Gebruikersavatar
AVeloce
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: do jan 14, 2016 13:37

Barnfind Berlina

wo jun 15, 2016 10:15

Toen de zoektocht naar een klassiek alfa'tje de familie ter ore kwam, was de oom van mijn moeder heel enthousiast. Hij had zelf immers vroeger 2000 berlina gereden, en wat een leuke auto's waren dat toch! Blijkt dat ie hem nog steeds heeft, en dat hij al een 30-tal jaar achterin de schuur tussen de landbouwmachines geparkeerd staat...

Dus zijn we een van de volgende weekends maar eens een kijkje gaan nemen :)

Dit is wat we tegenkwamen!

Heel veel werk aan, maar wat een leuk ding! Origineel NL en eerste eigenaar. Plan is vooralsnog om hem lekker in de familie te houden, en op termijn in ere te herstellen :).
I O----V----O I

Divadi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: di jan 07, 2014 15:18

Re: Barnfind Berlina

wo jun 15, 2016 11:05

Mooie foto's! Ik heb een zwak voor dit soort 'finds' 8)
1988 Alfa 75 TS

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Barnfind Berlina

wo jun 15, 2016 12:38

Gefeliciteerd, ziet er erg tof uit. Ik ben geen Berlina kenner, maar op het eerste gezicht ziet het er carosserietechnisch niet schokwekkend uit. Op zich ook gaaf om binnen de familie te houden. Ga je een topic in "projecten" openen zodat de rest ook kan meegenieten? Veel succes met het weer op de weg brengen van deze originele Nederlander. Heb je ook zaken als aankoopbon en onderhoudsboekjes en dergelijke erbij? Deel 3 op je voorruit in ieder geval wel, geeft toch wat extra cachet vind ik.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Barnfind Berlina

wo jun 15, 2016 13:29

Wow, waarom heeft hij die toen weggezet?

Wat hierboven wordt gezegd, het lijkt zo vanaf de foto's wel mee te vallen met het werk (zal evengoed nog veel zijn), de basis lijkt in elk geval goed. Gefeliciteerd!
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
perro
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 20:47

Re: Barnfind Berlina

wo jun 15, 2016 19:47

Leuke vondst. Is kennelijk een goed bewaard familiegeheim geweest. Veel plezier er mee.
Geld maakt niet gelukkig, een Supertje wel.
Een Fiat 600 Abarth trouwens ook.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

Re: Barnfind Berlina

wo jun 15, 2016 22:42

Staat deze Berlina niet ergens in zeeland? grappig, ik ben jaaaaaren geleden benaderd door de eigenaar van deze Berlina of ik interesse had om hem te kopen, Ik praat zeker over 12 jaar geleden, misschien zelfs wel nog langer. Ik heb de Berlina nooit bekeken want ik hoorde van de man dat de auto ook achterschade had. Dat is dacht ik de reden dat hij in de schuur gestald werd. De schade is op een foto te zien, de kont staat iets naar beneden en het linkerachterscherm bij de naad van de achterdeur en boven de wielkast staat bol. Ook onder het linker achterlicht is als je goed kijkt de schade zichtbaar Hij heeft dacht ik ook relatief niet veel km. gelopen (dacht iets van 110.000 Km of zo)
Dat ik deze Berlina niet gekocht heb komt omdat we het niet eens over de prijs konden worden, ook omdat er veel aan moest gebeuren, en natuurlijk de achterschade.
Ik wil je niet ontmoedigen maar denk er wel om dat er heeeeeel veel aan moet gebeuren, economisch niet verantwoord om deze Berlina weer rijdend te maken, maar wie ben ik :? Hij heef tzo te zien al die jaren in een vochtige schuur gestaan
Maar als je gaat kijken hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd hoe het verder gaat

Mvg, Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

Re: Barnfind Berlina

vr jun 24, 2016 12:02

Te Leuk!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: Barnfind Berlina

vr jun 24, 2016 21:44

Mooi verhaal, mooie auto en mooi project!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: Barnfind Berlina

do jun 30, 2016 18:18

ze zijn er dus nog de "barn finds" :) heb zo men spider gevonden was wel geen barn maar loods :mrgreen:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Terug naar “Het Forum Café”