ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Geen F1 auto tijdens de SS 2008 ..... helaas

ma sep 01, 2008 15:11

Waar ik me persoonlijk meer aan erger is dat wij met onze "religie" maar beperkt herrie mogen maken, maar dat iedere kerk en moskee op onmogelijke momenten een heleboel herrie mag maken, overal midden in bewoonde gebieden. Zet die gebouwen ook eens fijn buiten de bewoonde wereld en maak er een geluidswal omheen. Ik heb er geen bezwaar tegen dat mensen hun religie willen beleven, maar val mij dan niet met de herrie lastig, als ik de herrie van mijn religie niet ook onbeperkt naar buiten mag brengen.
Intressante opvatting...
ehh zo heb ik er eigelijk nog nooit naar gekeken idd, ik stem voor ;)
maaar wat al eerder is aangehaald, geluids beperkende middelen zouden best wonderen doen idd. zeker op assen waar alles nog vlakker is dan je eigen gemaakte pannekoek (zouden ze daro al weten dat de wereld rond is :twisted: grapje ;) )
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Geen F1 auto tijdens de SS 2008 ..... helaas

ma sep 01, 2008 15:11

Ik heb wel eens iets gezien over geluidsbestrijding, dit kan je tegengaan door hetzelfde geluid uit te zenden of zoiets.

wie weet er meer over en kan er iets zinnigs over vertellen, het is niet echt blijven hangen
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma sep 01, 2008 15:14

Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Dinky Boy
Miniaturista

ma sep 01, 2008 15:14

Heb ook nog getwijfeld over de zondag, onder andere vanwege de F1 wagen. Zoiets is een publiekstrekker bij uitstek natuurlijk.

Wat ik dan niet snap: weet (vermoeden?) de club en circuit organisatie dan van tevoren niet dat het rijden met die wagens geluidsproblemen op levert? Het is voor hun neem ik aan net zo goed vervelen om eerst het publiek lekker te maken met een belofte, en deze vervolgens niet te kunnen waarmaken.
Nee, dat kunnen we niet van te voren al vaststellen. Dat heeft te maken met de manier waarop het geluid gemeten wordt. Niet alleen de piek maar ook de duur. Op een bepaald moment zit je aan je tax.
In de flyer en op de Spettacolo-site hebben we wel de aanwezigheid vermeld, maar niet kunnen beloven dat hij zou op de baan zou gaan rijden. Hoe graag we dat ook hadden gedaan, de tekst daarvoor had ik al klaarliggen.

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 01, 2008 15:21

Het is natuurlijk verschrikkelijk jammer dat die F1 niet mocht rijden, maar ik kan me de keuze van de organisatie wel voorstellen. Als je een heleboel enthousiaste mensen moet teleurstellen omdat ze zelf de baan niet op mogen, of de SI/Challenge mensen moet vertellen dat hun race niet door zou gaan omdat ze een paar rondjes F1 willen doen, ga je nog minder populair worden dan zoals het nu is gegaan.

Waar ik me persoonlijk meer aan erger is dat wij met onze "religie" maar beperkt herrie mogen maken, maar dat iedere kerk en moskee op onmogelijke momenten een heleboel herrie mag maken, overal midden in bewoonde gebieden. Zet die gebouwen ook eens fijn buiten de bewoonde wereld en maak er een geluidswal omheen. Ik heb er geen bezwaar tegen dat mensen hun religie willen beleven, maar val mij dan niet met de herrie lastig, als ik de herrie van mijn religie niet ook onbeperkt naar buiten mag brengen.
Sta je op het station in Almelo, hoor je paar keer per dag zo'n Moslims door n microfoon brullen... ongelovelijk. Nederland is een democratisch land (iets met meerderheid enzo ;)) maar als minderheid heb je het hier veel beter :roll:
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

sudsprint
Guru
Guru

ma sep 01, 2008 15:30

Zo zijn er ook mensen in Groningen die klagen over het geluid van de "ziekenhuis" helicopter. Kan ik ook niet begrijpen. Heb stiekum de wens dat die mensen op een dag ook die helicopter nodig hebben maar dat hun verteld gaat worden dat ie niet mag vliegen wegens geluidsoverlast. Sorry!
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

tommaso
Guru
Guru

ma sep 01, 2008 15:38

Heb me , noodgedwongen door dit topic, wat ingelezen in deze materie.

Probleem van Assen op dit moment is de geluidspaal die bij de Veenslang staat die nu met de verandere contour van het circuit verkeerde waarden meet.
Een onderzoeksbureau heeft daar al onderzoek naar gedaan en vastgesteld dat de geluidsbelasting zoals gemeten hoger is dan de werkelijke waarde.
Dit onder andere door de nieuwe tribunes aan de noordkant en het andere gebouw aldaar.
Van de Raad van State moet er echter meer onderzoek gedaan worden om aan goede waarden te komen.

Is zoals gebruikelijk dus weer een juridische kwestie geworden.
Er zijn regels maar die zijn zodanig geformuleerd dat het circuit er niet mee uit de voeten kan.
Ze kunnen niet eens zelf bepalen wanneer ze voor welke evenementen extra geluidsdagen mogen inzetten.
Dit jaar was er geen Champ Car dus hadden ze eigenlijk drie extra geluidsdagen over waarmee in theorie dus die F1 auto een eigen race had kunnen rijden :lol:

Echter om de regels omgebogen te krijgen ben je dus weer een aantal maanden verder.
Voor bepaalde categorieen evenementen geld de belasting per dag.
Daar worden noodgedwongen tamelijk irreeele waarden voor aangehouden.
Las op een motorforum dat je wel met 40 straatmotoren op de A28 mag rijden maar als die tegelijk van start zouden gaan op het circuit dan ga je boven de geluidsnormen uit!

Zoals al eerder geschreven vond ik dat starten van de F1 auto zoals afgelopen weekend gedaan al heel erg mooi.
Hopelijk komt de auto nog een keer uit in de EuroBoss serie die op Spa wel van start mag gaan.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

ma sep 01, 2008 16:24

ja dat had ik ook gelezen dat ze het nieteens zelf mogen bepalen wanneer die dagen er zijn... das dan een hele goede toekomst voor de TT :?
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Animale Bianco
Full Member
Full Member

ma sep 01, 2008 17:02

Nee, dat kunnen we niet van te voren al vaststellen. Dat heeft te maken met de manier waarop het geluid gemeten wordt. Niet alleen de piek maar ook de duur. Op een bepaald moment zit je aan je tax.
Dank je voor de uitleg, maakt de problematiek erom heen ook voor mij helderder en beter te begrijpen. Ik was niet zover ingelezen als anderen.

Het was overigens geen verwijt of negatief bedoeld, het is jullie ook maar opgedrongen om te roeien met de riemen die aangereikt worden. Ondanks dat ik er deze keer niet bij geweest ben, het geluid uit de filmpjes gaf me al kippevel. Ik hoop eerlijk dat ondanks de regeltjes de organisatie en ook de leiding van het circuit zich niet laten ontmoedigen. Wat is er nou mooier dan dat het mogelijk blijft om zulke speciale wagens op meetings te kunnen zien en beter nog: horen !!!
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 01, 2008 20:21

en Iron Maden mocht waarschijnlijk ongelimiteerd de trommelvliezen breken van alle aanwezigen, zonder inkorting waarschijnlijk, waarschijnlijk ook nog 's avonds en niet overdag....tis echt te belachelijk voor woorden...
Ja, maar dat is een commercieel belang he?... Als het genoeg geld oplevert mag lawaai best hoor :-$ .
Hier in de Achterhoek heb ik meerdere keren per jaar LANGDURIG last van lawaai, in huis hoorbaar op minimaal 1 km afstand van de evenementen:
- Muzikale opluistering paasvuren
- Stadsfeesten
- Kermissen
Aangezien er 4 dorpen aan elkaar grenzen is dat x4 ellende... Bij voorkeur zomers als het mooi weer is tot diep in de nacht.
Blijft een politieke kwestie helaas.
En daar heb ik al lang het vertrouwen in verloren, en daarmee de hoop dat het ooit goed komt.
Dit onderdeel had ik lang naar uitgekeken en zijn we min of meer speciaal voor gekomen.
Ja, en daarom maar weer op tijd vertrokken :-# .

Heel erg jammer voor de organisatie, alhoewel ik me wel afvraag waarom die het niet heeft zien aankomen en niet al eerder delen van het programma heeft beperkt, al had de F1 maar 1 rondje gereden...
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 01, 2008 20:27

Dit onderdeel had ik lang naar uitgekeken en zijn we min of meer speciaal voor gekomen.
Ja, en daarom maar weer op tijd vertrokken :-# .
Dat laatste helaas niet voor ons :oops: Hebben mee gedaan aan de recordpoging.
Hier hadden we al gauw een beetje spijt van :shock:
Wat een *piep piep pieperdepiep* file zeg :evil:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Arjan75qv
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 01, 2008 20:39

Dat laatste helaas niet voor ons :oops: ......... Wat een *piep piep pieperdepiep* file zeg :evil:
Zo heeft alle nadeel toch een voordeel, geen last van gehad dus :whistle:
Nee, zo'n file dà's fijn voor het lawaai en milieu ](*,) :-#
Arjan Cats

166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 01, 2008 21:02

Er wonen waarschijnlijk mensen dicht bij het circuit die er een sport van maken om bij het minste en geringste spoor van lawaai de telefoon grijpen.
Beroepszeikers. En wegens succes zullen ze er alleen maar mee doorgaan. En wat is nu een half uurtje `lawaai`op een gehele zondag? Bij mij in het dorp rijden er op zondag ook wel es crossmotoren door het bos. Als we ons daar druk over gaan maken kan dat ook niet meer. Leven en laten leven.
Snap ook niet dat de gemeente vergunningen uitgeven om in de buurt van het circuit te mogen bouwen. Da`s ook vragen om moeilijkheden.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma sep 01, 2008 21:33

Er wonen waarschijnlijk mensen dicht bij het circuit die er een sport van maken om bij het minste en geringste spoor van lawaai de telefoon grijpen.
Het circuit ligt nog redelijk buiten de stad... met weinig omwonenden...

Witterzomer... de camping is de grootste klager... heel vreemd... maar over de TT klagen ze nooit.... en dan zitten de propvol... vreemd genoeg voor 99% met motorgasten.... nu zijn ze redelijk apres-saison... en zitten ze niet echt vol met Alfagasten....

Trekt (ouderwetse versie van gebiedende wijs :wink: ) uw conclusie zou ik zeggen :wink:

Ook is het zondermeer vreemd dat het circuit er al lag... en al in gebruik was... toen die camping nog niet bestond... vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemd!

Misschien eens allemaal klagen over hoe asociaal kramperen is?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

pinin39
Full Member
Full Member

ma sep 01, 2008 22:11

afgelopen jaar tijdens de straatraces voor de Dutch Superbikes in Hengelo (GLD) geweest
en je wilt het niet geloven maar dwars door het dorp met alle trailers , bussen , campers etc geweest en
er staan dan dranghekken om de menigte die er staat op afstand te houden !

we werden toegejuicht , kregen gratis biertjes en iedereen was blij !

ik had echt het idee dat we een soort van helden waren , toen dacht ik : kijk zo kan het ook !
als een geheel dorp er voor gaat is het een succes

zelfde is de GPEEXT.nl een circuit dwars door een klein dorpje met de meest luidruchtige klassieke motoren
en het hele dorp loopt uit , werkt mee , geniet en helpt weer opruimen .

het is dus nog wel mogelijk in nederland alleen moet je die plekken met een vergrootglas zoeken .
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Terug naar “Evenementen”