Tjisse
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 15:34

Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

di feb 21, 2017 19:09

Hallo allemaal,

Hierbij stel ik mij even voor.
Ik ben Tjisse, 35 jaar en woonachtig in Pingjum (Friesland).

In augustus 2011 ben ik, als gevolg van trieste familie omstandigheden, in het bezit gekomen van een Alfa Romeo 33 1.7 QV uit 1988.
De auto had op dat moment nog wel een geldige APK, maar was niet klaar voor de APK keuring.

Er waren dus wat klusjes te doen, want het doel was om op 4 september dat jaar naar Viva Italia te gaan.

Uiteindelijk is na heel wat laswerk (kriksteunen, gat in de bodem, sleepoog, bumpersteunen) en elektrische problemen (groot licht wat niet wilde werken) de 33 door de keuring gekomen en konden we naar Viva Italia.

Hierna nog een paar keer wat getoerd en daarna ging de Alfa weer de schuur in (geschorst).

Ongeveer 2 weekjes voor Viva Italia 2012 is de Alfa weer "ontschorst" en konden nog wat (elektrische) probleempjes verholpen worden.

Sinds 2012 ben ik al aangemeld bij het Alfa 33 forum en het Alfa 33 register.

In 2013 was het natuurlijk weer tijd om naar Viva Italia. Een geweldige dag en aardig wat mensen gesproken over natuurlijk Alfa's.
Ook ben ik dat jaar voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst, naar Italia a Zandvoort geweest.

Ook in 2014 en 2015 ben ik naar zowel Viva Italia als Italia a Zandvoort geweest. Vorig jaar wederom een bezoekje gebracht aan Viva Italia, alleen was de Alfa toen nog geschorst (lang leve de "oldtimer regeling") i.v.m. verbouwingen aan het huis. Italia a Zandvoort heb ik moeten overslaan omdat de organisatie zich had vergeten aan te melden voor de oldtimer regeling. Ten compensatie ben ik daarom naar het Nationaal Oldtimer Festival geweest.

Enkele foto's van de Alfa:

Afbeelding Afbeelding
//EDIT: Klik op de foto voor een vergroting.//

Groeten,

Tjisse
Laatst gewijzigd door Tjisse op di feb 21, 2017 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

di feb 21, 2017 19:27

Welkom!

Gave Alfa 33 man! :thumbs:

Hier grotere foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind 'm op de bovenste foto het mooist. ;)



Hier een foto van mijn '88 33 1.7QV:

Afbeelding
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Tjisse
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 15:34

Re: Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

di feb 21, 2017 19:51

Hallo Alessandro,

Dank je wel.
Ik had de foto's als "thumbnail" geplaatst, maar grote foto's zijn altijd beter :D .
De eerste foto is gemaakt door de vorige eigenaar (mijn zwager); door het groen springt de rode kleur er goed uit.

Jou QV is in een originelere staat dan de mijne. Ziet er mooi uit!

Ik heb nog wat meer foto's gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

In 2015 heb ik op mijn verjaardag een schilderij van de Alfa gekregen. Op basis van een foto (genomen op Viva Italia) is deze gemaakt.

De eerste schets:
Afbeelding

Het eindresultaat:
Afbeelding


Groeten,

Tjisse

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

di feb 21, 2017 21:54

Die Ronals staan m goed ! Kenteken doet me herinneren aan mijn eerste Alfa.. (75 1.8 carbs, TY 77 HT, RIP), wát een gaaf ding was dat.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

wo feb 22, 2017 10:44

Welkom en wat een leuke QV! Ik heb hem al eens op een meeting van buiten bekeken. Zuinig op zijn.
Heb je koplampsproeiers gemonteerd? Dat is een redelijk zeldzaam accessoire, zijn ze ook werkend?

Verbouw hem niet te veel (of omkeerbare verbouwingen), het is inmiddels een klassieker.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

wo feb 22, 2017 15:00

Welkom en een zeer fraaie 33 heb je 8)

Ook een schitterend schilderij 8) Wie heeft die gemaakt als ik vragen mag?
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Tjisse
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 19, 2017 15:34

Re: Voorstellen: Tjisse en zijn 88-er Alfa 33 1.7 QV

wo feb 22, 2017 16:50

Dank jullie wel.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een (tweedehands) voor- en achterbumper gekocht omdat die in betere staat waren dan de originele. Dit zijn officieel volgens mij Type 1 QV bumpers, maar ze zijn ook in Zweden leverbaar geweest op de Type 2 (heb ik ergens op internet gevonden).
De koplampsproeiers zijn nog niet aangesloten, maar dit wil ik in de (nabije) toekomst wel gaan doen; het ruitensproeierreservoir is er groot genoeg voor.

Ik ben van plan om haar zo origineel te laten. De enige "verbouwingen" zijn gedaan voordat ze in mijn bezit kwam (kleine verlaging rondom, Ronal A1 velgen).


Het schilderij is gemaakt door Gert Jan de Bont (http://www.geertjandebont.nl/nl/ en https://www.facebook.com/gjdebontpaintings/). Hij doet dit hobby-matig en staat volgens mij ook (bijna) elk jaar wel op Viva Italia met een kraam.


Gistermiddag even de koelvloeistof vervangen omdat het reservoir droog stond; kwam ongeveer 3.5 l uit :| en ging 5.5 l nieuwe vloeistof in. Daarna ook maar even de carburateurs (lucht / brandstofmengsel) wat beter afgesteld...ze loopt nu weer als een zonnetje.


Groeten,

Tjisse

Terug naar “Het Forum Café”