Rees Cees

di jan 04, 2005 23:08

@ allen

voor de veiligheidsvoorschriften ga naar de site van de zomer avond competitie. aan hun eisen moeten de auto´s MINIMAAL voldoen. vV, nog iemand en ik gaan alle auto´s eerst voorkeuren ism TC mensen en de organiserende wedstrijdleiders.

voor specifike vragen kun je vV en mij mailen of PB en.
Laatst gewijzigd door Rees Cees op zo jan 09, 2005 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerrit Mobach
Member
Member
Berichten: 228
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:52
Locatie: Berlicum

wo jan 05, 2005 22:12

:driving: Met grote interresse heb ik de berichten van dit onderwerp gelezen en ik draag dit initiatief een warm hart toe.
Ik denk dat er inmiddels wel de nodige race auto´s (ex-trofeo´s) langdurig stil staan en ik ben benieuwd of er voldoende gegadigden zijn die uiteindelijk op de grid zullen staan. Als er een betaalbaar alternatief met een goed reglement kan komen voor de huidige Alfa Challenge met een zestal races lijkt me dat een denk ik dat dit haalbaar moet zijn.

Als organisator van het Spettacolo Sportivo zou ik dit initiatief willen ondersteunen en wellicht dat er vanuit de club ook de nodige steun kan worden bijgedragen, waarvoor ik mij sterk wil maken.

Misschien is het een idee om een groep rijders bij elkaar te krijgen die op het Spettacolo Sportivo van 3&4 September een 1e wedstrijd of demo te organiseren???? :driving:
Dit zou dan misschien als tryout voor seizoen 2006 kunnen dienen? Er zijn verschillende mogelijkheden, een race zou voor een zeer aantrekkelijk startgeld te realiseren zijn.

Als er een bijéénkomst word gepland door de intiatiefnemers kan je eventueel op mij een beroep doen.

Andretti Molletti

do jan 06, 2005 01:32

Dank voor je steun Gerrit!!
Zodra er een regelementaire basis geschapen is en er iets tastbaars is om over te praten maken we heel graag gebruik van je aanbod om eens te gaan kijken naar de mogelijkheden. Zulks een raceklasse hoor m.i. ook absoluut thuis op het Spettacolo met een spetterende demo !!
Watch these pages ;)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 15:03

In Autovisie 2005/1 staat een artikel van 11 pagina's over betaalbaar racen ('Voet op het gas, hand op de knip'). Het gaat met name over de ZomerAvondCompetitie, maar wellicht staan er nog nuttige zaken in vermeld.

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

vr jan 07, 2005 15:39

Allereerst wil ik zeggen dat ik blij ben met dit initiatief, omdat ik wel graag zou willen racen in een alfa, maar de kosten van de challenge mij boven mijn pet gaan. Daarbij komt dat ik niet na een paar ronden al wil worden gelapt door de IMSA's. Mooi spul maar een klasse apart mijns inziens.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet of de eventuele nieuwe klasse voor mij een haalbare zaak wordt, maar dat zien we dan wel.
Mochten jullie nog wat hulp kunnen gebruiken bij de uitwerking/het opmaken van de plannen, dan stel ik me bij deze beschikbaar.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

ludovico

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

ma jan 10, 2005 20:35

Jammer dat jullie op het forum niet concreet worden. Als je iets nieuws wilt opzetten moet je ook communiceren. Een beetje duidelijk verhaal is misschien wel zo handig voor iedereen die wel wil racen maar 0 ervaring heeft!

Ik snap niet wat er nieuw is aan jullie initiatief ten opzichte van de Trofeo aan de ene kant en de Zomeravondcompetitie aan de andere kant:

De kosten van een auto zijn niet veel lager (jullie willen immers geen standaardklasse)
De kosten van alle FIA spullen (tank, helm, pak, gordels, enz.) zijn niet lager
De kosten van een licentie zijn niet lager want met een EU licentie mag je ook Trofeo rijden
De running cost zijn niet veel lager dan in de Trofeo of ZAC
De kosten van eigen races zijn (zeker per persoon) niet lager dan in de Trofeo want het huren van het circuit is voor iedereen even duur (EUR 5000-EUR 10000 per race)

De enige besparing zit dan in een beetje reiskosten en een hotel.

What's the big deal?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

ma jan 10, 2005 21:12

the big deal? inschrijfgelden voor races omlaag (kan echt wel lager alleen dan rijdt je in Nl, en wellicht belgie)

de top afromen dus geen imsa`s , replica imsa`s en zo.

groei van onderen, want met een eu licentie mag je inderdaad challenge rijden, maar niet iedereen krijgt zomaar een eu licentie!

Niet iedereen kan zo maar vrij krijgen of nemen om 7 raceweekenden en extra dagen voor reizen in te plannen, nog afgezien van de running costs voor meerdere weekenden. Want vaker rijden is wel meer slijtage dus eerder revisie`s, technische problemen etc.

Maar wij vervallen in herhalingen, dit is allemaal terug te lezen in dit topic en in archief van het oude forum. Dat je nu even niets gehoord hebt (en dat is echt maar even) betekent niet dat er niets gebeurt. Er wordt namelijk gewoon druk gewerkt aan regelementen etc!

Maar we zetten ook niet elke *** die wij laten gelijk op het forum, zit denk ik niemand echt op te wachten!

Maar dat jullie niets "ruiken" betekent dus niet dat er niets geproduceerd wordt..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

ma jan 10, 2005 21:14

overigens is er een aanzielijk verschil in running costs tussen trofeo zoals nu gereden wordt en ZAC!!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

ma jan 10, 2005 21:17

the big deal? inschrijfgelden voor races omlaag (kan echt wel lager alleen dan rijdt je in Nl, en wellicht belgie)

de top afromen dus geen imsa`s , replica imsa`s en zo.

groei van onderen, want met een eu licentie mag je inderdaad challenge rijden, maar niet iedereen krijgt zomaar een eu licentie!

Niet iedereen kan zo maar vrij krijgen of nemen om 7 raceweekenden en extra dagen voor reizen in te plannen, nog afgezien van de running costs voor meerdere weekenden. Want vaker rijden is wel meer slijtage dus eerder revisie`s, technische problemen etc.

Maar wij vervallen in herhalingen, dit is allemaal terug te lezen in dit topic en in archief van het oude forum. Dat je nu even niets gehoord hebt (en dat is echt maar even) betekent niet dat er niets gebeurt. Er wordt namelijk gewoon druk gewerkt aan regelementen etc!

Maar we zetten ook niet elke *** die wij laten gelijk op het forum, zit denk ik niemand echt op te wachten!

Maar dat jullie niets "ruiken" betekent dus niet dat er niets geproduceerd wordt..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

ludovico

Re: RE: opstarten nieuwe raceklasse?

ma jan 10, 2005 21:29

the big deal? inschrijfgelden voor races omlaag (kan echt wel lager alleen dan rijdt je in Nl, en wellicht belgie)

de top afromen dus geen imsa`s , replica imsa`s en zo.

groei van onderen, want met een eu licentie mag je inderdaad challenge rijden, maar niet iedereen krijgt zomaar een eu licentie!

overigens is er een aanzielijk verschil in running costs tussen trofeo zoals nu gereden wordt en ZAC!!


Een seizoen Bertone of 75 kost lijkt me ook niet weinig, of je nou met een omgebouwde en opgeleukte straatfrikadel rijdt (waar na één race alles vanaf valt) of met een echte race auto die langer heel blijft maar die een hoop kost om op te bouwen.

Een EU licentie krijgt je inderdaad niet zomaar, maar als je een beetje normaal examen doet wel. Een clublicentie schijnt toch echt voor de twijfelgevallen te zijn.

Daarom zei ik ook ZAC aan de ene kant Trofeo aan de andere kant.

In Nederland en Belgie rijden is sinds jouw tijd (toen Sinterklaas nog leefde en Stirling Moss kampioen werd?) ook wel iets duurder geworden! Ik hoorde iets van EUR 140 per minuut = EUR 8400 voor een uurtje en dat is Zolder en Zandvoort en Assen!

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 11, 2005 01:04

@ludovico:

Ik hoop niet dat je verwacht dat er op een dergelijke reactie nog antwoord komt. Het is allemaal heel vreemd waar je mee bezig bent.

Erg forum onwaardig de taal die je uitslaat.

:(

Alfasassie

Re: RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 11, 2005 01:54

In Nederland en Belgie rijden is sinds jouw tijd (toen Sinterklaas nog leefde en Stirling Moss kampioen werd?) ook wel iets duurder geworden! Ik hoorde iets van EUR 140 per minuut = EUR 8400 voor een uurtje en dat is Zolder en Zandvoort en Assen!
Sinterklaas leeft nog steeds.... 8) , behalve als je er niet in gelooft..

Dat je gehoord hebt dat het duurder is geworden... tja, wat niet... maar wat extra duur is.. is volgens mij als leek zijnde de vervoers/verblijfskosten naar het buitenland.. de duurdere spullen gebruikt om bv. in de Trofeo de top bij te houden.. en nog veel meer..

Dit gaat om een raceklasse die ook de nodige euro's zal kosten, maar dat weet een ieder... racen kost nou eenmaal geld... maar je kan de kosten op bepaalde manieren echt wel drukken..

Toch leuk dat je zo positief bent en de initiatiefnemers steunt.. positief meedenken scheelt vaak een hoop.. :wink:

Maarja, we weten allemaal wel........ de beste stuurlui staan aan wal.. :shock: blijf daar maar ook, lijkt me beter... zonder enig geloof in bepaalde dingen die je wel waar zou kunnen maken in plaats van alleen de tegenslagen te zien, kom je inderdaad niet ver..

Groetjes Saskia,
die er geen verstand van heeft maar het initiatief wel erg goed vindt en gelooft dat mensen met de passie ervoor dit kunnen waarmaken...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 11, 2005 08:31

thanks Saskia!

we have done it before! begin jaren 90 ook tegen de stroom in, maar juist dit soort reacties geeft een extra drive het te laten lukken!

En ongelovigen mogen straks ook gewoon meedoen hoor... :)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 11, 2005 11:12

@Ludovico,als je zelf de wijsheid zo in pacht hebt waarom kom je dan zelf niet met een voorstel,hoe het wel moet?

En als je maar net commentaar hebt op een leuk initiatief,zonder iets wezenlijks aan te dragen kun je misschien beter niet reageren op dit topic.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 11, 2005 12:19

@ Ludovico:

moet het toch nog even kwijt: jij hebt zoals jij zegt contact met rijders, die mij niet kennen. Kan op zich, is ook geen probleem. Zoals gezegd zijn er na mijn vertrek uit het bestuur, of eigenlijk vertrek van het gehele bestuur behalve Rolf Heupink, meerdere nieuwe rijders bijgekomen. Die zullen mij inderdaad niet kennen. Maar het geeft gelijkertijd aan dat zij eigenlijk dus geen benul hebben van de geschiedenis van de klasse en het ontstaan ervan.

Gerard Baggermans, Rolf Heupink, Bob van de Sluis, Jan de Hek, Arthur Tjon, Hans Vooijs, zijn enkele mannen van het eerste uur, voor het meerendeel zijn er inderdaad "nieuwere " rijders. gekomen. Instappen op een goed lopende trein dus.

Enne zo lang geleden is dit nu allemaal ook weer niet, zeg maar een jaar of 10. Maar misschien hebben inmiddels de nodige mensen last van Alzheimer gekregen....

Wie ken jij dan dat je zoveel wijsheid in pacht hebt?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Evenementen”