onnaj1000
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo feb 18, 2018 18:50

onnaj stelt zich voor

vr feb 23, 2018 22:41

Hoi,

Nadat ik enkele jaren geleden al een Alfa 147 jtd heb gehad en met veel tevredenheid in heb gereden is het nu tijd voor een 1.6. Ik wilde perse een Veloce en dat is het nu ook geworden. Namelijk een facelift met 174k kilometer in de distinctive uitvoering, in het super mooi donker grijs met licht suède bekleding. Een top combinatie wat mij betreft en met volledige onderhoudshistorie erbij!

Is ie perfect? Nee! ;-) Maar hij is optisch echt zeer mooi zowel van binnen en buiten maar technisch moeten er wat dingetjes aan gebeuren.
1) thermostaat is defect
2) keerring van de as aan de bak zijde is lek (wordt woensdag vervangen samen met de thermostaat)
3) Krukaskeerring lekt aan distributiezijde. Vorig jaar maart is de distributieriem vervangen, maar waarom dan niet meteen de Krukaskeerring en waterpomp dat snap ik niet. Dus we kijken even aan hoe ernstig de lekkage is. Als het niet te ernstig is rijden we door en vervangen we volgend jaar het hele zaakje
4) airco wordt koud maar duurt te lang
5) uitlaat is nog niet lek, maar wel heel erg rossig en denk binnen één jaar aan vervanging toe
6) één of meerdere draagarmen maken geluid. De bovenste rechtsvoor is al vervangen dus het is of de onderste of meerdere
7) de pook heeft behoorlijk wat speling en je kunt hem flink roeren. Enkele vd alfa's die ik gezien had, hadden het nog véél erger maar dit is ook teveel. Schakelen gaat gewoon goed maar ik heb wel een revisieset besteld. Flink wat werk want ik begreep dat de uitlaat eronder uit moest en het hitteschild, maar of er aan de binnenzijde nog veel los moet is me niet duidelijk. Weet iemand dat?
8) één luidspreker geeft geen geluid, tweeter doet het wel aan die zijde dus zal aan de bekabeling of luidspreker liggen
Een redelijk lijstje maar een aantal dingen kan ik ook prima zelf en vind ik geen probleem. Bovendien was de prijs echt prima uiteindelijk.

Hopelijk gaan we er veel plezier aan beleven en zeer waarschijnlijk mag ze vd zomer meteen mee naar Italië of Kroatië of wellicht allebei :-)

Heb even snel een foto gemaakt, er zullen er nog meer volgen!

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”