GerardvanderKooij52
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do feb 15, 2024 05:48

Even voorstellen : e i n d e l i j k weer een Alfa ;-)

ma feb 26, 2024 17:44

Goedemiddag waarde Alfisten,

Daar ben ik weer, Gerard van der Kooij, aangenaam!

Ik ben blij: over een week krijg ik een prachtige Alfa Romeo Giulietta 1.7TBi QV thuis, met automatische bak, uit 2015, 140.000 gelopen....

Ik heb lang gedubd over de bak, handmatig met 6 versnellingen is voor mij het ideaal, helaas is m'n linkerknie door een vervelend auto-ongeluk in december vorig jaar, nogal in de prak, tibia fractuur met verzakking, ik probeer nog steeds te leren lopen..... Dus maar geen risico genomen en een automatische bak besteld.
Ciao Bella! Ze is wit, en heeft een panorama dak en 18 inch zwarte wielen. Dat laatste is niet m'n ideaal, maar soit....ik was allang blij deze op de kop te tikken.
Afbeelding

Ik heb gehad: Alfa 146 2.0 Ti, Alfa 156 2.0 Ti, Alfa 166 2.0, Alfa GTV 3.0 V6 Busso, Alfa 156 2.5V6, Alfa Giulietta 1.4 T, en toen, was financieel even de lucht er uit tot het pensioen in 2025, dus heb ik oliebol m'n mooie Giulietta van toen met veel opties voor weinig weggedaan en ben in een stevige Hyundai Getz gaan bewegen van A naar B, zo van er zit een dak op en het heeft vier wielen. Mensen mensen, doe nooit een perfect rijdende en functionerende Alfa weg. Eén maand later zag ik haar op autoscout24 staan voor bijna het dubbele wat ik er voor gekregen had.. :lol: .
Nu volgende week eindelijk weer een Bella, de Getz was in ieder geval bij een door de andere partij veroorzaakte frontale botsing zo stevig, dat behalve m'n knie, alles nog in orde was. Die rot dashboarden van hard plastic ook....

Ben reuze benieuwd hoe deze Bella met peper ( ik schat nog altijd ruim 215 echte pk ) het doet met mijn gezonde rechtervoet ;-) In ieder geval weer aanleiding op de A7 tussen Würzburg en Ulm weer eens met twee vingers sturend, relaxed 180 km/u rijdend in een superlange overzichtelijke bocht zonder verkeer rechts, te genieten van het rijden.
Ik mag dan al 66 jaar zijn, en rustig aan doen en vooral met de stroom mee te zwemmen, maar op de Autobahn is het wel lekker te sturen als een echte Alfa, reserve te hebben als je snel moet reageren op neuroten die met 240 km/u achterop komen opdagen in je spiegels.

Ik ben op zoek naar een goede garage en woon in Doorwerth bij Arnhem. Ik ga meestal naar een Bosch garage waar nauwgezet alle nodige stappen worden uitgevoerd. Maar ja, laat maar eens horen wat jullie ervan denken, die garage. Ik zag ook fiaitalia in Wijchen meen ik, die adverteert dat ie zo lekker goedkoop is.... mmmhhh, zullen de monteurs erg waarderen denk ik dan.

Ik wens jullie allen alle goeds, ga even kijken hoe het zit met het publiceren van fototjes, dan kunnen jullie de Bella ook zien.

Ik hoop toch weer binnen een paar weken voorzichtig te kunnen lopen.

Mijn ideaal: nu de 300pk 4wheeldrive Alfa Romeo Giulia Veloce, ik geef het toe, is boven m'n financiële macht nog dit jaar. Maar eigenlijk, droom ik al jaren van de opvolgster van de 166....een D-segment en praying, laat Stellantis er wat moois van maken, als het kan een lange crossover die niet zo SUVverig op z'n hoge pootjes staat. Daar droom ik van....... en jullie? 8)
Tot ziens, groeten, Gerard van der Kooij

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4316
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Even voorstellen : e i n d e l i j k weer een Alfa ;-)

ma feb 26, 2024 20:42

Hartelijk welkom.

Een getz is wel een heel verschil in vergelijk met een alfa.

Maar het is toch weer goed gekomen.

Veel plezier met de Giulietta!
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Even voorstellen : e i n d e l i j k weer een Alfa ;-)

di feb 27, 2024 08:13

Welkom Gerard! Soms moet je even "vreemd gaan" om te weten dat wat je had, toch beter smaakte :mrgreen:

Veel plezier van en veel veilige kilometers mét je Giulietta QV.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Het Forum Café”