEWELD die Aston Martins en MC12's!!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

zo jul 31, 2005 20:44

He : Niet op de bank zittende Rik: (Liggen misschien..:biggrin:)

Jij moet race-verslagen gaan schrijven. :o Fantastisch man......Daar krijg je gewoon "honger" van.. :thumbs: =D> :thumbs: \:D/
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

zo jul 31, 2005 23:13

Dank Algra!
Ik heb twee jaar lang de raceverslagen van de trofeo in het klaverblaadje geschreven.
Steeds met verzoek om respons etc. Misschien 3 x respons gehad. Daar ben ik dus maar mee gestopt, hoewel vreselijk leuk om te doen.
Meestal bij de EAC hebben we totaal geen tijd om te kijken naar de overige activiteiten op het circuit. Deze keer, doordat wij maar een race hadden en omdat we in de pits stonden, wat meer meegekregen. WTCC is een AANRADER. FIA GT is met name snachts ERG BRUUT. er was vrijdag een training in de nacht. Bij La Source, bovenaan gekeken, alwaar de schijven oplichten , de vlammen uitgebraakt worden en je hoort de dotten tussengas van ongedempte uitlaten..... Machtig!
Je hoort ze aankomen, er priemen lichtbundels stuiterend door de duisternis door de harde demping van de wagens, de motoren gaan van het gas, tussengas erop, en WHAM, de hoek om , iets teveel gas, er weer af of op, op het rechte stuk en ze verdwijnen als spoken in de nacht op weg naar Eau Rouge.....
Spektakel! Je wilt dit doen.......
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 08:54

Was donderdagmiddag al naar Spa waar ik bij Madeno de stand van zaken heb mogen vernemen en 'mijn' rijder Paolo Ruberti kon spreken.
Helaas bleek Graham Nash niet voldoende rijders / budget bij elkaar te kunnen brengen om een tweede Saleen in te zetten. Geen GT race voor mij als fan dus.
De andere auto was verhuurd aan het Ray Mallock team.

Vrijdagavond naar Luik waar een plekje in het F1 hotel was geboekt.
Zaterdagmorgen heel vroeg op om op tijd op het circuit te zijn.
Tegen achten op de paddock waar alles even bekeken werd en de warm-up van de GT's en WTCC bij La Source werd bekeken.

Vervolgens de Alfa Challenge in de Madeno box bekeken.
Wat een spannende race was dat.
JJ [Magelhaes] startte als tweede maar kon als bovenaan Eau Rouge uit de slipstream de kop pakken en reed vervolgens ronden lang verdedigende lijnen om zijn positie te behouden. Wat een klasse om zo met je koppie te rijden.
Later in de race verloor hij wel even zijn positie bij Les Combes maar kon zich weer terug vechten geholpen door een knock out van twee concurrenten die elkaar eraf reden bij de busstop.
Helaas raakte hij bij Pouhon in de laatste ronde van de baan door voor mij onbekende oorzaak en moest uitvallen na nog een spin bij de busstop omdat zoals al beschreven alles linksachter was afgebroken.
Zijn teammaat Mikko Heino reed een nette race om vanaf een zevende plaats gestaag naar voren te rijden en verdiend als tweede de finishen na de spanjaard Chacon.

De Maserati cup hebben we niet echt meegekregen omdat de handtekeningen jacht op de Autodelta rijders geopend was bij de handtekeningensessie.
Daar ook nog bekenden uit de Alfa wereld tegengekomen. Je komt elkaar toch altijd tegen bij dit soort evenementen.

De WTCC race werd bij Les Combes bekeken. Een mooi punt bij de races omdat iedereen op de bochtencombinatie komt afstuiven.
Nou in de tweede ronden kwamen de klappers met een Ford Focus die op het grind terecht kwam en via de vangrail op zijn dak ging.
Na een safety car fase werd de strijd hervat waarbij de BMW's maximaal gebruik maakten van de slip stream en de koppositie's konden behouden helaas.
Toch net resultaat voor de Alfa's.

Vlak voor de tweede race begon het te hozen bovenop het circuit. De start werd iets uitgesteld en daarna werd het een gekke race met heel veel positie wissels en onbekende winnaars.
Farfus kwam zelfs als laatste door maar vocht zich heel knap ronde na ronde naar voren.
Heb pas zondag via de video kunnen vernemen hoe de race nu gefinisht was.

Na de WTCC race nog even naar de paddock gelopen en daar de WTCC auto's in het parc fermee bekeken en nog even bij het Autodelta team rondgekeken.

De start van de 24uurs race bij de busstop bekeken in de stromende regen.
De Aston Martins hadden het tempo er goed inzitten en de Maserati's konden de regen niet aan en vielen allemaal terug.
De huur Saleen van Ray Mallock deed het heel goed met Mike Newton achter het stuur werden vele plaatsen gewonnen in de regen.
Verder reed de Maserati LIght van Guidici netjes zijn rondjes.

Aan het begin van de avond zijn we vertrokken en hebben de race verder via Eurosport kunnen volgen.
Was dit jaar minder gemotiveerd vanwege het niet rijden van de Saleen van Graham Nash en de regenbuien.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 10:38

Super!

M'n broer Ralph kwam me om 7.30u. oppikken zodat we netjes een uurtje later op het circuit waren (ja, we wonen in Zuid Limburg) Tuurlijk 2 paddock kaartjes gepakt en ruim op tijd voor aanvang van de European Alfa Challenge staan we op ons vast plekje na La Source. Meteen liepen we Tarquini al tegen het lijf en even later ook Berlinista (ja, je ziet wat famous people op zo'n dag).
De race was voor Forza Olanda helaas erg kort, maar krachtig. De Maserati's die daarna de baan op gingen waren ook niet te versmaden (die motoren mogen ze best toepassen bij Alfa hoor!). Ralph Firman na afloop van de race nog even gezien.

Toen bij de Autodelta pits blijven rondhangen waar de voorbereidingen in volle gang waren. Dat je met een fabrieksteam te maken had bleek al snel; alles tot in de puntjes verzorgd. Dat je met ITALIAANS fabrieksteam te maken had bleek uit de perfect geschoren ringbaardjes, zonnebrillen en horloges ter waarde van een maandsalaris.
De eerste race ging naar BMW (een mooie koprol van een Focus in Raidillon in de eerste ronde).
Na de eerste race staan de 156's toch ietwat gehavend voor de pits. Battlescars OK, maar de 156 van Giovanardi miste toch een koplampje en meer. Er gebeurde echter...niks. Totdat er een seintje gegeven werd. Als door een wesp gestoken doken zo'n mannetje of 6 per auto er boven op en speelde er zich een goed geoliede, high-speed sleutelsessie af. Op gegeven moment werd er 'dieci minuti' geroepen ten teken dat de tinkering time half om was. Geen probleem; enkele minuten later brulden alle 4 de 156's richting start, netjes op tijd.
De 2e race reed Giovanardi souverein op kop en liep al aardig uit. Helaas; de safety car kwam erin zodat het veld weer bij elkaar kwam. De SC wilde maar niet oprotten met als gevolg dat het een last lap sprint werd. Op zich ook niets aan de hand totdat we in de Busstop chicane 'geflikt' werden. D'aste vondt dat je een chicane niet persé hoeft te nemen maar ook gewoon rechtdoor kan. Door de tijdstraf achteraf werd hij van de 1e naar de 2e plek teruggezet zodat de winst toch nog naar Giovanardi ging.

Daarna nog even de start en de eerste ronden van de 24u gekeken in de regen. Absoluut geweldig! De Aston Martin DB9's waren niet bij te houden en liepen al flink uit.
En ik blijf het toch mooi vinden: de 'low-tech-loud pipes save lives' brul van de Corvettes; coolemundo.

Om 16.30u. weer richting huis. Geslaagd dagje!

Hier wat pics;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wilbert ARparts op ma aug 01, 2005 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 10:45

Mooi hoor. :thumbs: Kun je als gewone sterveling gewoon het paddock op met bijbetaling, net als vroeger in de DTM? Of moet je daarvoor connecties hebben om aan die kaartjes te geraken?

Roy Hartgerink

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 10:47

Hé Wil,

Leuk verslag en mooie foto's. Die GTA koplampen kwamen zeker uit jullie rek hè? Goed gedaan!!!! Jammer dat ik een dubbele boeking had dit weekend; weet wat ik spectaculairder gevonden had......

Heb je ook de afstelling van de 156's goed bestudeerd? Zaterdag namelijk over de Nordschleife gereden en er kan wel wat verbeterd worden :-).

C ya,
Roy.

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 10:48

Nee joh, gewoon aan de kassa verkrijgbaar.
In dit geval iets duurder omdat je alleen maar weekend kaartjes kon krijgen i.v.m. de 24hrs race.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 10:51

@Roykeboyke,

Nee, die koplamp kwam uit hun eigen voorraad. Ik wilde ons visitekaartje nog aan Monica afgeven voor als ze eens onderdelen nodig hebben. Maar dat hoefde niet.....ze kende AR Parts al. :lol:

We hebben alles gezien; je JTS gaat binnenkort nog harder!
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super


Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 11:35

super gaaf weekend....heb niets toe te voegen aan de mooie verhalen...oja...waar was dre :?: :?: niet in de pitbox. :oops: ...wel pepijn nog even gesproken :wink: ...top weekend :lol: :P
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior


Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 12:40

wat een mooie dag moet het geweest zijn. ik "moest" naar de Efteling helaas :?

spannend om te lezen allemaal. ik zie uit naar alle andere verhalen. :thumbs:

groetn
jos

Andretti Molletti

RE: 29-31 juli Spa Franchorchamps ; 24u race en WTCC

ma aug 01, 2005 14:36

Om te voorkomen dat er verhalen gaan komen:
Dré is donderdagnacht op eigen keuze gestopt met FO.
Was ooit Spa ons circuit, nu is het mijn Waterloo en heb ik een keuze gemaakt die zeker niet makkelijk was. Ik heb gekozen voor mezelf na 6 jaar racerij. De stress en de druk werd me te groot. Daarnaast heb ik net een half jaar geleden een scheiding achter de rug en ja misschien ben ik een ander mens geworden.
Binnen het team is zoals eigenlijk altijd veel spanning op zo'n weekend en dat is niks nieuws, hoort erbij.. maar ikzelf zou er aan onderdoor gaan denk ik, dus heb ik na een dag hard werken en afstellen van de 147 eigenlijk ook oververmoeid een besluit genomen.
Iets wat al langer in de lucht zat. Ik heb met goed gevoel maar wel met veel tranen afscheid genomen van team FO. Wat niet wegneemt dat wij gewoon vrienden blijven. Pepijn is tenslotte mijn sleutelmaatje en Dennis heb ik 6 jaar lang mogen helpen met ik weet niet hoeveel overwinningen. Wat zowie zo een geweldige ervaring was! Ik stop er dus mee maar zet ze zeker niet uit mijn hart. Vrijdag .. zaterdag.. etc is mij langzaam weer de rust duidelijk geworden die ik miste.. het is wel dubbel want stiekum hou je contact, geef je Pep nog eventjes een technisch advies, en toen zaterdag op internet de uitslag stond heb ik meteen BJ gesmst omdat een uitval met 5 andere in ronde 0 me wel erg bezord maakte..Gelukkig was er niets ergs gebeurt... Ik heb het weekend in alle rust doorgebracht en er veel over kunnen praten met mijn nieuwe vlam die me geweldig heeft opgevangen.
Het gevoel bij FO is goed, de druk is voor mij te groot na alles wat er gebeurt is in mijn leven. De druk van verantwoordelijkheid en 24 uur per dag op scherp staan gedurende een weekend (van 4 dagen), de druk om veilighied te moeten garanderen.
Ik hoop van harte dat na de modificatie en veranderingen op donderdag Dennis met zijn auto in de resterende races aansluiting vindt.
Voor nu is FO even uit het oog....
Maar een ding is zeker, het team van FO, alles wat de racerij maakt voor mij, is zeker niet uit mijn hart...
Van Dennis neem ik mee zijn groot hart, zijn winners mentaliteit en de onuitgesproken broederschap..
Van Pepijn neem ik mee het altijd klaar staan, tomeloze inzet en de geweldige steun die hij mij onvoorwaardelijk gaf..
Van Edje neem ik mee iets wat ik niet kon verstaan.. Twents ;) en zijn tot op het tomeloze grenzende Enthousiame...
De overige leden kwamen pas dit jaar in beeld, maar:
van Bart Jan neem ik mee zijn altijd aanwezige rust en goed woordje als je het niet meer zag zitten...
Van Edfo neem ik mee de mens achter de camera.. hij had welliswaar geen oplossingen maar luisterde en sprak met zijn hart, dat was voor mij altijd meer dan voldoende...
Van Rik neem ik mee zijn kracht om rust te vinden in de chaos, zijn passie voor alles wat 105 is....
En natuurlijk Maaike, de vriendin van Dennis, zij raakte me echt door donderdag nacht te vragen of ik "asjeblief" wilde blijven.. De blik daarbij was Maaike .. enthousiast en hartelijk..
Op Zandvoort hebben we een "nieuwe" catering dame erbij gekregen. Ilse...
van Ilse neem ik niks mee...
Ik neem Ilse compleet mee.. Zij is inmiddels de vrouw van mijn leven..

Ciao Forza Olanda, welkom vriendschap....

Terug naar “Evenementen”