Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

do dec 25, 2014 20:33

Opvallend dat Roy op de valreep nog een trap na krijgt met het verwijt Bayerisch te rijden. :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

do dec 25, 2014 22:25

Heel herkenbaar. Het forum is veranderd, en Alfa is Alfa niet meer. Jammer, maar het is niet anders. Hier nog steeds een 75 voor dagelijks, maar zelfs hier is een Beier binnengedrongen.... We hebben destijds nog veel plezier gehad van jullie ex-75, en dat heeft weer een extra Alfiste opgeleverd. Niet alles is dus verloren!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

do dec 25, 2014 23:01

Zeer herkenbaar, dagelijks geen nep FIAT alleen nog een paar hobbyautotjes. En zo een Beier rijdt super.
Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 08:47

Tot ziens Roy, en bedankt nog eens voor de SZ doop :)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 11:31

Geweldig om te lezen dat de "oude garde" nog aanwezig is.
Ik en mijn vrouw hebben het echt geprobeerd, maar we konden geen passend model vinden. We willen de sportiviteit van een achterwiel aandrijver zoals de SZ, de mooie looks van de Brera, de luxe van een super uitgevoerde 164 en als het even kan een 6 cilinder V. Tjsa waar kom je dan uit.......
De Brera kwam idd het dichts bij, met vier wiel aandrijving en een V6. Maar het is een grote en zware wagen en ik vind het zo gek dat de achterbank nog minder ruimte heeft dan de GTV (916) van Karin.
Mijn dochter van 11 kan er niet lekker in zitten. Het zal wel te maken hebben met de ruimte die voor de 4-wiel aandrijving is gemaakt. De 1.8 Turbo met alleen voorwielaandrijving vond ik teveel een concessie. Wat ik ergerlijk vond bij de andere modellen was een (hoe zeg ik het netjes) achteruitgang in kwaliteitsbeleving.
De GTV van Karin heeft prachtige lederen stoelen, een mooi dashboard en stevige maar toch zachte deurgrepen.
De deurgreep van een Giulietta of Mito bestaat uit twee hard kunststof schalen. Bij de dealer in de showroom kneep ik in de deurgreep om de deur dicht te trekken. De schalen schoven open en het vel van mijn hand kwam ertussen. Dat deed zeer en ik keek er van op.

Bij de 4C mag dat plastic allemaal, die koop je voor de look, de carbon techniek en de sportiviteit.
Maar ik heb geen Beamer aangeschaft, geen Audi of VolksWagen.
Voor één keer dan een foto. Voor degene die niet tegen platte kevers kunnen, snel de handen voor de ogen.

Afbeelding
Kleur is niet blauw maar basalt zwart.

Potjandikkeme, zal ik dan toch maar die kever inruilen voor een 4C?

Mijn vrouw heeft gekozen voor een wagen met een 2,5 liter V6 voorin, achterwiel aandrijving, volledig leer interieur, alles elektrisch, stoelverwarming en ventilatie. Verzin het maar en het zit erin. Maar zijn kon het niet voor elkaar krijgen om voor een Duitser te kiezen. Het is wel een wagen uit een AS mogendheid geworden (Niet Duitsland, niet Italië, dus...).

Maar één ding is zeker.... ik kom terug met een bom van een Alfa.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 11:42

Het ga je goed Roy maar dat is jou wel toevertrouwd :lol:

Tot later, ooit, ofzo! :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 11:52

Welkom
gr.Jantje

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 13:59

Tja Alfa is wel erg veranderd natuurlijk. Dus ik begrijp het wel. Maar het afscheid is vast niet definitief, dus ik zeg:
Tot ziens Roy!
Mijn vrouw heeft gekozen voor een wagen met een 2,5 liter V6 voorin, achterwiel aandrijving, volledig leer interieur, alles elektrisch, stoelverwarming en ventilatie. Verzin het maar en het zit erin. Maar zijn kon het niet voor elkaar krijgen om voor een Duitser te kiezen. Het is wel een wagen uit een AS mogendheid geworden (Niet Duitsland, niet Italië, dus...).
Dus dat IS een Jap geworden?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 14:23

Welkom
gr.Jantje
Topic wel gelezen? :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 15:15

Nah ik ook nog maar ff dan; Ik weet nog Roy, toen ik je trof op en nat en winderig SSAR te Zandvoort en je vroeg wat de opvolger was geworden van de sz, je ietwat beschaamd de telefoonfoto's van de hierboven staande edelkever toonde. Verontschuldigend 'ja tis geen Italiaan ik weet het' of woorden van gelijke strekking. :D

Afscheid hier is geen afscheid, diep van binnen klopt er een Italiaans hart bij jou, en vroeg of laat kom je terug om een 4c voor te stellen, wedden? :twisted:

Tot die tijd; hou je goed :thumbs: , grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 15:39

Weet je Frank,
Je hebt gewoon gelijk. Er moet gewoon weer een Alfa in de garage komen.
Eerlijk geschreven heb ik op het forum al een aantal voorbij zien komen die niet te versmaden zijn zoals een mooie GT met 3.2 liter motor of een 147 GTA. Maar ik heb gewoon de ruimte niet om ze te stallen en op straat plempen in Mokum vind ik zonde. Dan tikken de kosten van wegenbelasting en verzekering ook aan. Mijn financiële situatie lijkt de laatste jaren wel een jojo.

Wat ik ook jammer vind is dat het forum niet meer zo levendig is. Een paar jaar geleden was er veel meer te doen. Ik zie nu weer een aantal oude Alfa vrienden posten in dit topic en dat is leuk. Maar vroeger.... vroeger.... leek wel of iedereen 's avonds voor het slapen gaan altijd iets plaatste. Dat zal wel te maken hebben met FB ed. Mogelijk ook omdat een aantal gangmaker met flinke ruzie zijn vertrokken. Jammer dat dat nooit is uitgesproken met de Alfa liefhebbers onderling.

Ik mis het wel. Op het forum van het andere merk heb ik even rondgestruind maar dat beviel mij niet. De ongezouten opmerkingen onderling tussen waterkokers en haar föhnen ging veel verder dan de wel/niet achterwiel aangedreven echte Alfa Romeo' s van hiero.

@PM, idd een Jap (Lexus IS 250)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 16:51

Wat ik ook jammer vind is dat het forum niet meer zo levendig is. Een paar jaar geleden was er veel meer te doen. Ik zie nu weer een aantal oude Alfa vrienden posten in dit topic en dat is leuk. Maar vroeger.... vroeger.... leek wel of iedereen 's avonds voor het slapen gaan altijd iets plaatste. Dat zal wel te maken hebben met FB ed. Mogelijk ook omdat een aantal gangmaker met flinke ruzie zijn vertrokken. Jammer dat dat nooit is uitgesproken met de Alfa liefhebbers onderling.
Zó veel zijn er toch niet met ruzie vertrokken? Nah, anyway: het is inderdaad veel minder levendig dan 'vroeger'. Hangt volgens mij (zonder dat ik dat nu kan onderbouwen) samen met het grotendeels van daily- naar hobbystatus opschuiven van de laatste niet-FIAT-derivaten, waar weer specifiekere fora voor zijn.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 18:24

Succes met je keuze Roy...volgens mij een hele goede....

wat er aan de hand is op het forum is dat wanneer de één POEP schrijft deze 250 reacties krijgt
en wanneer een ander afscheid neemt na 5 jaar moddereten niemand reageert ..
Flauw....een ieder beleeft zijn hobby op zijn eigen manier, of je nou een RZ hebt een 2600 sprint of een 33.
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

vr dec 26, 2014 23:18

Hee Roy,

Jammer dat je de Alfa's voor nu losgelaten hebt :?

je hebt een aantal leuke projecyen gehad, die ik met plezier volgde :thumbs:

en Tjah, het forum is veranderd, nog steeds een aktief forum, maar post zelf ook geen projecten hier meer , doordat de reacties op diverse topics, mij een tijdje niet meer aanstonden, maar dat hebben meerdere van de oudere garde van wat jaren terug, toen de 75 ook nog populair was vlg. mij...

je hebt iig altijd interessante automobielen, Alfa of wat anders, dus je blijft een echte liefhebber, en wie weet, kom je weer iets leuks tegen mettertijd, en zien we je weer terug

tot ooit :mrgreen:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: Roy stelt zich voor en neemt na 9 jaar afscheid

za dec 27, 2014 13:58

Roy's topic is nou toch al gekaapt dus dan kan ik ook even mekkeren. :wink: We (het nieuwe forum) zijn vandaag 10 jaar oud als ik me niet vergis, en op sterven na dood. Gelukkig zijn er nog een paar die-hards over die nuttige bijdragen leveren aan het forum en het Alfa gebeuren daarbuiten. Naast de eerder genoemde verklaringen voor dit verval wil er toch nog wat over kwijt.

Iets wat ik eerder aangekaart heb en waardoor het halve forum over me heen viel; we hebben m.i. een enorme verdomming toegestaan op dit forum. Wat ik daarmee bedoel is het tolereren van lieden die niet de moeite nemen zelf iets uit te zoeken, die wel nemen maar niet geven, en het taalgebruik van een puber op Whatsapp bezigen.

Dat er dan forums als Alfaspeed komen, (volgens mij mede door bovenstaande) populair worden, en het SCARB forum kannibaliseren kan je dan eigenlijk niemand meer kwalijk nemen maar leuk vind ik het niet.

Terug naar “Het Forum Café”