Andretti Molletti

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

di okt 19, 2010 19:05


En ondanks dat mijn 155 ook een transaxle is rij ik toch niet met de transaxle rit mee.
:shock: Huh? Leg eens uit!?
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle

In the automotive field, a transaxle is a major mechanical component that combines the functionality of the transmission, the differential, and associated components of the driven axle into one integrated assembly.

:wink:


Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

di okt 19, 2010 20:42


En ondanks dat mijn 155 ook een transaxle is rij ik toch niet met de transaxle rit mee.
:shock: Huh? Leg eens uit!?
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle

In the automotive field, a transaxle is a major mechanical component that combines the functionality of the transmission, the differential, and associated components of the driven axle into one integrated assembly.

:wink:
Je had het niet beter kunnen zeggen. 8)

Andretti Molletti

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

di okt 19, 2010 21:24

een 105je is een van de weinige NIET transaxles :wink:

Gebruikersavatar
75junior
Junior Member
Junior Member
Berichten: 91
Lid geworden op: za aug 25, 2007 12:38

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

di okt 19, 2010 23:36

De vraag is of je wel met een niet register auto wilt mee rijden. De bedoeling van een registerrit is om allemaal dezelfde auto's bij elkaar te krijgen.
Zondag heeft het 156 register een rit, je denkt toch niet dat ik dan met de Zagato mee rij? Ik zal heus niet weg gestuurd worden maar je hoort er gewoon niet tussen.
En ondanks dat mijn 155 ook een transaxle is rij ik toch niet met de transaxle rit mee.
Er zijn overigens genoeg ritten die voor alle types open zijn, kijk maar in de kalender. Misschien moet je daar verder voor rijden, maar dat is nou eenmaal het nadeel van een landelijke club.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat 's ochtends de vers gepoetste en afgetankte Montreal (of een andere Alfa) niet wil starten en je had al afgesproken om te komen, dat je dan een andere Alfa pakt is te begrijpen maar het moeten wel uitzonderingen blijven.
Je moet er niet aan denken dat je een Giulia rit hebt en het merendeel van de meerijdende auto's is voorwielaangedreven. Of dat de Spider picknick overspoeld word met allerlei dichte Alfas, ook leuk om te zien, maar het past gewoon niet.

De fotograaf moet in het vervolg de instructie krijgen om niet registerautos met fotoshop te doen verdwijnen, wat niet weet wat niet deert. Dan kan deze discussie in de toekomst voorkomen worden.
Dit is echt van de zotte!

En dát is nu, denk ik, hier steeds het punt (waardoor sommigen zelfs afhaken)!

Vorig jaar ben ik met mijn Bertoontje, geheel toevallig, bij een meeting geweest van Britse klassieke auto's. Ik was daar van harte welkom, mocht mijn Italiaantje gewoon tussen het Engels schoon zetten en de Bertone werd oprecht bewonderd, hun klassiekers werden met enthousiasme getoond en weet je waarom?

(Misschien vinden sommigen dat een beetje vreemd om te horen...........)

gewoon, omdat we gezellig kwamen doen bij gezellige mensen.
En dáárom 'hoorden wij er ook tussen'!

En dáárom 'paste de Bertone daar gewoon WEL'!










(En nu hoop ik ergens toch diep van binnen, echt, ik hoop van harte dat nu niemand gaat zeggen: "ga dan naar die club" - want die heeft mijn punt dan echt niet begrepen.)
Heb: 75 3.0 V6 QV, GT 1300 Junior, Giulietta 1.4Tmultiair
Had: 75 1.8, 75 3.0 V6 America, 75 3.0 V6 QV, 146 1.6 16v, 75 2.0 TS (zie avatar), GT 2000 Junior, 146 2.0 ti.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

wo okt 20, 2010 08:39

Kunt vanalles bediscussieren hier 'prima', maar het standpunt van SCARB is dat je als betalend lid in principe aan alle ritten mag deelnemen die op kosten van de SCARB (en jouw dus als betalend lid) betaald en georganiseerd wordt.

Het is echter wel de bedoeling om zoveel mogelijk van het aangekondigde type (of liefhebbers die de auto in restauratie hebben oid) gezellig bijelkaar te krijgen.


Wij hadden met ons 916 registerritje diverse 75/155 en ander spul er bij rijden, prima toch zolang er maar alfa op staat en degene liefhebber is van het specifieke type. Misschien wel aspirant kopers die advies willen hebben oid :wink:

Gr René
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Andretti Molletti

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

wo okt 20, 2010 10:58

Kunt vanalles bediscussieren hier 'prima', maar het standpunt van SCARB is dat je als betalend lid in principe aan alle ritten mag deelnemen die op kosten van de SCARB (en jouw dus als betalend lid) betaald en georganiseerd wordt.Gr René
ZO hoe kom jij aan die wijsheid?
NO WAY MAN!

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

wo okt 20, 2010 11:09

NO WAY/ YES WAY :shock:

Ben crewmember van het 916 register dus dicht betrokken bij SCARB evenementen draag dus regelmatig het oranje shirt :lol: , verder niets bijzonders hoor en algemeen bekend het staat in de algemene voorwaarden voor evenementen hier op de site:
http://www.alfaclub.nl/events.php?info

De registerritten staan in deze bijbehorende evenementen lijst. Niet leden worden wel in een vereist type alfa verwacht en betalen 8,00 voor deelname.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Andretti Molletti

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

wo okt 20, 2010 12:03

Blijkbaar val ik buiten deze groep:
voor SCARB-leden en niet SCARB-leden

Gebruikersavatar
gt1600Junior
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 809
Lid geworden op: ma jan 05, 2009 10:16

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

do okt 21, 2010 15:39

Even los van deze voor mij zinloze discussie over wel/geen deelname met 105-je of soortgenoot: Afgaande op de fraaie foto´s en het mooie weer vond ik het reuze jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn. Prachtige bolides en ik kijk uit naar volgend jaar!

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

do okt 21, 2010 15:48

Ik PERSOONLIJK zou er (geen onderdeel zijnde van de organisatie) moeite mee hebben om met mijn 75, GTV6 GTV916 of SZ in deze groep mee te rijden.
Daarentegen zou ik (als ik dat echt wil meerijden) zoveel mogelijk vrindjes bellen met wel een Giulia/Bertone/Montreal/JZ om te vragen of ik alsjeblieft mee mag rijden.

Gebruikersavatar
Zagato1979
Junior Member
Junior Member
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 22, 2007 11:26

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

do okt 21, 2010 17:21

Jammer van de discussie, want deze slaat naar mijn mening de plank totaal mis.

Terugkomend op de rit (waar het topic ook over gaat): het was een geweldige rit met veel enkele prachtige wegen. Vooral op en rond de Postbank was het genieten van de vele bochten (en jammer genoeg ook vele fietser waardoor de snelheid zelden boven de 15 km/h kon komen) Mijn complimenten voor de organisatie, want alles was uitstekend geregeld. Kortom een erg gezellige en geslaagde dag voor Alfa liefhebbers.
Alfa Romeo - 1300 Junior Zagato 1972
Lancia Delta integrale Evo 1 1990

Historie:
Alfa Romeo 33 1.7 16v - 1990 - Geel
Alfa Romeo 33 1.7 16v - 1994 - Zwart Metallic
Alfa Romeo 75 3.0 QV - 1992 - Rood
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v - 1998 - Azzuro Nuvola

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

vr okt 22, 2010 20:16

Jammer van de discussie, want deze slaat naar mijn mening de plank totaal mis.

.. Vooral op en rond de Postbank was het genieten van de vele bochten (en jammer genoeg ook vele fietser waardoor de snelheid zelden boven de 15 km/h kon komen)
Daar denk ik, als ook racefietser, toch anders over, hoewel 15 km. per uur daar inderdaad niet snel is...

't Is trouwens Posbank.. :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Zagato1979
Junior Member
Junior Member
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 22, 2007 11:26

RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montreal/JZ

za okt 23, 2010 00:36

Inderdaad Posbank............dat heb je scherp gezien..... :wink:

Downhill gingen de fietsen gelukkig wel wat sneller. Op een gegeven moment had ik continue een gast met mountainbike achter op de bumper van Junior Zagato zitten.
Alfa Romeo - 1300 Junior Zagato 1972
Lancia Delta integrale Evo 1 1990

Historie:
Alfa Romeo 33 1.7 16v - 1990 - Geel
Alfa Romeo 33 1.7 16v - 1994 - Zwart Metallic
Alfa Romeo 75 3.0 QV - 1992 - Rood
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24v - 1998 - Azzuro Nuvola

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 17 oktober: Kastelenrit Giulia/Bertone/Montrea

za okt 23, 2010 00:46

Inderdaad Posbank............dat heb je scherp gezien..... :wink:

Downhill gingen de fietsen gelukkig wel wat sneller. Op een gegeven moment had ik continue een gast met mountainbike achter op de bumper van Junior Zagato zitten.
Irritant.... Ik zou de achterruit dicht gedaan hebben, kunnen ze zich niet meer vasthouden :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Evenementen”