Pagina 1 van 1

Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: zo dec 11, 2005 19:23
door Knopjes
Ff een leuke anekdote :)

Vanavond wil ik weg met de Civic, maar de Alfa stond ervoor dus die moest eerst ff opzij. Dus eerst de Alfa gestart, wat moeiteloos ging, en opzij gezet. Hetzelfde zou je verwachten met de Civic gezien de reputatie van de Japanse techniek, maar zelfs met de choke vol open wou de motor niet goed aanslaan. Daar sta je dan met je winterauto :roll:

Ik heb toen de Alfa er weer voor gezet en 'm aan de startkabels gehangen, ook dat leverde weinig verbetering op. Pas toen ik met een plantenspuit wasbenzine de carburateur in spoot sloeg hij eens aan. Nu ben ik weer bang om de Alfa terug naar de stalling te brengen omdat ik anders straks misschien sta met een auto die helemaal niet meer wil aanslaan :roll:

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: zo dec 11, 2005 20:43
door GiuliaCorse
Pleur de civic weg en koop een 155 winterauto.
Zomer en winter Alfa en een 155 kost geen drol

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: zo dec 11, 2005 21:38
door jolinos
inderdaad een winter alfa erbij zodat je in de winter ook in stijl rijdt :wink:

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: zo dec 11, 2005 21:49
door ravado
koop een 33 voor de winter.......zo'n Fiat is ook niet alles :wink:




:biggrin:

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: zo dec 11, 2005 23:35
door Maxtor
spaar die 33's toch eens, en juist voor die winters!!!! :evil:


:wink:

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: ma dec 12, 2005 00:20
door Knopjes
Leuk idee, zo'n 33 voor de winter. Een 155 is me te duur in wegenbelasting en verzekering om puur voor die paar maanden te rijden. Maar ik denk niet dat een gedeukte, witte Civic met zwartgespoten motorkap en dak zich nog zo gemakkelijk verkoopt ;) Daarnaast boeide het merk me ook niet zozeer qua winterauto, alleen Volkswagen en de Franse merken (wegens slechte ervaringen met een 205 GTi) wou ik niet gaan rijden. Gewoon iets lichts en betrouwbaars (de Civic start nu weer normaal, had nl sinds woensdag stil gestaan) om niet met de 75 door de pekel te hoeven rijden ;)

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: ma dec 12, 2005 00:27
door Posthumus
Nah ja, als ik je verhaal zo lees is er juist niets mis met de betrouwbaarheid van die gekke Alfa's... :lol: en haken de andere merken af....

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: ma dec 12, 2005 00:50
door Knopjes
Tja, de 75 is ook niet geheel trouble-free geweest ;) Heb maar liefst 4 keer problemen gehad met de bedrading van de brandstofpomp. Dit heb ik nu permanent opgelost door een draad van de geschakelde plus vanuit het contactslot, naar de plus van de brandstofpomp te trekken met een zekering ertussen. Nu is de laatste trend van de 75 om het hele Alfa Control Panel op te laten lichten, en daarna eerst het laadstroomlampje en kort daarna het oliedruklampje te laten branden. Wat daar de oorzaak van is weet ik niet, maar ik zal maar weer eens beginnen met wat stekkertjes achter het dashboard uit te halen ;)

Daarbij is het ook gewoon leuk om een hok te hebben waar je vanalles mee kan uithalen. Met een 75 ga je niet met 80 km/h over een verkeersdrempel heen vliegen om te kijken of de hoedenplank naar onderen valt, het enige wat dan naar onderen valt is je uitlaat met een stuk motorblok erbij :lol:

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: ma dec 12, 2005 11:03
door Robert 75 V6
Je hebt groot geljk dat je je 75 wilt sparen voor de winter, en wat dat japanse hok betreft; gewoon afboeren en een ander leuk en vooral praktisch bakkie kopen. Maar wel eentje waat je lol mee hebt ( toch maar een 33 dan?) Ik ben ook bezig met een ''het hele jaar door alfa'' en dat idee bevalt me prima

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: wo dec 14, 2005 09:57
door Hans156
Wat heb je aan een winterauto..

Afbeelding

Re: RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: wo dec 14, 2005 10:01
door Andretti Molletti
Tja, de 75 is ook niet geheel trouble-free geweest ;) Heb maar liefst 4 keer problemen gehad met de bedrading van de brandstofpomp. Dit heb ik nu permanent opgelost door een draad van de geschakelde plus vanuit het contactslot, naar de plus van de brandstofpomp te trekken met een zekering ertussen.
Dat is voor een ringtool niet zo slim he??
Als je crasht blijft je pomp draaien!!!

:roll:

RE: Welke is nu de winterauto?

Geplaatst: wo dec 14, 2005 16:46
door Knopjes
Weet ik dat dat niet de slimste oplossing is. Scheelt dat ik m'n 75 niet gebruik om mee te racen , maar ik moet de bedrading inderdaad eigenlijk wel weer origineel maken.