Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Nog WRC liefhebbers?

di jan 25, 2005 20:54

Ja, die pirouette met die zilveren Peus was idd Gilles Panizzi. Een groot talent maar ondertussen één van de weinige WRC'ers die ik absoluut niet mag.

Wat me altijd opvalt tijdens de interviews met de rijders (behalve bij die Panizzi dan), is dat de heren coureurs op een normale manier een gesprek aangaan met de interviewer en gewoon tekst en uitleg geven. Een levensgroot verschil met de F1-rijders die de gesprekjes vaak afraffelen en zich soms buitengewoon arrogant opstellen (goh, wie zou ik hier toch bedoelen? :roll: ). Dat maakt de WRC veel leuker om naar te kijken (op TV).

In 1986 reed Joaquim Santos in de Rally van portugal met een Ford RS 200 in een poging andere mensen te ontwijken het publiek in en doodde 3 toeschouwers er verwondde er 18. Dit luidde het einde van de Groep B in.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Nog WRC liefhebbers?

di jan 25, 2005 21:00

Ook een zeer leuk filmpje. Mooi om te zien hoe Marcus Gronholm (?) met de zilveren Peugeot 205 een showke weggeeft in die wereldberoemde bocht.
++

Dat was Gilles Panizzi in de 206 bij de WRC in Spanje. Prachtig moment. Zelfs zijn broer Herve wist niet wat hij van plan was en keek geschrokken op van zijn pacenotes.
Het filmpje met de Audi is Walter Rohrl. De allerbeste rallyrijder ooit wat mij betreft. Met het beste en ook de moeilijkste auto ooit. De klassementsproef die je ziet is de Fafe jump in Portugal. Het publiek maakte er een sport van om de rijdende auto`s aan te raken. Knettergek natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Nog WRC liefhebbers?

di jan 25, 2005 21:02

Nog een filmpje over de overwinning op Pikes Peak in Amerika. Ook met Audi.

http://www.josef-bayer.de/roehrl/videos/pikes3.mpg

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: Nog WRC liefhebbers?

di jan 25, 2005 21:38

Gaaf he die oude Group-B wagens :thumbs:

Hierbij nog 2 Delta's :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Terug naar “Het Forum Café”