alfa 166

Bremen Classic Motorshow

di dec 28, 2004 18:32

Bremen is dichterbij als men zou denken. Vanaf Nieuweschans ben je er in 1 uur en 15 minuten.

Van 04.02-06.02 wordt in de Bremer Stadhalle De "Bremer Classic Motorshow" georganiseerd. Het evenement is zeker de reis waard.

Kijk op www.classicmotorshow.de

ErwinV6

di dec 28, 2004 18:37

Ben benieuwd wat voor beurs dit is.
Is dit het 1e jaar dat de beurs georganiseerd wordt?
Niet zover vanaf Nieuwe Schans,ja dan zeg je me wat zeg! :P
Ik ging altijd naar het Mecc maar vindt dat steeds minder dus misschien is dit een alternatief!
Techno Classica is ook altijd wel top trouwens maar dat terzijde....

Gebruikersavatar
AlfaClaudia
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Herderen (België)

di dec 28, 2004 19:02

Ben benieuwd wat voor beurs dit is.
Is dit het 1e jaar dat de beurs georganiseerd wordt?
Niet zover vanaf Nieuwe Schans,ja dan zeg je me wat zeg! :P
Ik ging altijd naar het Mecc maar vindt dat steeds minder dus misschien is dit een alternatief!
Techno Classica is ook altijd wel top trouwens maar dat terzijde....

Het wordt al enkele jaren georganiseerd.
De duitse Alfaclub is ook van de partij.
Wij gaan dit jaar ook weer er naar toe. Tis natuurlijk ook naast de deur.

groetjes
Claudia
SCARB 03617 -
Nu
Fiat Grande Punto 1.2

Gehad:
Alfa 146 Junior 1.4 TS
Alfa 166 3.2 TI
Alfa GTV 2.0 TS Lusso
Alfa 166 2.5 V6
Fiat Cinquecento Sporting 1.1

ErwinV6

di dec 28, 2004 19:07

Okedan ik heb er nooit van gehoord?
Is het een grote beurs met meerder hallen of ???
Zou het graag weten want woon helaas niet in Bremen maar ook niet in hoe heet
dat gat ook alweer?? :lol:

Gebruikersavatar
AlfaClaudia
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Herderen (België)

di dec 28, 2004 19:31

Okedan ik heb er nooit van gehoord?
Is het een grote beurs met meerder hallen of ???
Zou het graag weten want woon helaas niet in Bremen maar ook niet in hoe heet
dat gat ook alweer?? :lol:
Er zijn 5 hallen (4 grote en een kleine) , 500 standhouders van 15 verschillende landen (waaronder meerdere vanuit Nederland) en het heeft een oppervlakte van 30.000 m2.
De entree is 11 Euro.

Je kan ook op de pagina kijken
http://www.galerie.classicmotorshow.de/ ... me=Album-4 voor enkele impressies 2004.

groetjes Claudia
SCARB 03617 -
Nu
Fiat Grande Punto 1.2

Gehad:
Alfa 146 Junior 1.4 TS
Alfa 166 3.2 TI
Alfa GTV 2.0 TS Lusso
Alfa 166 2.5 V6
Fiat Cinquecento Sporting 1.1

alfa 166

vr dec 31, 2004 20:02

Ik zal fotos maken zodat jullie kunnen zien wat er aan Alfas stond

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

vr dec 31, 2004 21:04

Staan er ook folder standjes? En zo ja, hoeveel ongeveer? Emmen -> Bremmen is goed te doen... :wink:

alfa 166

za jan 01, 2005 00:45

Ja er zijn meerdere folder standjes...Het zijn natuurlijk wel Duitse folders

Constantijn

za jan 01, 2005 09:21

Ik zat er ook al over te denken om er heen te gaan, echter hoe druk is het doorgaans? Dat er veel mensen komen is niet zo erg, het gaat een beetje om de dichtheid van de mensenmassa...

alfa 166

za jan 01, 2005 11:08

je kan overal gewoon doorlopen. Wij zijn vorig jaar zelfs met een kinderwagen geweest. Dit was absoluut geen probleem. Vanuit Noord Nederland is Bremen een leuk daguitstapje. Vooral op Zondag ben je er snel zonder vrachtverkeer op de Autobahn. Als je bij nieuweschans de grens overgaat moet je je bij de plaats Leer in de Tunnel wel aan de 80 km/h houden. Hier wordt namelijk zeer streng gecontroleerd :!: :!:

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

za jan 01, 2005 15:04

Okay bedankt ! Ga ik dit jaar daar eens naartoe. Is weer eens wat anders dan vehikel.

Constantijn

za jan 01, 2005 21:02

OK, klinkt wel goed zo, het is namelijk niet leuk om alleen maar een beetje met de massa mee te kunnen schuifelen.
Ja, ik heb ze daar inderdaad ook wel vaker met hun wit/groene karretjes zien posten bij de tunnel... (gelukkig rijd ik nooit te hard)

alfa 166

RE: Bremen Classic Motorshow

ma jan 24, 2005 10:28

Ik zal fotos maken en proberen hier te plaatsen

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Bremen Classic Motorshow

zo feb 06, 2005 13:00

Ik ben Zaterdag in Bremen geweest. Zoals verwacht weer beredruk natuurlijk maar ik moet zeggen dat ik mij prima vermaakt heb. Er was zelfs een stand van de duitse Alfaclub. Ze hadden een Alfa F12 als clubwagen. Verder stonden er nog een paar Alfa`s maar de leukste stonden op de parking buiten.
De onderdelen stands vielen mij wat tegen maar voor de Mercedesliefhebbers was er genoeg te vinden. Santoro stond er trouwens ook met een aanhanger vol onderdelen.
De meeste indruk maakte een Triumph Spitfire op mij. Deze was om een boom gekruld geweest en stond nu te koop op de beurs. De bestuurdersstoel was volledig geplet onder de linkerdeur en bodemplaat. Het stuur zat op de plaats waar normaliter de rechterbuitenspiegel zat. Er stond een foto bij van de eigenaar na de crash en die was er wonder boven wonder levend van af gekomen. Onvoorstelbaar. Toch iets om bij stil te staan als je een zondagmiddag uit toeren gaat.
Met een paar folders en 2 dakemblemen voor de Sud ben ik er toch niet voor niets geweest. En, o ja. Die Polistil Alfasud Ti 1/24 voor 65 euro heb ik maar laten liggen. Ik denk dat hij er vandaag ook nog wel ligt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfaClaudia
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Herderen (België)

RE: Bremen Classic Motorshow

zo feb 06, 2005 17:42

Och wat leuk, jammer dat we mekaar niet getroffen hebben. :) Anders hadden we eens eindelijk iemand van het forum leren kennen.
Wij zijn zaterdag namelijk ook daar geweest en er waren zoals altijd ook weer heel veel nederlanders aanwezig. Mn man en ik zeiden nog tegen elkaar: misschien zitten er wel een paar van de club erbij. Maar ja, als je de gezichten niet kent kom je niet ver.
Ik heb ook een paar foto's genomen en ik zal proberen ze op het forum te krijgen.

De F12's kan je op duitse alfaclub op de link van de clubshop zien staan.

Dit waren de Alfa's die bij de duitse alfa club stonden, buiten de F12 dan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Deze stonden allemaal een beetje verspreid van mekaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Deze Porsche Nr.6 Coupe met Fuhrmann Motor, werd speciaal voor de Mille Miglia in 1954 gebouwd, werd echter niet gereed en treedde dan in de rallye Luik - Rome - Luik aan.
In de jaren 50 heeft een acteur collega van James Dean deze auto gekocht en verongelukte ook met de auto. Weken na het ongeluk werd hij met de auto in een diep ravijn gevonden. Ettelijke jaren later werd de auto op een autokerkhof gevonden.
Momenteel wordt deze Porsche gerestaureerd om op de Mille Miglia in 2006 mee te kunnen rijden.

Afbeelding
Afbeelding

groetjes
Claudia
SCARB 03617 -
Nu
Fiat Grande Punto 1.2

Gehad:
Alfa 146 Junior 1.4 TS
Alfa 166 3.2 TI
Alfa GTV 2.0 TS Lusso
Alfa 166 2.5 V6
Fiat Cinquecento Sporting 1.1

Terug naar “Evenementen”