Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

do mei 10, 2018 18:34

Je komt uiteindelijk toch weer uit op een Alfa. Kan het weten na 355, 575, 911. Etc.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

except
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do jul 30, 2015 04:26

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

do mei 10, 2018 19:00

Je komt uiteindelijk toch weer uit op een Alfa. Kan het weten na 355, 575, 911. Etc.
Je bedoelt een Ferrari F355 en een jaguar xkr575?
Mja die staan ook niet op mijn lijstje... Haha. Nog een suggestie voor welke alfa dan?

Ik heb proef gereden in een mooie gt 3.2 voordat ik de tvr kocht. Op papier inderdaad het antwoord maar ik vond tijdens het rijden dat het vermogen op de voorwielen niet netjes op de weg kwam. Teveel torque steer en gauw nerveus. Begrijp dat ook wel maar is niet mijn ding.

TVR trouwens helemaal prima, ik moet er alleen geen hebben in bijna perfecte staat. Wordt er nerveus van.

370z ben ik wel nieuwgierig naar. Vraag me af of het met dat beetje is dat de 350z mist, al ben ik het helemaal eens met de recensie van de 350z hierboven.

Lotus ook interessant.. Moet ik eens in proefrijden. Goed idee.

Jaguar XKR blijft een favoriete... Schitterende auto.

Maserati Ghibli II, ja wat een droomauto. Beetje bang voor onderhoud (heeft zelfs een motor - out in zijn standaard onderhoudsplan a 5000 euro)... En moeilijk te vinden, maar zeker op de shortlist!

Er moet toch noch meer zijn denk ik dan... *peins*.

except
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do jul 30, 2015 04:26

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

do mei 10, 2018 19:16

Fisker Karma nog een mooie optie... Iemand ervaring mee?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

do mei 10, 2018 19:41

Vriend van de buurman heeft er een, en die heeft er echt enorm veel gezeik mee. De electronica is beroerd, en laat dat nu net het belangrijkste zijn in die auto. Of ze dat allemaal hebben weet ik niet. Bedenk wel dat Fisker al sinds jaar en dag failliet is en bij problemen of onderdelen je behoorlijk pech kan hebben.

En een hele strakke, nette 156 GTA waar je vervolgens nog wat geld in steekt? Quaiffe differentieel, goede banden, dikke schroefset, uitlaat met equal length voorpijpen en klep zodat je geluidsterkte kan kiezen. Dan heb je ook wel wat bijzonders.

Gebruikersavatar
Macaco
Full Member
Full Member
Berichten: 344
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 22:56
Locatie: Almelo

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

do mei 10, 2018 20:33

Ginetta G40.

Een collega (UK) van me heeft er 1 en is er heel blij mee. Is volgens mij ook mogelijk in NL (dan heb je ook nog een auto die je niet overal tegenkomt).
159SW 1750 TBI '10
GT 1300 Junior '66

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

do mei 10, 2018 21:09

Als je die eerder genoemde gt upgrade met een fatsoenlijk diff en dito schokdemper set heb je denk ik een heel andere auto. Zo'n q2 bv maakte destijds bij mn 156 met 3liter ook t verschil tussen :D en :evil: bocht uit.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

except
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do jul 30, 2015 04:26

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 00:45

Ginetta G40.

Een collega (UK) van me heeft er 1 en is er heel blij mee. Is volgens mij ook mogelijk in NL (dan heb je ook nog een auto die je niet overal tegenkomt).
Ginetta G40. Dat is een leuke... Lijkt wel moeilijk te vinden?

159 GTA... Dat vind ik geen sport auto meer, van een cerbera naar en GTA? Mwah. :D Wie is de eerste die 328i zegt? Die mag naar huis haha.
Dan nog liever een Burton :D. Ook nog een gedachte...

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 02:29

Amerikaans? Corvette (is al genoemd), Mustang...
Geen idee van hoe het rijdt, of het alleen goed is voor de kwartmijl of dat het ook de hoek om wil ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Berlina Harry
Junior Member
Junior Member
Berichten: 66
Lid geworden op: di mei 20, 2014 23:34
Locatie: Deurne

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 08:07

Porsche Cayman heb ik ook goede verhalen over gehoord.

Maar waarom geen 147 GTA?

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6684
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 08:39

Een 147 GTA met het juiste onderstel, Q2-upgrade en een RVS-uitlaat op maat lijkt mij ook een prima optie.

En een heel slechte investering lijkt het ook niet te zijn :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

except
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: do jul 30, 2015 04:26

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 09:01

Tsja, ik ben op zoek naar een mooie sport auto. Ik vind een 147 een boodschappen autootje. Dat je er een grote motor in kan leggen verandert dat niet. Er zijn heel veel leuke hot hatches, maar ik heb graag iets van een bijzondere coupé. Golf GTI is ook geen optie :D

Op de shortlist staan nu:
Jaguar XK/XKR van na 2009 (maar alleen automaat :()
Maserati Ghibli II (maar moeilijk te krijgen en breekbaar)
Nissan 370z (beetje duur nog, voor een nissan)
Porsche 968
TVR Tuscan S
Gt86 / BRZ met motor upgrades

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 11:55

Tsja, ik ben op zoek naar een mooie sport auto. Ik vind een 147 een boodschappen autootje. Dat je er een grote motor in kan leggen verandert dat niet. Er zijn heel veel leuke hot hatches, maar ik heb graag iets van een bijzondere coupé. Golf GTI is ook geen optie :D

Op de shortlist staan nu:
Jaguar XK/XKR van na 2009 (maar alleen automaat :()
Maserati Ghibli II (maar moeilijk te krijgen en breekbaar)
Nissan 370z (beetje duur nog, voor een nissan)
Porsche 968
TVR Tuscan S
Gt86 / BRZ met motor upgrades
Een 370Z is buitenproportioneel duur en gek genoeg minder leuk dan een 350Z (vind ik dan). Wel beter, want het interieur is minder krakkemikkig en het geheel is volwassener en evenwichtiger en zo, maar (dus?) minder leuk. Een 350Z is op sommige vlakken toch een beetje een knullig en onbeholpen ding wat hem een soort charme geeft, en een 370Z probeert een beetje de Duitsers na te doen. Zie het zoals een 159 zich tot een 156 verhoudt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 13:04

Voor een 350z bestaat wel een aftermarket onderdelenlijst waar je bang van wordt. Zowel qua onderstel, uiterlijk en zeker ook de motor. Worden de gekste dingen met die auto’s gedaan. Dus je kunt m wel behoorlijk naar je hand zetten

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 13:30

Als ik jouw eisenpakker erbij pakt voor de tussenpaus in afwachting van de reanimatie van de gtv6:


" Wat wil ik? Iets heel sportiefs, met cruise control voor lange afstanden, met stijl en karakter. Iets relatief probleemloos van maximaal 15 jaar oud. Kunnen jullie me helpen met opties? Ik heb een budget tot zo'n 22k.

Ik heb de Brera V6 Q4 geprobeerd. Schitterende auto maar net niet genoeg, voelt als een upgrade van de 159 ipv een echt andere ervaring. Ik denk gewoon net te zwaar. 1750 turbo versie helpt niet. Andere Alfas die geschikt zijn zie ik niet echt? Ik heb een proefrit gemaakt in een VW Sirocco 2.0 turbo, want vind het een mooie auto. Maar die voelde als een hyper nerveuze kart, een speeltje. Ik heb veel liefde voor de Nissan 350z, snel, mooi, betrouwbaar, comfortabel... maar ook karakterloos en daarom nee. 370z is beter maar duur en eigenlijk ook weinig karakter. BMW's, Mercedes en Audi doen me niks, ik vind ze saai. Jaguar XKR naar gekeken, leuk, maar ... zit je met een Jaguar... met dat nep notenhout enzo... meer beeld dan inhoud. Wat is er nog meer? "


En moet een coupe zijn en geen automaat als ik het goed heb begrepen.

Als ik jouw criteria invoer (ik heb maximumprijs 25K ingevoerd en minimaal vermogen 240 pk) op gaspedaal en autoscout krijg ik op beide maar circa 90 hits (geen idee hoeveel dubbelingen) en waarvan de helft afvalt want BMW of Audi. Op MP of andere sites zal het niet veel anders zijn gok ik.

Dan is het volgens mij niet zo heel moeilijk om iets te vinden?
Veel de genoemde suggesties komen niet eens naar boven als je criteria invoert. Vermoedelijk te duur. Of heel weinig aanbod.

Gezien het feit dat de auto een tussenpaus is wellicht ook iets kiezen van ook eenvoudig weer te verkopen valt?? (voorzover dat van tevoren valt in te schatten) en gezien het feit dat geen blijvertje is, ook zoveel mogelijk wegblijven van andermans ellende. Dus aantoonbaar goed onderhouden en geen vermoedens van ellende in de nabije toekomst.

Persoonlijk zou ik ( niet gebaseerd op rijervaringen met betreffende auto's!! ) een Cayman (kreeg ik 2 hits op, maar of een Cayman betrouwbaar te vinden is voor jou budget weet ik niet ) of een 350Z en een Megane Coupe overwegen.
Of een Alfa GT V6, met een setje Intrax en geupgrade diff eronder. Past ruim binnen budget en je vind het een mooie auto begreep ik? Goed onderstel en diff zal de problemen die je proefrit had goeddeels te niet doen.
Een Corvette lijkt mij ook wel wat, (heb ik stiekum wel eens naar gekeken) maar de echt leuke vallen buiten het budget en veel aanbod met automaat. En eigenlijk moet die smetteloos zijn om niet ordinair te zijn. Maar ik vermoed dat jij Corvette helemaal niks vind?

Ik snap overigens je wens voor een niet te strakke auto die je zonder pijn in je buik over een krasje of deukje gewoon kan gebruiken waarvoor een auto bedoeld is, lekker rijden!

Gezien alle reacties word je vraag niet als vloeken in de kerk gezien in ieder geval... :wink: :D

Gr
DJ

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Vloeken in de kerk? Niet-Alfa auto aankoop?

vr mei 11, 2018 22:02

Ghibli 2 heb ik ook; een Cup gekocht met 50k km’s. Staan nu 160 km’s op. Feest om in te rijden. Goed preventief onderhoud voorkomt gezeur. En ja de Maserati garagist is inmiddels een goede vriend, 8)
Als ik het over Alfa’s heb dan is het toch een 105 die ik het fijnste vind maar de 147 GTA was ook een gave bolide en zeker geen boodschappen karretje. Zou zo maar een potentiële klassieker kunnen worden. Brera was mooi maar reed als een Opel.
PS: de 575 was geen XK maar een F575 :wink:
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Terug naar “Het Forum Café”