Rees Cees

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 11, 2005 22:18

graag aanmelden bij vV.

op korte termijn komt de organisatie met de plannen. we hebben minimaal 25 tot 30 rijders nodig om iets op te kunnen zetten voor alleen alfa´s

Andretti Molletti

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo jan 12, 2005 14:29

@ludovico:
Maak even bekend wie je bent en waarom je zo reageert.
Ook op dit forum zijn regels en dient er respect getoont te worden. Je kritiek is absoluut gewenst, zolang het opbouwend en of leerzaam is.

Ter verduidelijking: Ikzelf ben Dré Mollet.
Schrijf de TC artikelen in het KB.
Daarnaast loop ik al jaren in het Trofeo mee als de technische man van Dennis Vogel, startnummer 74(de oranje brigade uit Almelo) in het Modified Classic startveld en afgelopen jaar 2e all over in de Trofeo.


Nu jij.....

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di jan 18, 2005 07:51

@Ludovico: kom gewoon eens uit de kast joh :wink:
We zullen je echt niet opeten hoor!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo jan 19, 2005 23:53

Even weer back to topic.

Het gaat er om spannen. We willen graag weten wie er mee gaan doen (serieus), de mogelijkheden worden ons geboden door diverse sponsors en organisaties. Meld je dus aan bij Walter en vertel het voort aan mede Alfisten die een licentie en een raceauto hebben.
We gaan dit en volgend jaar lol maken.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

vr jan 21, 2005 19:34

Is er al iets concreets of heb je iets waar ik potentiele kandidaten kan motiveren?

Aantal races en waar?
Inschrijfgeld?
Regelement?
Toegelaten auto's? etc. etc.

Ik ben wat voorbarig, maar iets is meer dan niets.

ciao
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo jan 26, 2005 14:35

Komende vrijdag is er de volgende vergadering. De regelementen zijn in vergevorderd stadium.
basisopzet:
boxerklasse
105 klasse
transaxleklasse
laatste toegelaten types 33 en 75.

2 stadia van preparatie, geen slicks(...). Een oude versie Squadra bijvoorbeeld zonder gesmede zuigers en zo kan in de basisklasse aansluiten, een naar challenge 2004 opgebouwde 105 met coilovers en gesmede zuigers moet in de hoogste klasse.
geen motoren die niet origineel in het type toegepast zijn (dus geen turbogiulia, V6 giulietta en zo)

ongeveer 5 races per seizoen. Mensen die meer willen rijden kunnen (ook) ergens anders aansluiten.

Mensen die zich nog niet hebben opgegeven maar dit wel zien zitten al moet er nog een auto gekocht of opgebouwd worden, graag bij mij aanmelden PER E-MAIL.
Degenen die nog geen bevestiging per e-mail hebben gehad willen die zich ook alsnog/nogmaals per E-MAIL opgeven! De serieus belangstellenden krijgen van mij altijd een bevestiging! Tevens graag COMPLETE gegevens, dus NAW gegevens, tel/mail etc etc, zo uitgebreid mogelijk zodat wij jullie altijd kunnen vinden!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo jan 26, 2005 14:39

o ja: nog aanvullend antwoord op Marc: de eerste races zullen voorlasnog alleen op zandvoort plaatsvinden. In de eerste plaats vanwege de al vergevorderde kalenders en gereserveerde tijden, waar wij tussen zullen moeten zien te komen, in de tweede plaats zullen wij ons eerst moeten bewijzen voordat uistapjes naar Belgie opgenomen kunnen worden. Dit zal er overigens vanwege het kostenaspect maar 1 per seizoen worden. Niet alleen om het inschrijfgeld beperkt te houden, ook vanwege de anders fors toenemende extra kosten/lasten (reis, verblijf, opnemen vrije tijd, ruzie met wederhelft etc etc)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

do jan 27, 2005 23:13

Na het weekend meer.............................................................

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di feb 08, 2005 19:15

Op het oude forum had ik mij al opgegeven als de kosten per race niet te erg uit de hand gaan lopen

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di feb 08, 2005 20:12

Remco, je mail inmiddels ontvangen.
Juist de kosten per race in de ahnd houden is het voornaamste punt! Nu heeft "de organisatie" natuurlijk alleen het inschrijfgeld in de hand! de rest wordt toch echt door de rijder zelf bepaald! namelijk door de mate van preparatie aan de auto.

Nu alvast een tip voor mensen die serieus vaker op een circuit willen gaan rijden: als je geen kant en klare raceauto koopt , wat op zich de goedkoopste oplossing is meestal, begin met een goede basiscarrosserie, geen lappendeken. Goede kooi erin de rst kan later wel.
Ga je doorontwikkelen: begin met de wegligging en remmen! je hebt niets aan pk`s als je het niet kan laten stoppen of zelfs op de weg kan houden!
Verder is de aandrijflijn het duurste deel van preparatie. Voor de 105 zijn er best wel veel goede gebruikte racespullen te koop, of zelfs nieuwe voor weinig. Wielophanging en remmen hoeft niet veel te kosten voor de 105`s (heb ik nu eenmaal het meeste verstand van..).

Succes met bouwen en tunen.

o ja voor vragen over wetenswaardigheden met betrekking tot techniek zullen de kontaktpersonen per klasse zijn:

Turbomarc (Marc Rietkerk) voor de transaxles
Forza 33 (Kees-Jan van Vessem) voor de boxerklasse
vV (Walter van Vollenhoven) voor de 105 klasse

Graag vragen alleen per e- mail of PM stellen! Aangezien de regelementen nog niet geheel uitgekristalliseerd zijn kunnen we daar op dit moment alleen op grote lijnen op in gaan!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

di feb 08, 2005 22:51

Aan alle deelnemers van de nieuwe raceklasse

We zijn bezig om op de 2e pinksterdag op Assen tijdens Viva Italia een demo te gaan rijden.
We hebben 15 tot 20 deelnemers nodig om een half uur te rijden.

Voorwaarden van onze kant zijn

Een race alfa voorzien van alle veiligheidsvoorwaarden en een racelicentie.
We willen in enkele auto´s een extra stoel zetten om mensen mee te kunnen laten rijden.

AANMELDEN SVP BIJ vV OF MIJ

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo feb 09, 2005 06:32

Wat bedoel je met alle veiligheidsvoorwaarden? Een kooi, gordels en helm snap ik maar moet dat ook Fia goedgekeurd zijn, dus goedgekeurde gordels, Fia- stoel,- raamnet,
-veiligheidstank,-helm,-kleding, enz.
En wat voor een datum is dat?


AG

Rees Cees

Re: RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo feb 09, 2005 08:25

Wat bedoel je met alle veiligheidsvoorwaarden? Een kooi, gordels en helm snap ik maar moet dat ook Fia goedgekeurd zijn, dus goedgekeurde gordels, Fia- stoel,- raamnet,
-veiligheidstank,-helm,-kleding, enz.
En wat voor een datum is dat?


AG
Je auto en je rijdersuitrusting moeten voldoen aan de eisen van de autosport (zie KNAF boek) dit lijkt me ook logisch omdat de mensen die racen automatisch al aan deze voorwaarden voldoen.
Datum Viva Italia 16 Mei

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo feb 09, 2005 08:31

Maandag 16 Mei, Assen: 2e Pinksterdag
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

AG
Full Member
Full Member
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:27
Locatie: Dieren

RE: opstarten nieuwe raceklasse?

wo feb 09, 2005 08:51

Zo logisch is het niet want bij de ZAC heb je hier en daar toch lichtere eisen of je hebt een auto staan van die al ongeveer 5 jaar stil staat daar voldoet ook niet aan de huidige eisen. Om nu al alles aan te passen voor 1 demo.

AG

Terug naar “Evenementen”