Gebruikersavatar
Rockcity
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 646
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:54

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 17:41

Ook wij hebben een hardstikke leuke dag gehad gisteren!
Leuk om weer eens een ritje te doen in de 155 ipv de dagelijkse kilometervreter..
Ad en het Branatoteam bedankt voor de leuke rit!
Lars natuurlijk bedankt voor de prachtige foto, heb ik in ieder geval niet voor niets zo lang staan te boenen :wink:
Mooie plaat van het rijtje tomaten 155's Kristal!
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Gebruikersavatar
michaelbaken
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: ma dec 04, 2006 12:32

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 17:54

wederom bedankt voor de fijne platen van iedereen,op naar de volgende rit

Afbeelding

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 18:47

Wat een heerlijk weer was het toch zondag. Eigenlijk zou je dan een cabrio moeten hebben... :P

Wij hebben weer enorm genoten van omgeving en route! We genieten elk jaar weer enorm van de BraNaTo. En ieder jaar nemen we ons voor volgend jaar toch nóg beter op te letten. Helaas was dat dit jaar - getuige de verzamelde ezels - wat minder succesvol, maar we hebben alweer goede voornemens voor editie 2010 :lol:

Voor alle plaatjes die hier al neergezet zijn, een dikke pluim!!! =D>
De fotografen weten iedere rit weer mooiere foto's te maken, is heerlijk nagenieten!
Mito 1.4 MA TCT '10

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 18:59

Iedereen die een ezeltje heeft ontvangen op deze locatie had beter moeten lezen, de andere 2 ezels waren goed \:D/


Afbeelding
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

GTAsw
Full Member
Full Member
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jul 23, 2006 19:09
Locatie: Aalst (Gld)

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 19:58

Leuke rit, redelijk simpel zelfs!
Ik snap dan ook niet dat er nog klachten zijn over de moeilijkheidsgraad.
Teken je route op de kaart en rij je getekende route of is men door de navigatiesystemen zo verwent dat het authentieke kaartlezen al niet meer lukt?
Oke, een keer een straatje te laat of te vroeg inslaan kan gebeuren, maar dat zou je al kaartlezend binnen 200meter al gemerkt hebben.

Wij zijn ook 2 keer iets off road geweest en dat leverde beide keren een leuke fotolokatie op.
Ik hoop dat Engine die foto's wilt plaatsen.
156 GTA sw '02

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 20:14

Voor de duidelijk wat mij betreft was het geen klacht, ik ben alleen beginner en vond het moeilijk te bepalen uit de agenda welke ritten leuk blijven voor een beginner zonder te hoeven scoren :wink:
Snap heel goed dat de fanaat ook zijn ei in de club kwijt moet. Kost onzettend veel werk zo'n rit maken, alle respect geen twijfel.

Grz Rene
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 20:39

Leuke rit, redelijk simpel zelfs!
Ik snap dan ook niet dat er nog klachten zijn over de moeilijkheidsgraad.
Teken je route op de kaart en rij je getekende route of is men door de navigatiesystemen zo verwent dat het authentieke kaartlezen al niet meer lukt?
Oke, een keer een straatje te laat of te vroeg inslaan kan gebeuren, maar dat zou je al kaartlezend binnen 200meter al gemerkt hebben.

Wij zijn ook 2 keer iets off road geweest en dat leverde beide keren een leuke fotolokatie op.
Ik hoop dat Engine die foto's wilt plaatsen.
Wij zijn in de eerste ezel gestonken en bij het derde deel hebben we helaas pas na de spookpost gezien dat de aanwijzingen andersom stonden. Voor iemand die kon kaartlezen en de diverse route-systemen vaker heeft gedaan waren er geen bijzonder moeilijke stukken in de rit. Toen ik 2 jaar geleden voor het eerst een puzzelrit reed ging ik ook achter anderen aan als ik het niet meer wist. Ik heb nog nooit het eindpunt niet gevonden, maar vroeger moest ik ook wel eens stukken puzzel overslaan om weer op de route te komen.

De grootste uitdaging was om te zorgen dat de auto aleen met de 4 stukjes rubber op de weg ging en niet met de bodem of daaruit stekende of er aan hangende delen. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze ook verrast waren door "slecht wegdek" op sommige plekken. Het zou fijn zijn als er bij een volgende editie wat meer voor gewaarschuwd wordt in het routeboek als de mensen met oude schokbrekers of verlagingen in de problemen kunnen komen.

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 21:23

De grootste uitdaging was om te zorgen dat de auto aleen met de 4 stukjes rubber op de weg ging en niet met de bodem of daaruit stekende of er aan hangende delen. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze ook verrast waren door "slecht wegdek" op sommige plekken. Het zou fijn zijn als er bij een volgende editie wat meer voor gewaarschuwd wordt in het routeboek als de mensen met oude schokbrekers of verlagingen in de problemen kunnen komen.
Wat een onzin, zorg dat je spullen voor elkaar zijn of pas je rijstijl aan, in jouw geval allebei dus :D
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 21:25

Sommige drempels waren wel erg hoog, soms heb ik echt om moeten rijden om maar niet over een bepaalde drempel te gaan.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 524
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 21:53

Nederland.....drempelland. Vooral de laatste drempel voor het startpunt was blijkbaar erg hoog. Al kijkend naar de rij auto's bij Driessen, knalden we op dit gedrocht. Gelukkig reden we niet hard. Het is niet altijd te voorkomen om zonder klappen over een drempel te rijden. Ondanks langzaam rijden, raakt de carterbescherming af en toe de stenen. Toch maar eens onder Bertje kruipen om te kijken of alles nog recht zit!
Wederom een prachtige rit. Niet al te moeilijk, maar we zijn toch enkele keren verkeerd gereden. En zoals elk jaar weer veel letters gemist. Dat mocht de pret niet drukken. Organisatie bedankt: het was weer perfect. Ook de vele fotografen hebben weer veel moois op het web gezet!
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 22:49


Ik zie, dat je (even?) achter deze hebt gereden:
Afbeelding
Hoe vind je die klinken Michel? :twisted:
Heerlijk !! Daar bij die tunneltjes onder het spoor, meteen na de start, ging ie even op het gas ! klinkt geweldig !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 22:51

Sommige drempels waren wel erg hoog, soms heb ik echt om moeten rijden om maar niet over een bepaalde drempel te gaan.
Klinkt bekend ! in dat dorpje, daar moesten we normaal rechtdoor, ipv doorgaand verkeer te volgen....ben ik toch mooi even met "doorgaand verkeer" meegereden, want die krengen kon ik echt niet over :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 23:40

Sommige drempels waren wel erg hoog, soms heb ik echt om moeten rijden om maar niet over een bepaalde drempel te gaan.
Klinkt bekend ! in dat dorpje, daar moesten we normaal rechtdoor, ipv doorgaand verkeer te volgen....ben ik toch mooi even met "doorgaand verkeer" meegereden, want die krengen kon ik echt niet over :evil:

Was dat voor of na dit ? :mrgreen:

Afbeelding



@AlfistRoel :

Dit ben jij dus ?

Afbeelding

Ja sorry . Ik ontmoet zo veel lieve en enthousiaste mensen en op sommigen kan ik nog steeds geen forumnaam plakken . :oops:

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

ma apr 20, 2009 23:40

Wat een instinker! Ik lees nu pas dat de nummering van de bol-pijl aanwijzingen belangrijk was. Natuurlijk was dat belangrijk maar wij zijn vergeten er naar te kijken. Wij reden dus net in traject 3 verkeerd, hebben, zoals velen, het zandpad gevolgd en daarna de N69 Belgie in gereden..... En daar kwamen wij veel Alfa's met Nederlands kenteken tegen. Wat een misser!
Tevens Engine en De Zwarte Magier op een verlaten zandpad in een fantastisch mooi natuurgebeid tegen gekomen. Wij waren bieden verkeerd gereden, maar ieder in een ander traject van de puzzel :shock: Grappig om daar opeens met 2 Alfa's in de middle of nowhere te staan.

Toch hadden wij een leuke rit, maar wel nog wat onduidelijkheden, en ik leer daar graag van, dus hieronder een paar vraagjes, ik zou het zekere waardern om uitleg hierover te krijgen:

- In traject 1 staan op meerdere plaatsen gestippelde lijnen langs de wegen getekend, zijn dit nu de ' beruchte' bermlijnen of niet? Wij dachten van wel maar kwamen zo meermaals totaal verkeerd uit en hebben uiteindelijk die lijnen maar genegeerd.
- hadden wij bepaalde stempels niet moeten halen? Wij hebben een paar ezels gescoord maar graag zou ik horen waarom dit foutstempels waren
- Traject 2: Pijl 3 begint een klein beetje opzij, houdt dit in dat je vanuit de zijweg pijl 3 op moest rijden? Dit ivm de getstippelde lijn langs de Veldhovenseweg, waarvan wij dachten dat het een bermlijn was. Maar als dat een bermlijn was dan kan je nooit op die zijweg en daarmee het begin van pijl 3 terechtkomen.
Pijl 9: moest daar nu een rondje gereden worden, tegen de klok in, om het pleintje?
- Traject 3: aanwijzing 51, hier staat ' Gastelse Heikant' . Deze straat konden wij niet vinden, in de bocht lag wel de ' heikant', was dit de juiste weg?

Tja, verder moet ik veel beter gaan letten op de controlebordjes langs de weg, wij hadden er enorm veel gemist maar wel een leuke dag gehad.
Grappig was dat ik onderweg nog een wissel van Alfa kon doen, traject 2 startte bij mijn stalling voor de deur :)

Al met al een hele leuke dag met goed Spiderweer, bedankt!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: SCARB 19 april: BraNaTo rit

di apr 21, 2009 00:00

@AlfistRoel :

Dit ben jij dus ?



Ja sorry . Ik ontmoet zo veel lieve en enthousiaste mensen en op sommigen kan ik nog steeds geen forumnaam plakken . :oops:
Dat is 'm hoor. ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Evenementen”