Gebruikersavatar
AVeloce
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: do jan 14, 2016 13:37

Even voorstellen: AVeloce

za sep 16, 2017 15:05

Dag allen,

Ik ben hier al een tijdje op het forum aan het rondlezen, en zal me dus maar eens voorstellen.
Ik ben 26 jaar, woon in België, en heb iets met alfa's :) .

De liefde voor auto's in het algemeen, en alfa in het bijzonder, is met de paplepel ingegeven. Even uit de oude doos: mijn allereerste rit, van het ziekenhuis naar huis (foto van een foto :? ):

Afbeelding

Dat is de 75 2.4 TD waar mijn vader toen mee reed. Als kind veel tijd in op de achterbank doorgebracht. Daarna op de achterbank (en later ook aan het stuur) van de 156 die deze heeft opgevolgd. Die doet nog steeds dienst met ondertussen 4 ton op de teller. Helemaal rechts op de foto zie je nog een stukje van de witte/beige-met-roestbruine giulietta waar mijn moeder toen mee reed, maar die heeft het niet al te lang meer volgehouden.

Fast-forward heel wat jaartjes, en ik ben op zoek naar een leuke en nog ietwat betaalbare klassieker. Natuurlijk moet dat een alfa worden 8) . Bertone's vind ik prachtig, maar al snel merk ik dat deze gewoon niet binnen mijn budget passen. En degene die dat wel doen... wel... zullen uiteindelijk ook heel duur uitvallen. Dus een klein beetje betaalbaar een 105'je rijden? Ik kwam vanzelf bij de berlina uit :D . Via een advertentie op het alfaspeed forum eentje bij een welbekend adres in Hilversum gevonden. Sinds een jaartje ben ik dus trotse eigenaar van de volgende bella:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een niet zo originele (maar wél heel vroege) pino verde 1750 berlina. Heeft ooit in zijn leven een 2000 grill, lampen, bumper en motor gekregen. Interieur en achterkant is wel nog 1750. Misschien dat ik hem op termijn er terug als 1750 laat uitzien, maar dat heeft geen haast. Deze zomer heb ik er in ieder geval al goed van kunnen genieten. Wat is zo'n berlina toch fijn!

Ik heb al veel dingetjes opgestoken via dit forum, en daarnaast ook leuk meegelezen met wat projecten. Af en toe zal ik misschien nog wel eens een technisch vraagje stellen. Ik ben eerder al heel goed en vriendelijk met mijn vragen geholpen door de mensen hier op het forum :thumbs:

Vriendelijke groeten,

AVeloce
I O----V----O I

Momo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: vr feb 27, 2015 17:02

Re: Even voorstellen: AVeloce

za sep 16, 2017 16:56

Welkom! :D

Ja, zo'n berlina blijft errug leuk. Hij staat ook goed op z'n wielen!

Veel rijplezer!

Gebruikersavatar
Kotomoto
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za jun 04, 2016 13:30
Locatie: Ede

Re: Even voorstellen: AVeloce

za sep 16, 2017 21:10

Ziet er erg strak uit, jouw Berlina. Ik ken dat, als het virus je te pakken heeft ga je toch, vroeg of laat, een keer voor de bijl.

Veel plezier ermee en welkom!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen: AVeloce

zo sep 17, 2017 11:43

Welkom, en leuke berlina. :D

Gr
DJ

Terug naar “Het Forum Café”