Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Italië... waar zijn de alfaas?

zo aug 06, 2017 00:06

Heerlijk plekje hier gevonden in Toscane, alwaar het spelletje " The floor is lava" geen spelletje meer is. Gillend heet, en dus tussen de middag met de iPad in de slaapkamer want airco.

Ik denk, ik ga eens op zoek naar alfakoopjes hier in den vreemde! Maar wat schetst mijn verbazing? Ik vind zo weinig! Verstopt men zich zo goed of zoek ik zo slecht? Iemand nog tips voor plaatsen of websites waar ik mijn behoeften kan bevredigen? Alfarelated, that is.

Grazie mille!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

zo aug 06, 2017 08:21

Subito.it

Staat zat op.


Fijne vakantie!
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

zo aug 06, 2017 08:35

Subito staat inderdaad heel veel op. Als je die hebt gehad kan je nog op Kijiji.it en autobelle.it kijken en dan is de vakantie waarschijnlijk wel om :mrgreen: . Geniet ervan!
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

zo aug 06, 2017 11:22

na gaan vragen in persoon bij garages waar wat ouds staat. je zal verbaasd staan .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

ma aug 07, 2017 00:04

Sloperijen afgaan

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

di aug 08, 2017 22:17

Dank voor de tips... sloperijen afgaan met 40 graden niet direct mijn hobby, en de taal barrière is toch ook wel aanwezig. Maar op een website vond ik deze in de buurt. Ben ik nou gek of is dit geen geld?

https://www.subito.it/auto/alfa-romeo-g ... 457350.htm

Voor de rest vind ok de prijzen in Toscane voor het oude spul ook redelijk aan de prijs...
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

di aug 08, 2017 22:48

Ik was twee weken terug in Cornwall en in dat soort contreien bezoek je uiteraard een keer een kasteel. Kom ik terug bij mijn auto springt er al jubelend iemand uit een reeds wegrijdende auto om te vertellen dat er een hele menigte om mijn auto had gestaan. Italianen volgens hem. Heel verhaal en uiteindelijk nemen we afscheid, maar voordat ik kan instappen komen er twee mannen van een wandelpad af die zo mogelijk nóg enthousiaster waren. De Italianen - twee ervan in ieder geval. Helemaal door het dolle heen dat ze uitgerekend in Engeland een auto tegenkwamen die in Italië nergens meer te vinden was. Hij wou graag even achter het stuur zitten en helemaal verliefd gingen zijn handen er overheen. Net zo smal als een antieke Ferrari, wist hij nog net uit te brengen...

Maar goed, voordat het bouquetreeksgehalte te hoog wordt: Sudjes zijn in Italië dus nog zeldzamer dan in Nederland.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

wo aug 09, 2017 12:01

Dank voor de tips... sloperijen afgaan met 40 graden niet direct mijn hobby, en de taal barrière is toch ook wel aanwezig. Maar op een website vond ik deze in de buurt. Ben ik nou gek of is dit geen geld?

https://www.subito.it/auto/alfa-romeo-g ... 457350.htm

Voor de rest vind ok de prijzen in Toscane voor het oude spul ook redelijk aan de prijs...

Niet duur maar ook niet overdreven goedkoop, Giulietta Berlina's zijn niet zo populair, als het een eerste serie was geweest, daar vragen ze het dubbele voor tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Quadrifoglio Verde
Member
Member
Berichten: 174
Lid geworden op: za okt 01, 2005 21:34
Locatie: Assen
Contacteer: Website

Re: Italië... waar zijn de alfaas?

zo sep 24, 2017 00:46

We zijn net terug van een reis door Italie, uiteindelijk is het verste waar we geweest zijn Gallipoli in de hak van de laars. Inderdaad maar weinig oude Alfa's, een 155, 164 en Nuova 33 zie je heel enkel nog wel eens, maar ouder eigenlijk niet. Ook in het zuiden kom je ze nauwlijks nog tegen helaas. Als je wellicht de industrie terreinen gaat uitkammen of in woonwijken gaat zoeken, zul je misschien wel meer vinden, maar dat was niet het doel van de vakantie :wink:

Door goed mijn ogen open te houden, heb ik toch nog wat gezien en op foto kunnen zetten. Te beginnen met deze prachtige Alfetta in het plaatsje Monopoli (ja, het bestaat echt). Dit is echt een uitzondering, want hij trok wel meer bekijks.

Afbeelding

Fraaie, vroege 33. Enige 33 van voor de facelift uit 1990 die ik heb gezien.

Afbeelding

Deze Nuova Giulia stond achter een gesloten hek bij een handelaar, zo te zien al een mooi tijdje.

Afbeelding

Twee 75's, in totaal toch nog een stuk of vier van gezien, maar meer als gebruiksvoorwerp dan als klassieker.

Afbeelding
Afbeelding

En deze AR8 en 6 zijn natuurlijk erg leuk, buiten Italie kom je ze niet tegen. Ook dit zijn de enige Alfa "busjes" die ik heb gezien, dus ik ben blij dat ik er een paar foto's van heb kunnen maken.

Afbeelding
Afbeelding

Tot slot op 1 van de campings waar we waren deze mooie Giulia 1300 GT Junior uit 1975. De (Nederlandse) eigenaresse wil hem verkopen (met grote tegenzin), maar er is weinig interesse. Waarschijnlijk wordt de auto binnenkort naar Nederland gehaald om hier verkocht te kunnen worden, omdat de markt hier groter is voor dergelijke wagens.

Afbeelding
1987 Alfa 75 3.0 V6
2019 Giulia 2.0T

Terug naar “Het Forum Café”