Gebruikersavatar
Evenementen Commissie
SCARB
Berichten: 485
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:52
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

di okt 22, 2013 14:43

Binnen in een hoek stond die
Die Alfa tipo 179 formule 1 is te spotten op de SCARBtube video. Zie het nieuwsbericht. Daar tref je ook de link naar de foto's aan.
Evenementen: https://www.alfaclub.nl/evenementen
Spettacolo: http://spettacolosportivo.eu
Vragen: https://www.alfaclub.nl/contact/bestuur
(NIET via forumberichten, die komen niet bij de juiste persoon terecht)

Gebruikersavatar
ducaatje996
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za feb 11, 2012 16:47
Locatie: apeldoorn

Re: RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

di okt 22, 2013 20:18

Schijnt toch altijd voor veel mensen moeilijk te zijn zich 'gewoon te comformeren' aan regels :shock: . Een beetje goodwill te tonen deze er ook goed onder te leggen en later weer ff netjes terug te brengen als je daar uitgenodigd wordt je auto gratis te parkeren. Typisch nederland altijd die eeuwige vraag waarom en wat heeft het voor een zin voor men iets wil doen.

Het terrein wordt voor diverse buitengelegenheden gebruikt, en wil op die bestrating geen olievlekken: Ik heb daar geen enkele moeite mee onder mijn vrijwel nieuwe MiTo, kleine moeite.
Beter kan je het niet verwoorden.................het is te hopen dat zulke mensen dit ter harte nemen en ook eens aan een ander denken

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

wo okt 23, 2013 12:00

Ik snap het wel hoor ... op het matje geroepen worden is nooit fijn :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1741
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

wo okt 23, 2013 23:18

Schijnt toch altijd voor veel mensen moeilijk te zijn zich 'gewoon te comformeren' aan regels :shock: . Een beetje goodwill te tonen deze er ook goed onder te leggen en later weer ff netjes terug te brengen als je daar uitgenodigd wordt je auto gratis te parkeren. Typisch nederland altijd die eeuwige vraag waarom en wat heeft het voor een zin voor men iets wil doen.

Het terrein wordt voor diverse buitengelegenheden gebruikt, en wil op die bestrating geen olievlekken: Ik heb daar geen enkele moeite mee onder mijn vrijwel nieuwe MiTo, kleine moeite.
Beste ebbr,
Het verbaast mij dat je me met jouw reactie neerzet als iemand "voor wie het moeilijk is zich gewoon te conformeren aan de regels :shock: ".
Volgens mij ken ik jou niet en jij mij ook niet, dus dat oordeel is blijkbaar alleen op mijn laatste forumbericht gebaseerd?

Ik vraag mij af of jij eigenlijk zelf wel op de hoogte bent van "de regels" en van wat er speelt omtrent Autotron en bescherming van het grondwater? Uit jouw onderbuikreactie blijkt van niet, dus ik zal de moeite nemen om het geduldig uit te leggen. Lees verder.

Het Autotron en de gemeente 's-Hertogenbosch hebben al een tijdlang een conflict. Dat heeft alles met het gebruik en de vergunningen te maken.
De locatie wordt sinds jaren niet meer als museum en pretpark gebruikt maar als een beurzen- en evenementenaccomodatie. Zie hier: http://www.autotron.nl/museum-pretpark-gesloten
En daar is de gemeente het niet mee eens, zie hier: http://www.s-hertogenbosch.nl/inwoner/b ... /autotron/

[NB: Dit zijn geen berichten en meningen van mij hè, maar van de exploitant zelf en van de gemeente die de regels heeft en moet handhaven!]

De naam van het Autotron is wel hetzelfde gebleven maar het gebruik is veranderd volgens de regels. Met het huidige gebruik stelt de gemeente keihard dat het parkeerterrein van het Autotron een aaneengesloten verharding moet hebben om het grondwater te beschermen. Die aaneengesloten verharding is er niet, dat is een feit. Daarover heeft de exploitant een probleem met de gemeente. Het gaat er dus helemaal niet om dat "het terrein op die bestrating geen olievlekken wil". Met het terrein bedoel je waarschijnlijk de exploitant? En die bestrating bestaat uit losse klinkers en dat is juist het hele probleem volgens de regels en met het huidige gebruik van de accomodatie!

Begrijp je nu waarom ik die oliematjes maar een belachelijk gedoe vind? De exploitant zadelt zijn personeel en alle klanten / bezoekers daar mee op maar het is alleen een krampachtige poging om voor weinig geld iets zichtbaars te doen. De regel die de gemeente stelt is dat er een aaneengesloten verharding moet zijn en die is er niet. Dan mag het duidelijk zijn dat die gekke oliematjes nog bij lange na geen oplossing zijn.

Met deze wetenschap vind ik jouw reactie nogal ongepast en ook getuigen van weinig kennis van zaken. Dus mijn tip: als je weer eens het wijsvingertje wilt opsteken, zorg dan dat je wat beter geïnformeerd bent. Want zo zet je niet mij voor schut maar vooral jezelf.

Maar voor deze ene keer wil ik dit vuiltje van jou wel onder de mat (het oliematje) wegvegen :lol:


,

Gebruikersavatar
Quadrifoglio916
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 09:42
Locatie: Valkenswaard

Re: RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 12:03

Schijnt toch altijd voor veel mensen moeilijk te zijn zich 'gewoon te comformeren' aan regels :shock: . Een beetje goodwill te tonen deze er ook goed onder te leggen en later weer ff netjes terug te brengen als je daar uitgenodigd wordt je auto gratis te parkeren. Typisch nederland altijd die eeuwige vraag waarom en wat heeft het voor een zin voor men iets wil doen.

Het terrein wordt voor diverse buitengelegenheden gebruikt, en wil op die bestrating geen olievlekken: Ik heb daar geen enkele moeite mee onder mijn vrijwel nieuwe MiTo, kleine moeite.
Beste ebbr,
Het verbaast mij dat je me met jouw reactie neerzet als iemand "voor wie het moeilijk is zich gewoon te conformeren aan de regels :shock: ".
Volgens mij ken ik jou niet en jij mij ook niet, dus dat oordeel is blijkbaar alleen op mijn laatste forumbericht gebaseerd?

Ik vraag mij af of jij eigenlijk zelf wel op de hoogte bent van "de regels" en van wat er speelt omtrent Autotron en bescherming van het grondwater? Uit jouw onderbuikreactie blijkt van niet, dus ik zal de moeite nemen om het geduldig uit te leggen. Lees verder.

Het Autotron en de gemeente 's-Hertogenbosch hebben al een tijdlang een conflict. Dat heeft alles met het gebruik en de vergunningen te maken.
De locatie wordt sinds jaren niet meer als museum en pretpark gebruikt maar als een beurzen- en evenementenaccomodatie. Zie hier: http://www.autotron.nl/museum-pretpark-gesloten
En daar is de gemeente het niet mee eens, zie hier: http://www.s-hertogenbosch.nl/inwoner/b ... /autotron/

[NB: Dit zijn geen berichten en meningen van mij hè, maar van de exploitant zelf en van de gemeente die de regels heeft en moet handhaven!]

De naam van het Autotron is wel hetzelfde gebleven maar het gebruik is veranderd volgens de regels. Met het huidige gebruik stelt de gemeente keihard dat het parkeerterrein van het Autotron een aaneengesloten verharding moet hebben om het grondwater te beschermen. Die aaneengesloten verharding is er niet, dat is een feit. Daarover heeft de exploitant een probleem met de gemeente. Het gaat er dus helemaal niet om dat "het terrein op die bestrating geen olievlekken wil". Met het terrein bedoel je waarschijnlijk de exploitant? En die bestrating bestaat uit losse klinkers en dat is juist het hele probleem volgens de regels en met het huidige gebruik van de accomodatie!

Begrijp je nu waarom ik die oliematjes maar een belachelijk gedoe vind? De exploitant zadelt zijn personeel en alle klanten / bezoekers daar mee op maar het is alleen een krampachtige poging om voor weinig geld iets zichtbaars te doen. De regel die de gemeente stelt is dat er een aaneengesloten verharding moet zijn en die is er niet. Dan mag het duidelijk zijn dat die gekke oliematjes nog bij lange na geen oplossing zijn.

Met deze wetenschap vind ik jouw reactie nogal ongepast en ook getuigen van weinig kennis van zaken. Dus mijn tip: als je weer eens het wijsvingertje wilt opsteken, zorg dan dat je wat beter geïnformeerd bent. Want zo zet je niet mij voor schut maar vooral jezelf.

Maar voor deze ene keer wil ik dit vuiltje van jou wel onder de mat (het oliematje) wegvegen :lol:


,
Daarmee blijft het punt van EBBR toch nog steeds hetzelfde :? Het gaat erom dat de organisatie een bepaalde regel / bepaalde regels heeft bedacht (matjes onder de auto in dit geval) en daar dien je je dan gewoon aan te houden / op te volgen (hoe stom sommige regeltjes misschien ook zijn).
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 13:04

Tonio,

Mijn reactie en verbasing is niet op 1 persoon gericht laat dat helder zijn, ik ken jouw idd niet en respecteer jouw en anderen bij voorbaat. Veel mensen wss niet eens echt goed bij nagedacht.

Wat hierboven al vermeld wordt, bevestigt je betoog juist mijn gevoel: men wil altijd weten 'waarom en hoe zit dit' in nederland voordat men bereid is zich aan regels te houden. Het gaat om het gezicht en netheid vanuit SCARB naar de organisator toe. Wat de overheidsregels zijn en waarom moet niet uitmaken dus. Resulterend in mijn gevoel van: jammer dat ik zoveel van die niet opgeruimde en/of grappig bedoelde geplaatste matjes constateerde en hier weer voorbij zie komen.

Ik merk dat ook vaak in mijn werk, er is altijd eerst weerstand (of reacties je onderbouwing klopt niet dus ik doe het maar niet) voor men bereid is een opdracht uit te voeren lijkt het: ik beschouw dat als typisch nederlands (dat heeft soms voor- en nadelen kwestie van doseren).
Links of rechtsom dit vertraagd soms alleen de uitkomst die toch wel vast staat.
Mijn mening daar hoef je het niet mee eens te zijn :wink:
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
ducaatje996
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za feb 11, 2012 16:47
Locatie: apeldoorn

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 13:49

Als je als bezoeker aankomt bij zo,n evennemnt en ze vragen mij een doek onder de auto te leggen ......dan doe ik dat........Hoeveel mensen weten waar het echt om gaat? Wie kent dit verhaal? tjonghu jonghu wart een zielig vertoon van mensen die zelf wel de regels bepalen als ze op visite gaan bij een ander

gtalfasz
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 22:55

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 15:05

Ik lees met stijgende verbazing over hoe men zich blijkbaar druk kan maken over een matje! Kostte mij 5 seconden om het matje er onder te leggen en 5 seconden om het op te rollen en vervolgens terug te brengen (loopafstand was overigens ongeveer 50 meter, dus geen gevaar voor vlekken in het interieur).
Blijkbaar moet ik voortaan eerst het lokaal bestemmingsplan doornemen alvorens te overwegen of ik wil voldoen aan een simpel verzoek :wink: .
Laatst gewijzigd door gtalfasz op do okt 24, 2013 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa SZ
Alfa 147 GTA
Maserati Quattroporte V
Alfa 90

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 16:10

... Als dat geen matten wordt
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 19:09

Nu graag terug naar de positieve berichten betreffend het evenement. :wink:

Oh man..... matten over een stel oliematjes?
Liever niet, want dan gaat men van dit topic al gauw matzwart kijken. :mrgreen:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 19:47

Zaterdag hadden wij die problemen niet. Maurice en ik legden gewoon nog eens netjes uit waarom die matjes waren en hielpen zelfs nog waar nodig 8)

Nee, bij ons was het geen matten. Blijft alleen wel vreemd dat de andere kant met onverharde parkeerplaats niet "gemat" werd :shock:

Ik vond het een leuk evenement en tot de 27e allemaal op de Zuiderzeerit!

Greetz,

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
tenzo
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: zo aug 04, 2013 16:19
Locatie: Rotterdam

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

do okt 24, 2013 23:09

Toen ik op het terrein stond, met mijn niet nader te noemen automerk, van Autotron een jaar of 6 geleden hadden ze die matjes ook al, ik heb ze overal onder de auto's zien liggen, en niemand erover gehoord.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

vr okt 25, 2013 09:54

Zaterdag hadden wij die problemen niet. Maurice en ik legden gewoon nog eens netjes uit waarom die matjes waren en hielpen zelfs nog waar nodig 8)
Zondag waren er evenmin 'problemen'. Ik heb Arjan even staan helpen met het uitdelen. In de meeste gevallen werd het matje gewoon aangenomen en onder de auto gelegd. In een enkel geval helaas niet zoals dat hoorde (zie eerder geplaatste foto's). Dat veel mensen de effectiviteit van zo'n matje in twijfel trekken wil nog niet zeggen dat ze problemen maken.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

vr okt 25, 2013 12:42

Met matties ga je toch sporten of zo ? 8) :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: SCARB 19-20 okt: aanwezig op Auto Moto d'Italia

vr okt 25, 2013 16:03

Mat... Rollen... altijd al gezegd dat ik dat niks vind....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Evenementen”