wsjohn
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo dec 28, 2016 16:43

Johnny GT

di jan 31, 2017 11:31

Hoi allemaal,

Ik ben lid van het forum sinds december vorig jaar en SCARB Donateur sinds 1 Januari (Met dank aan mijn meisje dit dit kado heeft gedaan voor mijn verjaardag :D )

Ik ben dus JohnnyGT, ook wel 'gewoon' John of Johnny genoemd en kom uit het altijd wonderschone Eindhoven.

Ik heb in het verleden al eens alfa gereden, een mooie rosso 155 en was toentertijd lid van de artc155.
Helaas heb ik afscheid moeten nemen van deze auto ivm gezinsuitbreiding en de kosten die de 155 toen met zich meebracht.

Afbeelding

Maar, het alfavirus bleef toch altijd kriebelen en de Alfa GT heeft met altijd enorm geboeid.
Zodoende heb ik afgelopen jaar eindelijk mijn droomauto gekocht. Een alfa GT 2.0 JTS. En ik ben er heel erg blij mee :lol:

Afbeelding

De auto heb ik in friesland gehaald. Een hele rit vanuit Eindhoven, maar het was het meer dan waard.

Afbeelding

Ik heb helaas toen ik de auto net een week had te kampen gehad met een vandaal die er van voor tot achter een aantal hele dikke krassen met een schroevendraaier op heeft gemaakt. Ik was op zijn zachts gezegd furieus!! :evil: :evil:

Maar goed, gelukkig heb ik een goede deal kunnen maken met een spuiter in de buurt die hem voor me heeft opgeknapt zodat mijn bella weer zo mooi is als ze was.

Afbeelding

Ondertussen heb ik wat goodies besteld via ALiExpress en de auto een beetje meer naar mijn smaak gemaakt.

De logo's waren rondom beschadigd en vervaagd, deze heb ik vervangen voor de zwart/witte exemplaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zitten nu ventieldopjes met het logo op de banden.

Ook kon ik het niet laten om beamers met het alfa logo onderin mijn deuren te zetten. Zodra het donker is, schijnt er bij elke deur een mooi alfa logo op de grond. Een beetje hoog Johnny gehalte, maar ach, past wel bij mijn naam :lol:

Afbeelding

De rubbers van de pedalen lieten helaas erg snel los, deze heb ik dus ook snel vervangen door een set aftermarket pedalen, via Ebay gescoord.

Afbeelding

En als laatste ergerde ik mezelf rot aan het 'plakken' van de deurhendels. Hier zitten nu mooie lederen hoesjes overheen, ook besteld via Ebay.

Ik wil van het voorjaar de auto helemaal laten polijsten, omdat er her en der wat krasjes opzitten en ik gewoon graag een schitterende wagen voor de deur wil hebben staan :lol:
Ook ga ik mezelf wagen aan het rood maken van de remklauwen en natuurlijk het onderhoud (laten) plegen van het voorjaar. De velgen wil ik te zijner tijd gaan opknappen omdat de lak op een aantal plaatsen loslaat en er her en der wat stoeprand schade opzit.

Tegen die tijd zal ik met mijn DSLR een aantal mooie foto's schieten en ze hier plaatsen. Tot die tijd heb ik een aantal foto's geplaatst gemaakt met telefoon.

Ik hoop jullie snel te kunnen begroeten op een meeting/rit/evenement.

Voor nu, groetjes uit het altijd mooie (ahum) Eindhoven van een blijde alfist!

Gebruikersavatar
Graduate86
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 996
Lid geworden op: za sep 21, 2013 09:08
Locatie: Appingedam

Re: Johnny GT

di jan 31, 2017 14:05

Welkom hier John,

Mooie GT heb je, leuke aanpassingen heb je gedaan.


Groet Jelte (GT collega)
Gehad: Giulietta 1.6, 33 1.3S, 33 1.7 IE, 145 1.7 16V,156 1.6 16V, Spider 3.0 V6, GT 1.9 JTD, 155 2.0 TS, GTV 2.0 TS 16V, 156 1,8 TS, 166 2.5 V6,Spider2.0 '99, Nu Spider Graduate 2.0 '86,33 1.4 IE '92, ,159 1750TBI'10, Giulia GT Junior '71, Spider 939 '07

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Johnny GT

di jan 31, 2017 14:53

Welkom hier met je fraaie GT , sommige dingen zijn idd smaakgevoelig maar het is JOU auto en als jij het mooi vindt is het toch prima!

Tip voor de Alfa Romeo ventieldopjes , smeer het schroefdraad ff in met iets van vet , anders kunnen ze gaan corroderen met het metaal v/d ventielen , resultaat: je krijgt de dopjes er niet meer vanaf en sloopt je ventielen.

Saluti ,

Marley164
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

wsjohn
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo dec 28, 2016 16:43

Re: Johnny GT

di jan 31, 2017 15:09

Hey, bedankt, goeie tip!

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Johnny GT

di jan 31, 2017 16:18

Hey, bedankt, goeie tip!

:thumbs: :thumbs:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

Re: Johnny GT

wo feb 01, 2017 16:20

:thumbs: =D>
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

wsjohn
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: wo dec 28, 2016 16:43

Re: Johnny GT

di feb 28, 2017 13:40

Helaas is gisteren mijn carterpan gescheurd... Ik moest uitwijken voor zo'n stomme (sorry) carnavalswagen die midden op de weg was komen te staan. Ik reed met mijn rechter wielen door de berm. Mijn GT zakte weg en ik hoorde een schrapend geluid. Op zich leek er niets aan de hand. Ik ben zo'n 500 meter verder gereden naar mijn werk en parkeerde daar mijn bella. Na een half uurtje keek ik naar buiten en zag een enorme plas olie eronder liggen :shock:

Na de auto opgekrikt te hebben heb ik moeten constateren dat helaas net boven de carterplug een barst zit in het carter van zo'n 3 cm.
Mijn bella is inmiddels opgehaald met de ambulance en staat bij de monteur bij mij op de hoek. Een andere (2ehandse) carterpan is besteld en de beste man knutselt hem er voor me onder zodra deze binnen is. Ik hoop zo dat de kosten meevallen...

Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”