Al met al weer een geslaagde dag, waarvoor dank aan de organisatie!

en de 2e plaats meldt zich ookGewonnen!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
(ja, ik weet het: meedoen is belangrijker dan winnen....)
Was een leuke rit, maar wel erg koud, zeker wanneer je open reed....ik zit nu nog te klappertanden!
@ organisatie: was super, maar volgende keer graag 25 graden celsius!
Hier sluit ik me volledig bij aan. Naar mijn mening moeten vragen wel te beantwoorden zijn door hints in de omgeving. En niet omdat je toevallig gpsapparatuur aan boord hebt. Antwoorden die door middel van internet gegeven worden zouden naar mijn mening sowieso niet goedgekeurd mogen worden. Voor de organisatie natuurlijk lastig te achterhalen, maar dat is eerder een morele regel voor de deelnemers zelf.Mensen die een GPSapparaat gebruikten waren duidelijk in het voordeel, wat ik persoonlijk jammer vind omdat het om het puzzelen zou moeten gaan en niet om de techiek die je met je mee sleept.
Het aantal passagiers op de pont was onderweg eenvoudigweg niet (meer) te vinden. In zo'n geval vind ik dat de organisatie de vraag gewoon moet schrappen. Dat 2/3 van de puzzelaars kennelijk het antwoord op Internet gevonden hebben vind ik leuk voor hen, maar het is een puzzeltocht en geen Internetspelletje. Nogmaals, ik vind dat je de rit zou moeten kunnen rijden zonder enig stuk electronica aan boord en dan alle vragen goed moet kunnen hebben. Wij hadden als antwoord "geen" omdat de pont niet voer en "onklaar" gemaakt was. We hadden kennelijk te ver doorgedacht.
Haha, ik was de tweede bert, de rode. Het paard sloeg inderdaad op hol vlak voordat ik er langs wilde gaan. Ik had niet iets harder moeten rijden. Het arme beest heeft nog een behoorlijk stuk meegerendNavigator en ik zijn trouwens nog met de schrik vrijgekomen bij een paard dat op hol sloeg toen we langs probeerden te rijden. En we reden echt niet als gekken voorbij. Twee bertjes die achter ons reden veroorzaakten geloof ik nog meer onrust bij het arme dierMensen die een GPSapparaat gebruikten waren duidelijk in het voordeel, wat ik persoonlijk jammer vind omdat het om het puzzelen zou moeten gaan en niet om de techiek die je met je mee sleept.
Het aantal passagiers op de pont was onderweg eenvoudigweg niet (meer) te vinden. In zo'n geval vind ik dat de organisatie de vraag gewoon moet schrappen. Dat 2/3 van de puzzelaars kennelijk het antwoord op Internet gevonden hebben vind ik leuk voor hen, maar het is een puzzeltocht en geen Internetspelletje. Nogmaals, ik vind dat je de rit zou moeten kunnen rijden zonder enig stuk electronica aan boord en dan alle vragen goed moet kunnen hebben. Wij hadden als antwoord "geen" omdat de pont niet voer en "onklaar" gemaakt was. We hadden kennelijk te ver doorgedacht.![]()
Het zal niet meevallen om zoiets uit te zetten en te verzinnen, maar hoe meer vragen echt niet op internet te vinden zijn, hoe leuker zo'n rit gaat worden. Het zelfde geldt voor een GPSapparaat in de auto. Wij gebruiken hem als tripmaster en vroeger toen het routezoeken nog moeilijker voor ons was om weer terug te komen op de route. Als je een route uitzet waarbij je niets hebt aan de straatnamen die er aan zitten te komen is het ding ook al een stuk minder nuttig voor de puzzelaar.Hier sluit ik me volledig bij aan. Naar mijn mening moeten vragen wel te beantwoorden zijn door hints in de omgeving. En niet omdat je toevallig gpsapparatuur aan boord hebt. Antwoorden die door middel van internet gegeven worden zouden naar mijn mening sowieso niet goedgekeurd mogen worden. Voor de organisatie natuurlijk lastig te achterhalen, maar dat is eerder een morele regel voor de deelnemers zelf.Mensen die een GPSapparaat gebruikten waren duidelijk in het voordeel, wat ik persoonlijk jammer vind omdat het om het puzzelen zou moeten gaan en niet om de techiek die je met je mee sleept.
Het aantal passagiers op de pont was onderweg eenvoudigweg niet (meer) te vinden. In zo'n geval vind ik dat de organisatie de vraag gewoon moet schrappen. Dat 2/3 van de puzzelaars kennelijk het antwoord op Internet gevonden hebben vind ik leuk voor hen, maar het is een puzzeltocht en geen Internetspelletje. Nogmaals, ik vind dat je de rit zou moeten kunnen rijden zonder enig stuk electronica aan boord en dan alle vragen goed moet kunnen hebben. Wij hadden als antwoord "geen" omdat de pont niet voer en "onklaar" gemaakt was. We hadden kennelijk te ver doorgedacht.