Alfarmada

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

wo mei 25, 2005 14:06

Pimp up my ride - festival :shock: :shock: ; nee bedankt het zal thuisblijven worden 8)

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

do mei 26, 2005 10:47

toch opvallend... bijna iedereen die vorig jaar is geweest gaat niet meer en iedereen die niet is geweest gaat ook niet.... duzzzz wordt een stil daagie voor die gasten ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Roeltje 164

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

do mei 26, 2005 11:53

Of we gaan winkelkarretjes kijken , veel muntjes meenemen van 50 cent... :wink:

Gebruikersavatar
Hans156
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 02:27
Locatie: Zuid Holland

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

ma mei 30, 2005 00:28

Nou het is al helemaal rond hoor... de koeien kunnen die dag gewoon op het weilandje blijven want als ik het zo eens hoor en lees is het ergernis troef en veel van ditte'...

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
156 18TS 16V (Nero Fuoco)

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

ma mei 30, 2005 14:05

Zo'n 156 is dan relatief nog schoon, als je 50 punto's met novitec stickers wil zien, zeker gaan. Ben vorig jaar geweest, en eerlijk gezegd was het leukste eraan de heen en terugrit met Giulia'ke... ahja, t'was ook goed weer, dat was ook positief aan de dag :-)

Ik denk dat het voor de spoilerbrigade een hoogdag was, maar voor de mensen die het designwerk van Centro Stile apprecieren, niet gaan!
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

ForzaTom

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

zo aug 07, 2005 16:33

even van de kant van de organisatie: erg pijnlijk inderdaad om dit te lezen van jullie kant. Ik kan perfect begrijpen dat tuning en tjoening jullie niet liggen, zelf prefereer ik immers ook performance-tuning, maar ItalFest is echter géén spoilerfest of hoe je het ook noemen wilt.

ItalFest is bedoeld om alle Italiaanse voertuigen samen te krijgen om op een gezellige manier te kunnen genieten van de Italiaantjes door de eeuwen heen. Italia-rijders onder elkaar (en zeker de 'oudere generatie' ervaart dit zeker) zijn erg samenhorend als het er op aankomt.

Het klopt inderdaad dat er vorig jaar veel meer getunede wagens stonden maar als organisatie heb je dit niet in de hand. Wij staan open voor alle wagens en nodigen dan ook iedereen uit met een Italiaanse wagen. Persoonlijk vond ik de eerste editie vorig jaar niet echt slecht, als je rekent dat we 150 wagens verwacht hadden en het dubbele op het terrein te zien kregen.

Als jullie het zo slecht vonden, dan mochten jullie gerust een mailtje met suggesties of verbeteringen in onze richting sturen. Over het algemeen werd ItalFest als goed ontvangen, maar hier blijken de kritieken moordend. Dan vraag ik me ook af wat jullie er zo slecht aan vonden (naast een hoge aanwezig van de tuningaanhangers) en had ik ook graag gehoord wat jullie dan wel verwachten/verwacht hadden.

Voor de editie van dit jaar hebben we al iets ruimer proberen te denken en steken we wat meer animo in het weekend (een rondrit, clubgames, terug standhouders, ...). Ook de onderverdelingen zullen anders gebeuren, we zullen eerder de oldtimers bij elkaar plaatsen, de tuning, de exclusives, ... zodat het voor iedereen wat duidelijker blijft.

Naar volgend jaar toe zijn we nog steeds op zoek naar een locatie waar we ook wat activiteit kunnen bieden naar de wagens toe (dit door middel van sprints) maar een veilige locatie (zowel voor bestuuders als toeschouwers) vinden is hiervoor niet eenvoudig.

Voor de mensen die wel openstaan voor Italiaanse wagens in alle vormen post ik hier alvast nog wat meer informatie:
ItalFest 2005
za 27 & zo 28 aug 2005
Domein 'De Kluiten', Oude Brugseweg, Oudenburg (B)

Voor alle Italiaanse voertuigen (standaard / oldtimers / exclusives / tuning) uit België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, ...
Van zaterdagmiddag 13u00 tot zondagavond 16u00, prijsuitreiking om 16u

Programma:
- zaterdagnamiddag: rondrit en show-&-shine
- zaterdagavond: 'filmpjesavond' en fuif
- zondag: clubgames, standhouders, show-&-shine, ...

Prijs deelnemers:
- zaterdag: €5 per wagen (chauffeur + 3 passagiers)
- zondag: €7,5 per wagen (chauffeur + 3 passagiers)
- zaterdag + zondag: €10 per wagen (chauffeur + 3 passagiers)

Prijs bezoekers & extra passagiers:
- €1 per persoon

Voor wie het ganse weekend komt:
- er is een mogelijkheid om te kamperen op zaterdagavond
- elektriciteit is niet beschikbaar
- bbq is toegelaten als er geen schade aan het terrein aangebracht wordt
- andere open vuren zijn verboden!
- respecteer de medekampeerders

Faciliteiten:
- toiletten
- eetkraampjes (vanaf zaterdagavond)
- bar
- ...

Meer informatie op http://www.italfest.com
Foto's van ItalFest op http://www.forza-italia.org > gallery
Wie suggesties of klaagpunten heeft mag deze mij steeds bezorgen! ItalFest is in eerste instantie voor iedereen, georganiseerd door een groep Italo-lovers en dus proberen we natuurlijk ook het iedereen naar zijn zin te maken :wink:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

zo aug 07, 2005 16:53

Het meest storend vorig jaar was i.d.d wel dat alles door elkaar stond de Sjonnies met hun bassboxen en vlamspuwende punto's naast bijvoorbeeld een prachtige 131 racing,en die mensen waren daar niet echt blij mee.... :shock: Maar als jullie er nu wel rekening meehouden waar wat gezet wordt,zal al een hoop ergernis schelen :wink:
Maar mij zul je er niet meer zien helaas.Het leukste vorig jaar was de terugrace naar huis. :roll:

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

zo aug 07, 2005 17:15

Ben het volledig met GTVco eens.

Ik stond vorig jaar met mijn Supertje ook een beetje verloren tussen de
"petjes", heb me toen best geamuseerd omdat ik er enkele bekenden tegen het lijf liep

Denk dat het met de nodige aanpassingen best wel eens een leuk evenement kan gaan worden, zijn er in Belgie ook te weinig van maar ik heb geen zin in Pionierswerk

Ik laat dit jaar dan ook verstek gaan, aan de hand van de foto's en reacties op de komende editie ga ik me beraden of ik volgend jaar wel weer eens kom kijken.

Probeer er iets leuks van te maken voor ALLE Italiaanse autoliefhebbers
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

zo aug 07, 2005 17:38

Kan het verhaal van gtvco en giulia bianca alleen maar bevestigen...
Op zich is het een erg goed initiatief om iets dergelijks te organiseren (hulde!) in t Vlaamse , maar vond er vorig jaar qua aanwezige auto's weinig naar mijn gading tussen zitten (ik begin dan waarschijnlijk een oude l.l te worden ... :cry: )
Misschien is een restrictie van het audio geluid een optie?Auto's oke, maar geen audio aan ofzoiets?
Ik persoonlijk wil motoren horen brullen op zo'n bijeenkomst , geen 130 Db hardhouse of hoe heet het allemaal...(dus sprint wedstrijden > :thumbs: vooral doen!!)
Aan de andere kant is het misschien gewoon geen festival voor mij als 35 jaar oude zeikerd; zo zag ik volgens mij tot mijn niet geringe verbazing/schrik vorig jaar op Auto/moto/Italia dat een volledig verbouwde en volgestereoode punto (of cinqecento oid) met vlammenwerperset was verkozen 'tot best of show' daar....!!! :schrik:
Als dit de nieuwe trend wordt...dan kunnen ze mij wel afserveren...
Grtz, fRank
Hoop dat jullie hetzelfde weer hebben als vorig jaar (hebben wij het hier waarschijnlijk ook.... :wink: )
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ForzaTom

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

zo aug 07, 2005 17:54

Persoonlijk hoor ik ook liever hetzelfde 'lawaai' als op Spa Italia en zo. Hardhouse en van die dingen zijn ook niet echt aan mij besteed. Normaal gingen we dit jaar al een locatie hadden waar we sprints e.d. konden organiseren, maar de besprekingen daarrond waren niet op tijd rond. Hopelijk hebben we deze locatie volgend jaar.

De locatie in Vlaanderen is trouwens gekomen omdat deze redelijk centraal ligt tussen Engeland/Frankrijk en Nederland/Duitsland. Voor- (of nadeel?) is ook dat er hier geen andere soortgelijke evenementen georganiseerd worden.

Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

Re: RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

zo aug 07, 2005 19:50

Spoiler fest bedoel je? :wink:
Ieks gatverdamme daar motten wij hier nix van hebben, tog? :sick:

JORIX?? Waar is de kotssmiley gebleven [-o<
Afbeelding
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

RE: Italfest 28 augustus 2005, wie gaat....

ma aug 08, 2005 09:51

@forzatom,
ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een evenement te organiseren waar een ieder zich thuis voelt. :? ..maar de aanhouder wint. :P ..ik ben op de eerste editie geweest en wat ik me herinner is het mooie weer en het spoiler effect...en oja er was toen geen koffie :cry: ...maar aldoende leert men..dus succes :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Terug naar “Evenementen”